Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Citroën 100 let
Alcar - Konfigurátor kol

Subaru G3X Justy - milé překvapení

Značku Subaru proslavily především kvalitní výkonné benzinové motory typu boxer a symetrický pohon všech kol. Zapomenout nesmíme ani na úspěchy v automobilových rallye, i když tady v poslední době zaznamenala Impreza WRC tak trochu ústup ze slávy.

 

Ovšem Subaru, to nejsou pouze vyhlášené modely Impreza a Legacy, ale v nabídce má ještě jeden model - vymykající se osvědčené koncepci klasických modelů. Jde o poměrně méně známý G3X Justy, dvojče od Suzuki Ignis. Oba tyto automobily se vyrábějí společně od roku 2003 v Maďarsku a na pohled se liší maskou chladiče, mřížkou pod nárazníkem, logem a názvem.

Délkou 3,7 metru a šířkou 1,6 metru spadá sice do segmentu malých vozů, ale nápadně je překonává výškou 1,5 metru.

Subaru tedy Justy připomíná pouze logem, neboť všechna kola pohání řadový benzinový čtyřválec 1.3 se čtyřventilovou technikou, případně také ještě s objemem 1,5 litru (99 k). Svými 94 k je velice slušně pružný už z nízkých otáček a lze s ním jezdit pěkně dynamicky po silnicích nižších tříd, což nás mile překvapilo. Musíme přiznat, že jsme takovou hbitost ani moc nečekali. Jen na nerovnostech trochu víc „nadskakuje" v důsledku tuhé zadní nápravy. Motor je jinak poměrně tichý a kultivovaný.

Hodně však záleží na stylu jízdy, neboť na průměrnou spotřebu sedmi litrů se asi jen tak nedostanete, ale osm litrů při svižnější jízdě je ještě snesitelných. Neztratí se ani v městském provozu, díky dynamickým vlastnostem a také posilovači řízení.

Svojí světlou výškou 170 mm, odolným podvozkem se zadní tuhou nápravou s panhardskou tyčí (vpředu McPherson) a hlavně díky pohonu 4x4 s viskozní spojkou, která připojuje automaticky zadní kola jen při prokluzu předních kol, se s ním můžeme bez obav vydat i do lehčího terénu nebo na blátivé cesty. Také na kluzkém povrchu jsme se cítili bezpečněji, zvláště když do základní výbavy patří systém ABS a vpředu jsou kotoučové brzdy s vnitřním chlazením (vzadu bubnové).

Jednoduchý vnější design je líbivý, což můžeme prohlásit také o moderní přístrojové desce a celém ztvárnění interiéru se slušnou výbavou - čelní a boční airbagy, výškově nastavitelné sedalo řidiče, multifunkční displej (bohužel neudává průměrnou spotřebu, ale jen okamžitou), radio s CD, elektrická a vyhřívaná zpětná zrcátka a elektricky ovládaná přední okna. Opěradla zadních sedadel jsou polohovatelná. Testovaný model byl navíc vybaven klimatizací za 35 000 Kč. Škoda, že volant není nastavitelný v žádném směru.

Interiér je sice pětimístný, ale pohodlně se nám bude cestovat ve čtyřech, přičemž zavazadlový prostor má objem 236 litrů. Po sklopení zadních sedadel naruší úložný prostor sice menší schod, ale zvětší se na 526 litrů.

Za nejmenší Subaru 1.3 Justy zaplatí zájemce 398 800 Kč, za silnější verzi pak 423 800 Kč.

 

 

Základní technické údaje

Motor: řadový zážehový čtyřválec

Objem: 1328 cm³

Výkon: 94 k (69 kW) při 6000/min

Toč.moment: 118 N.m při 4100/min

Rychlost: 155 km/h

Zrychlení 0-100 km/h: 11,7 s

Spotřeba

(město/mimo město/kombin.): 8,7/5,9/6,9 l/100 km

Rozměry: 3770 x 1605 x 1565 mm

Rozvor: 2360 mm

Cena: 398 800 Kč

 

Jindřich Lasík, 20.9.2006


Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout
Milotec logo


© 2019 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar