Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Škoda Octavia Combi RS iV - není RS jako RS

Označení RS na automobilech s okřídleným šípem ve znaku očekáváme u sportovně laděných modelů Octavia nebo Fabia, v poslední době také Kodiaq. Poprvé se Octavia RS objevila s motorem 1.8 TSI (132 kW), v následující generaci se přidal 2.0 TDi.

Jenže bohužel diesel z nabídky zmizel, verzi 1.8 TSI nahradil 2.0 TSi a nedávno k ním přibyla plug-in hybridní verze, spojující elektromotor s 1.4 TSi. Právě tuto kombinaci, nad níž mnozí přátelé kroutili hlavou, jsme si vyzkoušeli.

Proč se tato kombinace objevila pod kapotou má hned několik důvodů. Tak třeba s emisemi 34 g/km CO2 je daleko pod povolenou hranicí 50 g/km, kdy lze automobil v řadě zemí považovat za elektrický. U nás je snad jedinou výhodou bezplatné parkování v modrých zónách.

Přeplňovaný zážehový čtyřválec objemu 1,4 liru disponuje výkonem 150 k, ke kterému musíme přičíst ještě dalších 115 k ze synchronního elektromotoru, nově integrovaného do šestistupňové dvouspojkové převodovky DSF. Od spalovacího motoru je oddělen spojkou.

Systémový výkon soustavy tak dosahuje výkonu 245 k, tedy stejně jako 2.0 TSI. O 50 Nm jej plug-in ještě překonává. Ale tento výkon máme k dispozici pouze v režimu Sport nebo při plném sešlápnutí plynového pedálu. Krátkodobě můžeme využít navýšení od 150 kW (204 k) do 180 kW (245 k) a točivého momentu 350 až 400 Nm.


Trakční akumulátor s kapacitou 13 kWh umožní teoreticky dojezd čistě na elektřinu 60 kilometrů, ale v praxi to bylo méně. Po vybití akumulátoru může Octavia RS iV krátkodobě poskytnout elektrický „boost“, ale jen při nízké rychlosti nebo ev. při předjíždění. Během testu se naše spotřeba pohybovala zhruba kolem 7,5 litru benzinu na sto kilometrů. Záleží pochopitelně jak často jste schopni dobíjet.

Z na 80 procent dobijeme akumulátor ze zásuvky 230 V za tři hodiny 45 minut. Z domácího wallboxu o výkonu 3,6 kW asi za dvě a půl hodiny.

Škoda Octavia Combi RS iV se prakticky od modelů RS neliší, jediným poznávacím znakem je krytka konektoru u levých dveří. Interiér vás okamžitě ničím převratným nepřekvapí, snad jedině tříramenným volantem nebo přístrojem vlevo, na němž můžeme sledovat činnost hybridní soustavy. Sedadla s výborným bočním vedením jsou pohodlná i na dlouhé cestě.


Octavia RS iV ale přeci jen jednou věcí překvapení. A to originálně navrženým zvukem. V režimu Sport vydávají reproduktory hlasitý umělý zvuk podobný osmiválcům. A to i při jízdě na elektrický pohon.


Nejlevnější Octavii Combi RS s motorem 2.0 TSI a šestistupňovou přímo řazenou převodovkou pořídáte za 964 900 Kř. Zatím co s převodovkou DSG nebo s plug-in hybridem a 1.4 TSI stojí na korunu přesně, tedy 1 014 900 Kč.


Základní technické údaje


Motor: zážehový přeplňovaný čtyřválec
Objem: 1395 cm³
Výkon: 110 kW (150 k) při 5000-6000/min
Točivý moment: 250 Nm při 1500-3500/min
Elektromotor: synchronní
Výkon: 85 kW
Toč.moment: 330 Nm
Systémový výkon: 180 kW (245 k)
Kapacita akumulátoru: 13 kWh
Převodovka: 6 DSG
Rychlost: 225 km/h
Zrychlení 0-100 km/h: 7,3 s
Spotřeba: 1,5 l/100 km
Rozměry: 4689 x 1829 x 1470 mm
Rozvor: 2686 mm
Zav.prostor: 490/1551 l
Cena: 1 014 900 Kč



JL 6.3.2022

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


CAG - Poctivé české dveře
Katalog Michelin 2017-2018
Adus s.r.o.
logo rexteam - rally racing czech

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2022 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar