Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Subaru Outback 2.5 nikdy nezklame

Před několika roky Subaru nabízelo v Evropě jak model Legacy, tak jeho zvýšenou a robustnější verzi s názvem Outback. Ale protože právě díky Outbacku ubýval zájem o Legacy, tak se přestalo dovážet, a jak se později ukázalo, nebyl vlastně ani důvod. První Subaru Outback se objevilo v roce 1994.

Ačkoliv poslední pátá generace Outbacku z roku 2015 se zvnějšku v hlavních rysech od předchozích příliš neliší, tak si stále zachovává svoji robustnost a solidnost. Předností je rozhodně světlá výška 200 mm, o níž se může mnohému SUV nebo terénnímu automobilu jen zdát. Ve spojení s pohonem všech kol s elektronicky řízenou lamelovou spojkou a systémem X-Mode, speciálně pro jízdu v terénu nebo sjíždění prudkých svahů, se nemusíte bát vjet ani do drsnějšího terénu. I když přeci jen bychom pro „dobrodružnou“ jízdu upřednostnili spíš Forestera.

Celý interiér působí moderně, vévodí mu středový panel s novou generací multimediálního systému s výkonným procesorem a 8“ barevným displejem s ovládáním na volantu. Musíme říct, že rychlý procesor reaguje na vaše pokyny bleskově.

Vpředu i vzadu se pohodlně usadí všichni cestující, v žádném směru si nemohou na nic ztěžovat. Tak trochu na úkor jejich luxusu má zavazadlový prostor objem „jen“ 512 litrů, ale na druhou stranu je dobře využitelný a s praktickou gumovou podložkou. Po sklopení zadních opěradel narostena 1648 litrů.

Testovaný model byl s výbavou Executive a ve speciální edici X. K dispozici je pouze jediná pohonná jednotka – zážehový atmosférický dvou a půl litrový boxer, jedna převodovka a tři stupně výbavy.

Od ostatních se edice X odlišuje se kombinací černých designových prvků. Maska chladiče, 18“ kola, střešní ližiny, kryty vnějších zrcátek mají lesklou černou povrchovou úpravu. Aby vše nebylo jen tmavé, tak design oživuje zářivě zelená linka v masce chladiče a nápis Outback na prazích. Podobný odstín zelené najdeme také v interiéru, jako třeba na prošívání sedadel, volantu nebo manžetě volicí páky. Praktickým doplňkem je látka sedadel, která odpuzuje vodu,
K novinkám patří barvy karosérie SDtorm Gray Metallic a Magnetite Gray Metallic /Wilderness Green Metalic.

Všechna kola pohání zážehový atmosférický čtyřválec boxer objemu dvou a půl litrů s výkonem 175 k při 5800 otáčkách za minutu. Točivý moment 235 Nm vrcholí ve 4000 otáčkách.
Výkon přenáší bezestupňová převodovka Lineartronic s hydrodynamickým měničem se sedmi přednastavenými stupni. Články řetězu byly upraveny, a tak krátká rozteč zlepšuje spotřebu paliva a také hluk je menší. Kdo chce, může řadit pádly pod volantem. Průměrná spotřeba nám vycházela kolem 8,5 litru na sto kilometrů, což na takřka pětimetrové kombi s pohonem všech kol není vůbec špatné. Hodně samozřejmě záleží na stylu vaší jízdy.

Všechny specifikace jsou vybaveny zajímavým systémem Auto Vehicle Hold, kdy můžete zastavit, aniž byste stiskli pedál brzdy. Dokud nestisknete pedál plynu, tak motor nenaskočí, a vůz stojí na místě. Systém funguje do kopce, na rovině i z kopce. Jen musíte aktivovat tlačítko AVH vedle parkovací brzdy.

Vzhledem k tomu, že se výrazně u poslední generace zvýšila tuhost karosérie, až o 67 procent, tak se podstatně zlepšily jízdní vlastnosti na silnicích všeho druhu. Zamlouvalo se nám pečlivé naladění podvozku, vpředu nové tlumiče a vzadu jiné pružiny i tlumiče perfektně filtrují nerovnosti povrchu. Nesmíme zapomenout ani na přesné řízení. Na kluzku nebo na blátě vypomáhá ještě systém Active Torque Vectoring, který přibrzďuje kola na vnitřní straně a napomáhá zvýšení stability.

Dnes už samozřejmostí je systém „dvou očí“ EyeSight, který Japonci vyvíjeli od roku 1990 a teprve v roce 2010 začali nabízet do modelů pro americký trh. Základem jsou dvě kamery nad vnitřním zpětným zrcátkem, které jednak sledují pod úhlem 35 stupňů a v délce 110 metrů jízdní pruhy, ale hlavně zahrnují adaptivní tempomat. Do rychlosti 50 km/h (u konkurence do 30 km/h) kamery dokáží vůz před překážkou zcela zastavit automobil. Dokonce rozpoznají rozsvícená brzdová světla u před Vámi jedoucího automobilu a po jejich zhasnutí jste decentně upozorněni, že se opět můžete rozjet. Reagují samozřejmě i na chodce nebo pevné překážky. Systém automatického zpomalování vás nejdříve upozorní červeným rozsvícením přístrojů, poté začne vozidlo zpomalovat, až začne brzdit intenzivně….
Přibyly nové kamery, kromě přední a zadní také na vnějších zpětných zrcátkách, abyste viděli při parkování nebo v terénu.


Jízda s Outbackem, stejně jako s každým jiným Subaru, je pro nás vždy svátkem a jen neradi opouštíme volant. S technologií EyeSight a dalšími technologiemi je stávající generace stála na vysoké úrovni. A než přijde nová šestá generace (nebude to dlouho trvat), tak rozhodně nepatří mezi výběhové modely, byť je na trhu už čtvrt století.


Ceník a přehled výbav najdete:
http://www.subaru.cz/download/ceniky/2019/CENIK-SUBARU-OUTBACK-MY19.pdf



Základní
technické údaje

Motor: zážehový čtyřválec boxer
Objem: 2498 cm³
Výkon: 129 kW (175 k) při 5800/min
Točivý moment: 235 Nm při 4000/min
Rychlost: 198 km/h
Zrychlení 0-100 km/h: 10,2 7 s
Spotřeba (město/mimo město/kombin.): 8,8/6,3/7,3 l/ km
Rozměry: 4820 x 1840 x 1605 mm
Rozvor: 2745 mm
Světlá výška: 200 mm
Zav.prostor: 512/1848 l
Nájezdový úhel vpředu/vzadu: 19,8/23,1
Přechodový úhel: 20,4
Cena: 1 040 000 Kč (X Special Edition HK ES Lineartronic)



J.Lasík 14.10.2019

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar