Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Škoda Superb Combi 2.0 TDI 4x4 - luxusně a hospodárně

První generace modelové řady Superb přišla na svět v roce 2001, ale kombi rozšířilo až druhou generaci v roce 2009. A v loňském roce jsme se zúčastnili prezentace další generace. Jestliže se nám zamlouvali elegantní tvary liftbacku, tak u kombi se musíme jen opakovat.

Škoda Superb Combi se nám líbí ze všech stran, a nejen nám. Navíc je i praktická a nabídne zákazníkům rekordní zavazadlový prostor objemu 660 litrů, po sklopení opěradel zadních sedadel až 1950 litrů. Tuto hodnotu nepřekoná žádný z konkurentů střední třídy. Pokud chceme ale získat po sklopení rovnou podlahu, potom je třeba přikoupit mezipodlahu, a rozhodně bychom doporučili pořídit si i rezervu. Těch dva tisíce korun už v ceně vozu nehraje žádnou roli, ale určitě se vyplatí, protože Superb Combi je spíš autem na dlouhé trasy.

Páté dveře se u nejvyšší výbavy otevírají elektricky nebo dokonce bezkontaktně, pohybem nohy pod nárazníkem. Jinak oba systémy si lze přikoupit k nižším výbavám. Ještě dodejme, že zavazadlový prostor je dlouhý 115 cm, široký 100 cm a pod plato vysoký 58 cm. Chytrou vychytávkou je lampička v bočnici, kterou lze vyjmout a použít jako baterku. Škrabku na led pod víčkem palivové nádrže není snad třeba už ani připomínat.

Palubní deska je takřka shodná s Octavií nebo Rapidem. Slyšeli jsme hlasy, že na Superb až příliš jednoduchá. To je věc názoru, nám vyhovovala po všech stránkách, a že by jí chyběla prémiovost, nás nikterak neuráželo. Hlavně, že je přehledná a všechny ovladače tam, kde mají být. Interiér je prostorný ve všech směrech, vzadu můžete pohodlně cestovat s nataženými nohami a nad hlavou vám ještě zbývají centimetry. Není divu, že jsme v pohodě zvládli cestu (na otočku“ na veteránský veletrh do Essenu.

Pro Superb Combi je k dispozici bohatá nabídka pohonných jednotek – zážehové 1.4 TSI/110 kW, 1.8 TSI/132 kW, 2.0 TSI/162 kW a 206 kW nebo vznětové 1.6 TDI/88 kW, 2.0 TDI/110 kW a 140 kW. My jsme měli k dispozici verzi s pohonem všech kol a s turbodieselem 2.0 TDI s výkonem 110 kW. Točivý moment dosahuje hodnoty 340 Nm už v 1750 otáčkách za minutu. Kromě něho můžete mít 4x4 také s motory 1.4 TSI, 2.0 TSI/206 kW, 2.0 TDI/110 kW a 140 kW.
Verze 4x4 se hodí asi jen tak do horských oblastí a podle nás v kombinaci právě se slabším dieselem a šestistupňovou přímo řazenou převodovkou, zatímco silnější verze je kombinována pouze s dvouspojkovou převodovkou DSG.

Jízdní dynamika po překročení zhruba dvou tisíc otáček je velice slušná, byť je kombi 4x4 těžší, ale co nás mile překvapilo, byla spotřeba. Při jízdě po německé dálnici a obsazení čtyřmi osobami ukázala na sedmi stech kilometrech spotřebu 6,2 litru nafty na sto kilometrů při průměrné rychlosti 120 km/h. A to považujeme za hodně dobré. Nelze se pak divit, že při klidné jízdě ujedete na nádrž 66 litrů nějakých až 1200 kilometrů. Při běžné jízdě po městě a silnicích prvních a druhých tříd jsme jezdili kolem 5,5 litru.

Jízdní vlastnosti zčásti ovlivňují adaptivní tlumiče DCC, kterou jsou součástí standardní výbavy Laurin Klement a jinak za příplatek. Díky nim jsme upřednostňovali jízdu v režimu Sport, kdy je podvozek přeci jen tužší a karosérie se v zatáčkách tolik nenaklání a vůz je stabilnější. V normálním režimu nám připadal podvozek až příliš komfortní a měkký, ale někomu může vyhovovat.

Rozepisovat se o nejvyšší výbavě Laurin Klement by bylo nošením dříví do lesa, ve voze máte vše, nač si vzpomenete (i něco navíc) a zbytek si můžete přikoupit z bohaté nabídky, kterou najdete na

http://www.skoda-auto.cz/SiteCollectionDocuments/skoda-auto/ke-stazeni/novy-superb-cenik.pdf

Nejlevnější
Škodu Superb Combi pořídíte za 645 900 Kč ve verzi 1.4 TSi Active, respektive od 710 900 Kč za 1.4 TSI 4x4. Diesely začínají na 646 900 Kč (1.6 TDI Active), respektive od 816 900 Kč (2.0 TDi/110 kW 4x4 Ambiente). Nejvyšší výbava Laurin Klement přijde na 941 900 Kč.




Základní technické údaje

Motor: vznětový přeplňovaný čtyřválec
Objem: 1968 cm³
Výkon: 110 kW (150 k) při 3500-4000/min
Točivý moment: 340 Nm při 1750-3000/min
Rychlost: 213 km/h
Zrychlení 0-100 km/h: 9,1 s
Spotřeba (město/mimo město/kombin.): 5,5/3,9/4,5 l/100 km
Rozměry: 4856 x 1°864 x 1477 mm
Rozvor kol: 2841 mm
Zav.prostor: 660/1950 l
Cena: 941 900 Kč (2.0 TDI/110 kW 4x4 Laurin Klement)

J.Lasík 11.5.2016

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar