Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Škoda Octavia Combi Scout 2.0 TDi DSG - krasavice do nepohody

Auto do nepohody, tak bychom mohli stručně charakterizovat Octavii Scout, odvozenou původně od modelu Octavia 4x4. První generace přišla na svět v roce 2007, tedy o dva roky dřív než „offroadovější“ model Yeti.

Oproti klasickému kombi vypadá Scout určitě zvnějšku mnohem lépe. Na atraktivním designu se podepsaly hlavně ochranné plasty karosérie tradičně v matné černé barvě nebo decentní stříbrný přední i zadní kryt podvozku. Vůbec celá příď vypadá hodně dobře, stejně jako i záď.

Jak jsme se už mohli mnohokrát přesvědčit při prezentacích, Octavia Scout 4x4 zvládne v terénu hodně, možná víc, než bychom čekali. Výtečné schopnosti ale omezuje poměrně dlouhý přední a zadní převis, a tak musíte dávat pozor, abyste podvozkem nedřeli o zem.
Je třeba mít na paměti, že Scout není žádný offroad, a těžko se s ním budete vydávat do rumunských hor na expedici. Ale výborně poslouží tam, kde jsou horší kamenité cesty anebo na zasněžených cestách. Standardně je dodáván s paketem pro špatné cesty včetně ochrany podvozku vpředu a vzadu. Díky světlé výšce zvýšené o 15 mm na 163 mm si skvěle poradí i mimo zpevněné cesty.

Sílu na přední kola přenáší nová elektronicky řízená lamelová spojka šesté generace. Je skoro o 0,8 kg lehčí než spojka předchozí generace. Tím přispívá k nižší spotřeba paliva. K vysoké účinnosti přispívá použití oleje s nízkou viskozitou nebo vylepšené vnitřní mazání. Software umí rozpoznat na základě jízdy řidiče, zda je aktuálně pohon všech kol zapotřebí. Pokud ne, tak odpojí elektromotor pohánějící olejové čerpadlo nebo naopak v co nejkratší době opět připojí.

Můžete si také objednat adaptivní podvozek DCC a pomocí volby jízdního režimu zvolit pomocí režimů Normal nebo Sport chování systému XDS+. XDS+, které zlepšuje trakci, je funkčním rozšířením elektronické uzávěrky diferenciálu (EDS).

OCTAVIA SCOUT je jediný model s funkcí Off-road, která se zapíná přes obrazovku volby jízdního režimu. Tím se přizpůsobuje nastavení systémů jízdní stability pro jízdu v terénu. Změní se tak průběh reakce plynového pedálu, DSG převodovka řadí ve vyšších otáčkách. Obsahuje rovněž asistenta pro jízdu z kopce. Víceprvková zadní náprava zajišťuje komfort a dobré vlastnosti při ovládání.

Pro Octavii Combi Scout nabízí výrobce buď zážehový čtyřválec 2.0 TSI /140 kW nebo přeplňovaný dvoulitrový turbodiesel s výkonem 110 kW nebo 147 kW. Všechny tři jsou určeny výhradně pro pohon všech kol a ve spojení se sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou.


My jsme si vyzkoušeli slabší turbodiesel s výkonem 110 kW a s točivým momentem 340 Nm, který je k využití od 1750 otáček až do 3000/min. Stovku „udělá“ za devět sekund. Tato je dostačující pro méně náročnou klientelu, ale asi za vhodnější pro Scout považujeme silnější diesel s výkonem 200 k. Průměrná spotřeba se pohybovala kolem šesti litrů na sto kilometrů, při svižnější jízdě.

V interiéru, který je shodný s ostatními Octaviemi, jsme objevili snad jen nový dekor. Přístroje jsou přehledně uspořádané a dobře čitelné. Až na digitální ovládání. Naštěstí a k radosti motoristů zůstaly zachováno několik klasických ovladačů pro přímý vstup do vybraných položek menu. Potěší i vyšší pozice sezení, což umožnila větší světlost. Zavazadlový prostor má objem 640 litrů, respektive litrů.

Jinak je to Octavia taková, jakou ji známe. Sedačky potěší bočním vedením i celkovým komfortem. Trochu nezvyklý je dvouramenný volant. Na zadních sedadlech se pohodlně usadí osoby vyšší než metr osmdesát.

Verze Scout se dodává pouze v jediné výbavě, které v podstatě vychází z třetí výbavy Style. Výbava standardně zahrnuje adaptivní tempomat, elektricky ovládané víko zavazadelníku s bezdotykovým ovládáním, vyhřívaný volant, navigaci s 10" obrazovkou. Zajímavostí je středový airbag., který má chránit řidiče a spolujezdce v případě dopravní nehody před vzájemným střetem, zejména při nárazu z boku. Dekor v dřevěném provedení bychom si odpustili.
Přehled výbav:


https://www.skoda-auto.cz/_doc/22e810a3-531e-4715-8a9c-76192b50232a

Octavia
Scout nás ani v nejmenším nezklamala, turbodiesel je dostatečně výkonný a zároveň hospodárný, interiér přívětivý, sedadla pohodlná i na dlouhé cesty (ani po 700 kilometrech jsme vystoupili odpočatí), o velikosti zavazadlového prostoru ani nemluvě. A k tomu ještě pohon všech kol. Octavia Scout je prostě sázka na jistotu.


Verze se zážehovým i vznětovým dvoulitrem stojí od 899 900 Kč, výkonnější 2.0 TDIU je o 50 000 Kč dražší.



Základní technické údaje


Motor: vznětový přeplňovaný čtyřválec
Objem: 1968 cm³
Výkon: 110 kW (150 k) při 3500 – 4000/min
Točivý moment: 360 Nm při 1750-3000/min
Rychlost: 207 km/h
Zrychlení 0-100 km/h: 9,1 s
Spotřeba: 5,6/4,3/4,8 l/100 km
Rozměry: 4695 x 1814 x 1465 mm
Rozvor kol: 2686 mm
Rozchod: 1549/1520 mm
Nájezdový úhel vpředu/vzadu: 15,8°/13,9°
Přechodový úhel: 19,8°
Objem zav.prostoru: 610/1740 l
Cena: 899 900 Kč (Scout 2.0 TDi 110)



JL 10.9.2021

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar