Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Subaru Tribeca 3.6 -luxusní a výkonnější

Když se v lednu 2005 poprvé objevilo Subaru Tribeca, ještě s označením B9, tak upoutalo nejen svojí robustní stavbou, na Subaru až nezvyklou, ale hlavně futuristicky řešenou přístrojovou deskou, plynule přecházející do výplní dveří.

Letos na jaře Tribeca prodělala modernizaci, která se dotkla hlavně kosmetických úprav, zatímco na přístrojové desce nebyl důvod něco měnit. Atraktivní je stále, také díky dvoubarevnému uspořádání osvěží interiér. Uspořádání tlačítek a ovladačů na středovém panelu a obrazovky vás přenesou do moderního letadla, při troše fantasie až do kosmické lodi. Právě ztvárnění interiéru je u tohoto vozu mnohem atraktivnější než vnější vzhled.
Sedadla jsou pohodlná ve všech směrech, zadní můžete posouvat až o 200 mm a také podle potřeby upravit sklon opěradel. Po sklopení vznikne rovná podlaha a objem se zvětší ze 525 l až na 1671 litrů.
Kromě nové masky chladiče, tak trochu ve stylu Outbacku, jsou všechny detaily jemně uhlazené, možná se tím trošku vytratila původní originalita. Vpředu upoutají také vysoko umístěné světlomety, z boku je nejnápadnější nový sloupek D.
Největší změnou je pohonná jednotka, neboť objem benzinového šestiválce boxer byl zvýšen o 0,6 litru na 3,6 litru, ale na druhou stranu o něco klesla spotřeba paliva. Zvýšení objemu bylo dosaženo větším vrtáním i zdvihem, čtyřventilovou techniku řetězy poháněl ventilový rozvod DOHV s proměnným časováním sacích i výfukových vaček. Dnes dosahuje výkonu 258 k, což je o 14 k více, a také točivý moment narostl na 350 Nm při 4000/min, což je znát při sešlápnutí plynového pedál. Motor je natolik pružný, že nepotřebuje ani „šestku“.
Pokud si nebudete dávat pozor na těžkou nohou, tak budete mít za chvilku prázdnou nádrž, do které se vejde 64 litrů. Šestiválec je spojen s pětistupňovou samočinnou převodovkou se sekvenčním řazením, jejíž součástí je mezinápravový diferenciál, který tvoří planetové soukolí s hydraulicky ovládanou spojkou, jenž aktivně sílu mezi nápravy. Díky tomu pohon 4x4 reaguje rychle. Za normálních okolností je rozdělení sil v poměru 45:55. Řazení pětistupňové samočinné převodovky je plynulé a bez rázů.
Modernizací prošel také podvozek, chová jistě a to i vzhledem k velikosti vozu, a dobře drží stopu. Vpředu jsou příčná ramena a vzpěry McPherson, vzadu dvojitá příčná ramena. Tribeca rozhodně není určená pro jízdu v terénu, v tom ji omezují dlouhé převisy, absence redukční převodovky a světlá výška 210 mm na úrovni Forestera. Ani nájezdové úhly nemají žádnou převratnou hodnotu.
Na silnici a hlavně na dálnici překypuje Tribeca komfortem a pokud nebudete věnovat pozornost rychloměru, tak se vám může stát, že ztratíte pojem o rychlosti. Ve „stotřiceti“ se vám Zdá, že jedete snad padesát. Pohodlí je však vykoupeno vyšší spotřebou, která se v průměru pohybovala kolem 14 litrů benzinu na 100 kilometrů. Tady je dobře vidět, že byla původně určena pro americký trh, kde se také od roku 2005 vyrábí. Ale jak se říká – něco za něco. Zážitek z jízdy, ať jedete po úzkých silnicích nebo dálnici je opravdu velký. My jsme se o tom přesvědčili při veteránské Sachsen Classic vedoucí především po území Krušných hor.
Subaru Tribeca je k dispozici pouze s jedním motorem, ale ve třech stupních výbavy. Už základní Comfort zahrnuje prakticky všechno, nač si vzpomenete: ABS + EBD, brzdový asistent BA, systém stability VDC, brzdovou kotouče na všech kolech s vnitřním chlazením, šest airbagů, palubní počítač, tempomat, dvouzónová klimatizace, elektrické vyhřívání předních sedadel, mlhovky, bi-xenonové světlomety, elektricky seřiditelné sedalo řidiče atd. Za tuto výbavu zaplatíte 1 249 800 Kč. Testovaná verze Executive za 1 398 800 Kč měla navíc mj. navigaci DVD, kožený interiér, elektricky seřiditelné sedalo řidiče s pamětí, podélné střešní nosiče atd.
Subaru Tribeca představuje vrchol modelové řady největšího světového výrobce osobních automobilů s pohonem všech kol. Pětičlenné posádce poskytuje maximální míru luxusu a pohodlí a více než dostatečnou sílu benzinového šestiválce boxer. Předností je nejen prostorný interiér, ale také pohon všech kol, jenž pomáhá přenášet vysoký výkon na vozovku. Přestože nepatří mezi laciné automobily, tak si první generaci zakoupilo u nás přes sto zákazníků.



Základní technické údaje

Motor: zážehový šestiválec boxer
Objem: 3630 cm³
Výkon: 190 kW (258 k) při 6000/min
Točivý moment: 350 při 4000/min
Rychlost: 207 km/h
Zrychlení 0-100 km/h: 8,9 s
Spotřeba (město/mimo město/kombin.): 16,2/9,0/11,6 l/100 km
Rozměry: 4865 x 1880 x 1685 mm
Rozvor kol: 2750 mm
Nájezdový úhel: 16,7º/21,1º
Přechodový úhel: 18,5º
Cena: 1 2398 800 Kč (Executive)


Jindřich Lasík, 13.10.2008

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Prague Car Festival
Automobilove klenoty
VW Festival
Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2025 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar