Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Škoda Scala 1.5 TSI Monte Carlo - s jednapětkou nezklamala

Tak bohatou modelovou řadu, jakou má v současné době Škoda-Auto snad ještě nikdy ve více než stoleté historii neměla. Základních devět modelů – Fabia, Scala, Octavia, Superb, Kamiq, Karoq, Kodiaq, Enyaq, Enyaq Coupe a k tomu ještě deriváty jako Scout nebo RS, je přesvědčivým důkazem.

Škoda Scala svým příchodem na trh, vyplnila mezeru mezi Fabií a Rapidem, než jeho výroba skončila. Možná, že oba modely měly podobné tvary díky prodlouženému oknu pátých dveří, jako měl Rapid spaceback. Ale to je tak všechno.

Současná Scala má záď více zaoblenější, a tím i mnohem atraktivnější. Nejvyšší výbavou je Monte Carlo, kterou jsme si mohli vyzkoušet a kterou nemůžete přehlédnout.

Scala Monte Carlo dostala třeba volitelná osmnáctipalcová litá kola s černým designem a broušenými čelními plochami. Mezi Bi-LED světlomety se nachází mřížka chladiče s černým lemováním a černý je i lesklý spoiler pod nárazníkem, kryty zrcátek nebo nástavce bočních prahů. Standardně je Scala ve výbavovém stupni Monte Carlo vybavena zatmavenými zadními skly, tónovaným panoramatickým oknem a prodloužením zadního okna. Vozu slušela i bílo-černá kombinace.

Interiér je prostorný. Přední sedadla s integrovanou opěrkou hlavy jsou velice pěkně tvarovaná, loketní opěrka je posuvná. Uvítali bychom, kdyby byla i výškově nastavitelná. Palubní deska je celkově moderní. Bohužel se všechny funkce ovládají opět jen přes displej.

Zavazadlový prostor má objem 467 litrů, po sklopení opěradel 1410 litrů. Páté dveře jsou elektricky ovládané a mj. vybavené vtipnou funkcí „tip to close“, kdy stačí jen lehce zatáhnout a zbytek už za vás udělá elektromotorek.

V základní výbavě nechybí systém udržování v jízdním pruhu, který je někdy „až moc aktivní“, ale lze jej vypnout tlačítkem na volantu. Aktivuje se ovšem při každém nastartování. Nechybí ani automatické brzdění před překážkou nebo asistent rozjezdu do kopce. Automatické parkování si můžete přiobjednat s předními i zadními senzory.

Z nabídky zmizel turbodiesel, a tak zůstaly jen zážehové motory 1.0 TSi s výkonem 70 kW a 81 kW a nejsilnější přeplňovaný čtyřválec 1.5 TSi. Zajímavou alternativou je verze na zemní plyn 1.0 TGi s výkonem 66 kW.

Pro Scalu Monte Carlo si můžete vybrat ze všech tří motorů (kromě TGi), ale pro sportovně laděný je podle nás ideální nejsilnější motor – tedy 1.5 TSi s výkonem 110 kW v rozmezí 5000 až 6000 otáček za minutu. Točivý moment 250 Nm vrcholí od 1500 do 3500 otáček. „Jedna-pětku“ jsme již vyzkoušeli několikrát, naposledy třeba v Superbu a musíme souhlasit, že jde o jeden z nejvydařenějších agregátů pod kapotou škodovek. Ve spojení s kvalitním sedmistupňovým automatem DSG jsme jezdili v průměru kolem 6,5 litru benzinu na sto kilometrů, a to jsme se „neloudali“. A tak vůbec nevadí, že při současných cenách nafty se už turbodiesel nenabízí.

Pochválit musíme i dobře nastavený podvozek, s nerovnostmi se vyrovnává komfortně a v rychlých zatáčkách pomáhá systém XDS+ (elektronické přerozdělení točivého momentu přibrzďováním kol).

Kromě verze na zemní plyn TGi jsou všechny motorizace nabízeny ve třech variantách – Ambition, Style a Monte Carlo, přičemž 1.0 TGi je k dispozici pouze v základní výbavě Ambition v ceně 507 900 Kč. Ceny verze 1.0 TSi s manuální převodovkou začínají ve výbavě Ambition na 417 900 Kč. Testovaná verze 1.5 Tsi v nejvyšší výbavě Monte Carlo a s převodovkou DSG stojí 614 900 Kč.


Škoda Scala Monte Carlo posouvá laťka vozů Škoda hodně vysoko, a to jak v otázce komfortu, výbavy, jízdních vlastností. Verze na zemní plyn TGi je rozhodně zajímavou alternativou.



Přehled výbav:

https://www.skoda-auto.cz/_doc/59a3a5b1-d740-4f96-86e8-895358ff8711



Základní
technické údaje

Motor: zážehový přeplňovaný čtyřválec
Objem: 1498 cm³
Výkon: 110 kW (150 k) při 5000-6000/min
Točivý moment: 250 Nm při 1500-3500/min
Rychlost: 223 km/h
Zrychlení 0-100 km/h: 8,2 s
Kombin. spotřeba: 5,7-6,0 l/100 km
Rozměry: 4362 x 1793 x 1471 mm
Rozvor: 2436 mm
Zav.prostor: 467/1410 l
Cena: 614 900 Kč (1.5 TSI DSG Monte Carlo)




JL 13.4.2022

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar