Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Subaru Levorg 1.6 GT-S - kombi ve stylu WRX STi

Skoro jako blesk z čistého nebe se vloni na podzim objevilo na evropském i na našem trhu Subaru Levorg, byť se s ním vůbec nepočítalo. Jenže od ukončení prodeje Legacy v roce 2009 nemělo Subaru v nižší střední třídě žádnou náhradní alternativu.

Pátá ani šestá generace Legacy se už do Evropy nedovážela, a zástupci japonské automobilky na evropském trhu si nový Levorg doslova vymodlili. Japonce však vznětové motory ani mechanické převodovky příliš nezajímají, a proto se Levorg dováží pouze s jedním motorem, jednou převodovkou, s pohonem všech kol. Na jakoukoliv jinou verzi můžete zapomenout. Ale na druhou stranu nezoufejte a nesmutněte.

Se Subaru Levorg jsme najezdili během týdne asi tisíc pět set kilometrů od suchých silnic přes šotolinové cesty až po zasněžené dálnici mezi Plzní a Prahou (ani nikdo nepředpokládal, že by mohlo sněžit) a zjistili jsme, že ani jinou verzi nepotřebujete.

A ještě jedno tajemství prozradíme a potěšíme možná ty, kteří by rádi WRX STI, ale rodina je proti, nebo nezbývají peníze. Levorg je tak trochu skryté WRX. Podívejte se třeba na jeho design. Až po středové sloupky B je stejný včetně přední hliníkové kapoty s velkým nasávacím otvorem pro chladič stlačeného vzduchu. Ze sportovního modelu je i podvozek, stejně jako uvnitř palubní deska a tříramenný volant. Vzadu nechybí spoiler ani dvě koncovky výfuku. A jako bonus získáte ještě zavazadlový prostor objemu 522 litrů včetně prostoru na drobnosti pod podlahou (40 l). A když potřebujete větší, potom stačí zatáhnout za páčky na bocích a sklopí se opěradla zadních sedadel. Délka se prodlouží z 1030 mm na 1630 mm, šířka mezi podběhy 1080 mm a výška pod plato 4200 milimetrů.

Velice jsme si pochvalovali výborně tvarovaná přední sedadla, která vás v ostrých zatáčkách podrží a sedí se v nich pohodlně i na dlouhých cestách. Tisíc kilometrů za den a nic nás nebolelo. Výborně tvarovaný volant se skvěle drží, přístroje jsou přehledné.
Jak jsme se už zmínili Subaru Levorg se dodává výhradně se zážehovým přeplňovaným čtyřválcem boxer objemu 1,6 litru s přímým vstřikováním a kombinovaný s lineární převodovkou Lineartronic a jak jinak než symetrickým pohonem všech kol. Velice zajímavá kombinace, ale účelná.

Výkon 170 k i točivý moment 250 Nm se možná budou zdát někomu nízké, ale bohatě stačí. Točivý moment vrcholí už v 1800 otáčkách za minutu a vydrží do 4800 otáček, výkon dosahuje největší hodnoty ve 4800/min. Ve městě můžete jezdit plynule i pod tisíc otáček, ale hlavní radost z řízení přijde na klikatých okreskách a ještě když si režim SI-Drive nastavíme do modu S a volicí páku přesuneme do polohy M a volíme stupně páčkami pod volantem. Vůz ihned reaguje na přidání plynu a od tři tisíc otáček ucítíte pořádný zátah až do 6000/min, kdy zasáhne omezovač. Ale do takové situace se běžný řidič dostane jen stěží. S dynamikou souvisí ruku v ruce pochopitelně spotřeba, my jsme se s nezajetým automobilem dostali těsně pod osm litrů na sto kilometrů. Byli jsme ujištěni, že reálná spotřeba může být kolem 7,5 litrů, na silnicích pak ještě o půl litrů méně.
Ale k čemu by nám byl výborný motor, kdyby podvozek „nestíhal“. Nic takového v Levorgu nehrozí. A není divu, když i podvozek, včetně rozvoru 2680 mm, pochází z verze STi. Není sice přehnaně tvrdý, ale nerovnosti filtruje tak, že o nich ani nevíte. Úžasná je i stabilita je i při vyšší rychlostech. Takové jízdní vlastnosti byste asi u jiného rodinného kombi jen těžko hledali.

Nejlevnější Subaru Levorg 1.6 GT v základní výbavě pořídíte za 759 000 Kč, provedení 1.6 GT-S s výbavou Comfort stojí 809 000 Kč a nejdražší Sport ještě o 80 000 Kč víc. Podrobný popis výbav najdete na:

http://www.subaru.cz/download/ceniky/2016/CENIK-LEVORG-MY16.pdf

S
Levorgem se podařilo Subaru zaplnit mezeru mezi SUV, crossovery a sportovním WRX STi, a obohatilo trh o sportovní kombi, které připomíná právě WRX STi, což by se mohlo v jeho prodejích odrazit. Na nějaká čísla je ještě moc brzy, ale my mu věříme. Na nás udělal Levorg velký dojem a jen neradi jsme se s ním loučili.




Základní technické údaje


Motor: zážehový plochý čtyřválec
Objem: 1600 cm³
Výkon: 125 kW (170 k) při 4800/min
Toč.moment: 250 Nm při 1800-4800/min
Rychlost: 210 km/h
Zrychlení 0-100 km/h: 8,9 s
Spotřeba (město/mimo město/kombin.): 8,5/6,3/7,1 l/100 km
Rozměry: 4690 x 1780 x 1490 mm
Rozvor kol: 2650 mm
Zav.prostor: 522/1446 l
Cena: 809 000 Kč (1.6 GT-S Comfort)


J.Lasík 10.2.2016

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Prague Car Festival
Automobilove klenoty
VW Festival
Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2025 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar