Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Subaru Levorg 2.0i E-ES Lineartronic - láska na první svezení

V době, kdy se automobilky předhánějí v nabídce crossoverů a SUV, jsou tak trošku opomíjeny, a neprávem, sedany a hlavně potom kombi. Přitom Subaru už pět let nabízí v ČR kombi s názvem Levorg, přičemž jiná karosářská varianta neexistuje. Ale pospěšte si, zhruba v polovině má jeho výroba bohužel skončit.

Když jsme testovali Levorg naposledy, tak všechna kola poháněl zážehový přeplňovaný přeplňovaný boxer objemu 1,6 litru upravený pro splnění normy EU6. Výkon 170 k i točivý moment 250 Nm, který byl k dispozici v širokém pásmu otáček – od 1800 do 4800 za minutu, nám pro komfortní cestování vyhovoval. Stejně jako bezestupňová převodovka Lineartronic. Jenže emisní norma skončila a dosavadní motor musel být nahrazena zážehovým atmosférickým čtyřválcem objemu dva litry, který známe z Forestera.

Splnění norem by totiž znamenalo zástavbu filtru pevných částic, což je u turbomotů poměrně velký zásah a náročnější než u řadových. Proto padla volba na „atmosféru“.

Výkon se sice snížil na 150 k při 6200 otáčkách a točivý moment na 198 Nm. Dynamika tím malinko utrpěla, ale stále si s ním užijete hodně radosti. A to i díky skvělému podvozku. Ten vzhledem k větší hmotnosti musel být upraven především nově nastavenými tlumiči vpředu i vzadu.

K výborným jízdním vlastnostem připívá nízké těžiště, umožňující rychlé projíždění zatáček, kdy vůz jede jako „po kolejích“. Nemůžeme se ani divit, když podvozek má původ v japonském modelu WRX. Ke stabilitě přispívá Active Torque Vectoring.

Jestli si chcete řízení vychutnat, potom stačí přepnout z režimu Intelligent na Sport a sedm přednastavených stupňů volit ručně pádly pod volantem. Spotřeba se nám pohybovala mezi osmi až devíti litry na sto kilometrů, hodně záleží na stylu jízdy.

Současný model poznáte velice rychle. Na kapotě chybí otvor pro nasávání vzduchu k chladiči, který byl u „jednašestky“ umístěn nad motorem. A to jediná kosmetická změna na karosérii, která je tak nadčasová, že nebylo třeba nic měnit.


Nejsme sice chalupáři, abychom potřebovali neustále něco převážet, ale do Levorga jsme se zamilovali už při jeho prezentaci v roce 2015. Vůbec nám nevadí, že jde o kombi, aspoň si při cestách za poznáním do zavazadlového prostoru hezky porovnáme všechna zavazadla. O převozu invalidního vozíku ani nemluvě. Jeho objem 522 není sice nikterak převratný, ale plně dostačuje. Výhodou je nízká nakládací hrana i šířka a po sklopení opěradel se zvětší na 1446 litrů.

Subaru poměrně v tichosti každým rokem svoje vozy nějakým způsobem vylepší, a to platí i o Levorgu. Například bezpečnostní kamerový systém Eye Sight je zase o krok dál. Například dříve rozpozná chodce nebo cyklisty pohybující se ve směru aura. Základem je dvojice kamer umístěných na vnitřním zpětném zrcátku. Zachycují třírozměrný barevný obraz před vozidlem. Slouží mj. jako adaptivní tempomat, hlídání jízdních pruhů, upozorní na rozjezd vozu před vámi, když stojíte v koloně atd.

Nechybí „chytré“ vnitřní zpětným zrcátkem Safety View Package. Jednak funguje klasicky, jak známe u ostatních zrcátek, jednak se na něj promítá obraz z kamery umístěné uprostřed vzadu. Tuto vychytávku uvítáme hlavně, když nám ve výhledu překážejí zavazadla nebo i cestující.
Subaru Levorg je na trhu k dispozici pouze s karosérií kombi s dvoulitrovým motorem a bezestupňovou převodovkou Lineartronic, ale ve třech výbavách – Trend za 750 000 Kč, Active – 830 000 Kč a Executive 920 000 Kč. Ze červenou barvu, která vozu hodně sluší, se připlácí 12 000 Kč.

Přehled výbav na:
https://www.subaru.cz/download/ceniky/2020/cenik-subaru-levorg-my20.pdf

Subaru
Levorg nás chytil u srdce už při prvních testovacích jízdách během prezentace v Jizerských horách. A každé další testování, nás jen utvrzovalo, že Levorg se opravdu podařil. Kdybychom si měli vybrat auto, tak by patřil mezi hlavní aspiranty. Především prostorným interiérem, výborným podvozkem a pohon všech kol taky není k zahození, i když v letošní zimě by se moc neužil a koneckonců ani karosérie nezestárla.


Základní technické údaje

Motor: zážehový atmosférický čtyřválec
Objem: 1995 cm³
Výkon: 110 kW (150 k) při 6200/min
Točivý moment: 198 Nm při 4200/min
Převodovka: bezestupňová Lineartronic
Rychlost: 195 km/h
Zrychlení 0-100 km/h: 11,7 9 s
Spotřeba (město/mimo město/kombin.): 12,8/7,2/8,7 l/100 km
Rozměry: 4690 x 1780 x 1490 mm
Rozvor: 2650 mm
Zavazadlový prostor: 522/1446 l
Cena: 930 000 Kč



J.Lasík 14.2.2020

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Milotec logo
CAG - Poctivé české dveře
Katalog Michelin 2017-2018
Adus s.r.o.
Dronejobs.cz
logo rexteam - rally racing czech

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2020 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar