Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Subaru Outback 2.5 - skvělá investice

Šestá generace dorazila do Evropy zhruba před třemi roky, k nám vloni. Vzhledově se od předchozí příliš neliší až na pár drobností, stále si zachovává robustnost a solidnost. Mohlo by se zdát, že jde o pouhý facelift, ale opak je pravdou. Nový Outback je po všech stránkách nový. První Subaru Outback se objevilo v roce 1994.

Předností je rozhodně světlá výška 213 mm (+ 13 mm), o níž se může mnohému SUV nebo terénnímu automobilu jen zdát. Ve spojení s pohonem všech kol s elektronicky řízenou lamelovou spojkou a novým vylepšeným systémem X-Mode, nyní s dvojicí režimů: kluzký/zledovatělý po vrch a hluboký sníh, bahno, písek. Nemusíte se obávat jízdy v terénu nebo sjíždění prudkých svahů, ani drsnějšího terénu. I když přeci jen bychom pro „dobrodružnou“ jízdu upřednostnili spíš Forestera.


Nový Outback poznáte podle černého oplastování nejen vpředu a vzadu, a nově také kolem podběhů. Zaujmou i nové střešní nosiče. Vpředu jsou standardně Bi_LED světla s funkcí natáčení do zatáček. Musíme říct, že osvětlují vozovku opravdu skvěle.


Velké změny vidíme v interiéru. První, co vám padne do oka je svisle orientovaný 11,6palcový displej, jehož některé, ty nejdůležitější funkce jsou ovládány klasickými tlačítky. Za to dostává Subaru od nás jedničku. Bezpochyby jde o mnohem bezpečnější ovládání, které neodvádí pozornost od řízení. Některé méně důležité funkce jsou sice digitální, ale s velkými ikonami. Hned se dostanete tam, kam potřebujete.


Displej je rozdělen na tři části. V úzkém horním pásu se zobrazují jízdní výkony, prostřední slouží jako multimediální a dolní je vyhrazen klimatizaci.


Vpředu i vzadu se pohodlně usadí všichni cestující, v žádném směru si nemohou na nic ztěžovat. Subaru Outback totiž narostl do délky o 50 mm na 4870 mm, na šířku o 35 mm na 1875 mm, zvětšila se také výška o 70 mm na 1670 mm, ale to především zásluhou nových ližin. Outback se může pochlubit velkým zavazadlovým prostorem objemu 561 litrů (+ 49 l), po sklopení opěradel zadních sedadel se zvětší na 1822 litrů. Navíc je dobře využitelný a s praktickou gumovou podložkou. Novinkou je otevírá pátých dveří. Stačí se s klíčkem v kapse přiblížit ke znaku Subaru, pod nímž je čidlo a víko se elektricky samo otevře. Určitě praktičtější než „kopat“ pod vozem. Zadní kamera je nově opatřena ostřikovačem.


Při delší cestě jsme ocenili tvarování předních sedadel i jejich rozměry a tuhost. Navíc jsou čalouněny vodoodpudivou látkou. Zvětšila se také vzdálenost mezi přední a druhou řadou. Vzadu lze nastavit sklon opěradel. Díky úzkým sloupkům má řidič dokonalý výhled.


Všechna kola pohání zážehový atmosférický čtyřválec boxer objemu dvou a půl litrů s výkonem sníženým ze 175 k na 170 k při 5000-5800 otáčkách za minutu. Důvodem je filtr pevných částic, který je nový, stejně jako přímé vstřikování paliva. Naopak točivý moment se díky kompresnímu poměru 12:1 zvýšil z 235 Nm na 252 Nm a vrcholí už ve 3800 otáčkách. Můžeme tak využívat více síly od spodu.


Výkon přenáší bezestupňová převodovka Lineartronic s hydrodynamickým měničem. Články řetězu byly upraveny, a tak krátká rozteč zlepšuje spotřebu paliva a také hluk je menší. Kdo chce, může řadit pádly pod volantem s přednastavenými osmi stupni. Průměrná spotřeba nám vycházela kolem 875 litru na sto kilometrů, což na takřka pětimetrové kombi s pohonem všech kol a automatem a těžké zhruba 1,7 tuny není vůbec špatné. Hodně samozřejmě záleží na stylu vaší jízdy.


Všechny specifikace jsou vybaveny zajímavým systémem Auto Vehicle Hold, kdy můžete zastavit, aniž byste stiskli pedál brzdy. Dokud nestisknete pedál plynu, tak motor nenaskočí, a vůz stojí na místě. Systém funguje do kopce, na rovině i z kopce. Jen musíte aktivovat tlačítko AVH vedle parkovací brzdy.

Dnes už samozřejmostí je systém EyeSight, který Japonci vyvíjeli od roku 1990 a teprve v roce 2010 začali nabízet do modelů pro americký trh. Základem byly dvě kamery nad vnitřním zpětným zrcátkem, které jednak sledovaly pod úhlem 35 stupňů a v délce 110 metrů jízdní pruhy, ale hlavně zahrnovaly adaptivní tempomat. Nový Outback je vybaven již čtvrtou generací EyeSight 4. Funkčnost systému je rozšířena celkovým přepracováním a propojením s dalšími soustavami. Zásadní změnou zvyšující účinnost celého systému je téměř dvojnásobné zorné pole. To se podařilo dosáhnout použitím nových kamer, ale též jejich umístěním blíže k čelnímu sklu. Výkonnější elektronika je schopná zpracovat mnohem větší množství údajů.


Jen pro zajímavost od roku 2014 bylo jen v Evropě prodáno takřka 150 tisíc vozů se systémem EyeSightem, na celém světě pak přes pět milionů kusů.


Jízda s Outbackem, stejně jako s každým jiným Subaru, je pro nás vždy svátkem a jen neradi opouštíme volant. Skvělý podvozek se úžasně vyrovnává s nerovnostmi tak, že o nich často ani nevíme. Vpředu jsou vzpěry McPherson, vzadu víceprvkové zavěšení. je S technologií EyeSight a dalšími technologiemi je nová generace na vysoké úrovni. Rozhodně na vyšší, než jsme čekali.



Po deváté za sebou získal Outback nejvyšší hodnocení pěti hvězd v bezpečnostních testech EuroNCAP°1. například nejnovější generace Eyesigt získala 95 procentní hodnocení za svoji činnost. V kategorii ochrana chodců získal 84 procent, což je nejlepší výsledek v rámci všech automobilových segmentů, a tak bychom mohli pokračovat.

Subaru Outback je nabízeno pouze s jednou pohonnou jednotkou a ve čtyřech výbavách. Testovaný model byl ve čtvrté výbavě Field v ceně 1 180 000 Kč + 12 000 Kč za příplatkovou barvu karosérie.


Ceník a přehled výbav najdete:
https://www.subaru.cz/download/ceniky/2022/cenik-subaru-outback-my22.pdf


Základní
technické údaje

Motor: zážehový atmosférický čtyřválec boxer
Objem: 2498 cm³
Výkon: 124 kW (170 k) při 5000 - 5800/min
Točivý moment: 252 Nm při 3800/min
Rychlost: 168 km/h
Zrychlení 0-100 km/h: 10,2 s
Spotřeba (město/mimo město/kombin.): 9,1/6,5/7,4 l/100 km
Rozměry: 4870 x 1875 x 1670 mm
Rozvor: 2745 mm
Světlá výška: 213 mm
Zav.prostor: 561/1822 l
Nájezdový úhel vpředu/vzadu: 19,7°/22,4°
Přechodový úhel: 21°
Cena: 1 180 000 Kč (Field ES)




JL 2.11.2022

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2022 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar