Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Škoda Superb Combi 2.0 TDi - komfortně a úsporně

Modely označené jako Superb, ať to bylo již ve třicátých letech, nebo pak od roku 2001 lze považovat za to nejlepší, co kdy z Mladé Boleslavi během sto dvaceti let výroby automobilů, vyjelo. Poslední generace je nejlepším důkazem, protože design se povedl opravdu mimořádně.

Na pohled je zřejmé že Škoda Superb je ideálním společníkem na dálnice, ale jezdili jsme i po silnicích nižších tříd včetně okresních. Tudíž jsme si vyzkoušeli podvozek ve všech možných situacích a musíme říct, že stejně jako u Octavie je hodně silnou stránkou Superbu. Je vyladěn opravdu skvěle, spíš na komfort, žádné rázy se neozývají, žádné drncání, na nerovnostech se jen pohupuje. V zatáčkách se chová neutrálně, k čemuž přispívá elektronická uzávěrka diferenciálu XDS+, která „tlačí“ zadní část do zatáčky.


Zamlouvá se nám systém automatického natáčení světel. Vzhledem k tomu, že dvě cesty vedly v noci, tak jsme byli jsme překvapeni, jak skvěle funguje. V situacích, kdy byste už přepínali z dálkových na tlumená světla, abyste neoslňovali, tak automatika sama odstíní dálková světla, aniž by došlo k jejich přepnutí. Můžete tak stále jet se zapnutými dálkovými světly.


Inovativní systém světel v jakékoli dopravní situaci zajistí optimální dosah světelného kužele. Prostřednictvím multifunkční kamery systém Smart Light Assist rozpozná při snížené viditelnosti vozy v protisměru nebo vpředu a v těchto oblastech cíleně odstíní dálková světla. Každá „legrace“ sice něco stojí, v tomto případě 20 000 Kč. alek tomu dostanete eště Lane Assist – asistent pro udržování vozidla v jízdním pruhu včetně varování před nechtěným opuštěním jízdního pruhu, asistent hlídání „mrtvého úhlu“ (Blind Spot Detect) a asistent vyparkování (Rear Traffic Aler).


A do třetice jedničku zaslouží i komfortní a prostorný interiér, stejně jako sedadla vpředu i vzadu. Jen těžko bychom hledali podobný model, který nabídne na zadních sedadlech tolik prostoru jako Superb. Ani dlouháni kolem 185 cm se nedotknou stoupu. K tomu přispěl o 80 delší rozvor a na délku plus 47 mm. Takže je dost místa, jak v podélném, tak příčném směru. Poprvé u škodovky je použita elektrohydraulická parkovací brzda místo klasické ruční.


Zavazadlový prostor má u kombi objem 680 litrů, po sklopení opěradel zadních sedadel naroste na úctyhodných 1850 litrů. Pokud chceme ale získat po sklopení rovnou podlahu, potom je třeba přikoupit mezipodlahu, a rozhodně bychom doporučili pořídit si i rezervu. Těch dva tisíce korun už v ceně vozu nehraje žádnou roli, ale určitě se vyplatí, protože Superb Combi je spíš autem na dlouhé trasy.


Příjemný volant je dvouramenný, palubní deska jako v Octavii. Bohužel také Superb se vydal cestou digitální, to znamená, že ručně si dnes žádnou funkci nenastavíte. O jednoduchosti si můžeme nechat jen zdát.


Pro Superb Combi je k dispozici bohatá nabídka pohonných jednotek – zážehové čtyřválce 1.5 TSI/110 kW a 2.0 TSI/140 kW a 206 kW. Ze vznětových čtyřválců je v nabídce 2.0 TDi o výkonu 110 kW nebo 147 kW.


Pro první test jsme zvolili výkonově nejslabší „jedna-pětku“, jejíž výkon 150 k dosahuje od pěti tisíc do šesti tisíc otáček. Největší točivý moment 250 Nm můžeme využívat už od 1500 až do 3500 otáček za minutu.


Přestože přední kola poháněl nejslabší motor, tak jsme se rozhodně brzdou provozu necítili. I při obsazení čtyřmi osobami vykazuje 1.5 TSI slušnou dynamiku na všech okolností. Ve spojení se sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou DSG jsme při klidné jízdě dokázali jet za šest litrů.
Druhý test, při němž jsme najezdili přes 1400 kilometrů jsme absolvovali s turbodieselem s výkonem 110 kW, tedy stejným jako u 1.5 TSi. Největšího točivého momentu 340 Nm dosahuje už od 1600 do 3000 otáček za minutu. Tento motor, tentokrát spojenou se skvělou šestistupňovou přímo řazenou převodovkou, považujeme za špičku mezi diesely a doufáme, že z nabídky nezmizí. Byla by to určitě škoda. Zvláště dnes, kdy třeba v Německu vzrostla cena elektrické energie a majitelé elektromobilů tak zaplatí o polovinu více než u klasického paliva. My jsme jezdili za pět litrů nafty.


Škoda Superb nás oslovila, když pomineme jedinečný design, hlavně jízdními vlastnostmi, úsporným motorem, vnitřním prostorem a komfortem. Nemáme rádi výraz vlajková loď, ale v tomhle případě je na místě.


Shodou okolností je Super Combi s dvoulitrovým vznětovým čtyřválcem je nejlevnějším v nabídce. V základní výbavě Ambition stojí 885 900 Kč, tedy o pět tisíc méně než 1.5 TSi


Přehled výbav:
https://www.skoda-auto.cz/_doc/183f20c3-6fb0-458f-b8ff-afeb8a6e2c1e



Základní
technické údaje

Motor: vznětový přeplňovaný čtyřválec
Objem: 1968 cm³
Výkon: 110 kW (150 k) při 3250-4200/min
Točivý moment: 340 Nm při 1600-3000/min
Rychlost: 215 km/h
Zrychlení 0-100 km/h: 9,2 s
Spotřeba: 4,9 l/100 km
Rozměry: 4862 x 1864 x 1496 mm
Rozvor: 2837 mm
Zavazadlový prostor: 680/1850 l
Cena: 932 900 Kč (2.0 TDi Style)




JL 14.7.2022

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2022 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar