Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Citroën 100 let
Alcar - Konfigurátor kol

Subaru XV 2.0i CVT - zasněžená romance

Subaru o svém modelu XV od začátku prohlašuje, že je určený spíš do města, proto je vybaven také bezestupňovou převodovkou a systémem start stop. Ale považte sami, dokázali byste s ním jezdit opravdu jen po ulicích a neměli zálusk na i na prašné cesty nebo zdolat i středně těžký terén. My měli navíc štěstí na zimu plnou krásných zasněžených silniček třeba v Českém ráji.

Po tisícovce kilometrů, z toho minimálně polovina byla na sněhu, musíme jen konstatovat, že jde o další povedený model Subaru. Bohužel motoristická veřejnost „iks-véčko“ moc nezná. Přitom model XV představuje ideální kompromis mezi větším SUV a klasickým osobním automobilem, ke kterému má i blízko díky tomu, že podvozkově vychází ze čtvrté generace Imprezy.

Subaru XV můžete mít buď se zážehovým čtyřválcem 1.6/114 k nebo 2.0/150 k, případně vznětovým 2.0D/147 k, všechny pochopitelně s protilehlými písty (boxer). V našem případě poháněl všechna kola výkonnější zážehový čtyřválec 2.0, spojený s bezestupňovou převodovkou Lineartronic. Největšího výkonu 150 k dosahuje ve 6200 otáčkách za minutu a točivého momentu 196 Nm při 4200/min. Tyto hodnoty bohatě stačí na svižnější jízdu při průměrné spotřebě kolem osmi litrů, ale dodejme, že plynulá jízda vyžaduje citlivou manipulaci s plynem. K přenosu síly se používá elektronicky řízená lamelová spojka, která standardně rozděluje sílu mezi nápravy v poměru 40:60.

U Subaru XV vám hned padne do očí světlá výška 220 mm, což je ještě o 5 mm více než u Forestera a překonává třeba i Suzuki Vitaru nebo Audi Q3. Vzhledem ke krátkému přednímu i zadnímu převisu a tudíž velkým nájezdovým úhlům a také plastovým doplňkům chránící spodní části (nárazníky, lemy) můžeme vyrazit zdolávat i terénní překážky. Jen nesmíme zapomenout na delší rozvor a tudíž omezený přechodový úhel.

Vpředu jsou vzpěry McPherson, vzadu nezávislé zavěšení kol na dvojitých příčných ramenech. Jízda s každým Subaru vždy přináší vždy radost a potěšení, a nejinak je tomu také s modelem XV. Svůj velký podíl na tom nese nízké těžiště díky plochému motoru a symetrický pohon všech kol. V zatáčkách se karosérie naklání jen nepatrně, jinak vůz skvěle drží na silnici, a přestože je podvozek spíš tvrdší, tak se ladně vyrovnává s nerovnostmi na vozovce.
Ještě pár slov k interiéru, který je účelný a moderní, přesně v duchu Subaru. Tuhá přední sedadla jsou dobře tvarovaná i na delší cesty, díky dlouhému rozvoru je i vzadu místa dost pro kolena i hlavu. Zajímavostí je multifunkční displej, na němž se zobrazuje řada informací, například vývoj spotřeby za určitou dobu, aktuální rozdělení točivého momentu na kola, včetně natočení kol, množství oleje v motoru, spotřebu paliva atd.

Základní výbavou pro verzi CVT je druhý stupeň Comfort, obsahující například přední, boční i hlavové airbagy, kolenní airbag, systém Start Stop, kontrolu stability VDC, systém ABS, brzdový asistent, kontrolu trakce TCS, systém pro rozjíždění ve svahu, tempomat, multifunkční displej, parkovací kameru, samočinnou klimatizaci, xenonové světlomety, mlhovky, kožený volant, vyhřívání předních sedadel, atd.

Model roku 2017 se od předchozích odlišuje hlavně kosmetickými úpravami. Vpředu najdeme novou mřížku chladiče, jiný tvar předního nárazníku včetně ozdobných lišt. Nový je i tvar předních světlometů. Vzadu jsou největší novinkou sdružené svítilny s technologií LED a upravený spoiler pátých dveří. Testovaný automobil byl lakovaný, pro tento model speciální barvou Hyper Blue. Mimochodem mu hodně sluší.

Nejvýraznější změnou interiéru jsou nové audiosystémy Subaru Starlink s dotykovými obrazovkami a přístupem k internetovým rádiím a dalším aplikacích. Zvláštní nádech dodává obložení lakované piánovou černí a metalické dekorace, nechybí oranžová barva stehů v obšití potahů, loketních opěrek, řadicí páky a ruční brzdy.

Nejlevnější Subaru XV ve výbavě Active a motorem 1.6 přijde na 549 000 Kč, ceny dvoulitrů se pohybují od 599 000 Kč (Active) a turbodieselů od 749 000 Kč. Testované provedení Comfort s převodovkou Lineartronic a bohatou výbavou stojí 669 000 Kč.
Subaru XV je velice sympatické auto, které přebírá z každého segmentu něco, navíc má atraktivní a osobitý designem. Bezestupňová převodovka a nejslabší verze jsou ideální pro ty, kteří mají rádi komfort a pohodu za volantem.

Všech modelů Subaru je nabízen zdarma balíček prodloužené záruky po dobu pěti let nebo do ujetí 200 000 kilometrů. Záruka mj. zahrnuje i ochranu 12 let proti prorezivění, tříletou záruku na povrchové koroze a dvouletou záruku na originální díly a příslušenství.



Základní technické údaje

Motor: zážehový plochý čtyřválec
Objem: 1995 cm³
Výkon: 110 kW (150 k) při 6200/min
Točivý moment: 196 Nm při 4200/min
Rychlost: 187 km/h
Zrychlení 0-100 km/h: 10,7 s
Spotřeba (město/mimo město/kombin.): 8,6/5,5/6,6 l/100 km
Rozměry: 4450 x 1780 x 1570 mm
Rozvor kol: 2635 mm
Zavazadlový prostor: 380 l
Cena: 669 000 Kč



J.Lasík 6.2.2017

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout
Milotec logo


© 2019 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar