Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Škoda Octavia Combi RS 2.0 TDi DSG - krásná hračka

Z celé modelové řady škodovky je zcela jasně nejvyhledávanější a nejdůležitější Škoda Octavia, a jestliže je její třetí generace hodně elegantní, pak o modelu RS to platí dvojnásobně. Při výběru modelu RS má ale zákazník těžkou volbu, neboť na výběr je hned osm provedení.

Škoda Octavia RS se totiž vyrábí jako sedan nebo kombi, se zážehovým nebo vznětovým dvoulitrovým motorem, s přímo řazenou nebo dvouspojkovou převodovkou. Ať se rozhodnete, jak se rozhodnete, tak dostanete kvalitní sportovně střižený automobil s nadčasovým designem. Zvláště kombi působí s hranatými tvary hodně elegantně. Mnozí obdivovatelé vozu často nechtěli věřit, že se jedná skutečně o Octavii kombi nikoliv o Superb.

Při modernizaci se designéři zaměřili hlavně na čelní partii, jinak jsme velké změny nezaznamenali. Přední světlomety s technologií LED jsou nyní rozděleny na dvě části, ty vnitřní jsou blíž k masce a opticky s ní tvoří jeden celek. Radar byl přemístěn z nárazníku do mřížky masky, v níž na sebe upozorňuje malým plastovým výstupkem.
Od sériového modelu se sportovní RS liší mj.vzadu se dvěma koncovkami výfuku, červeně lakovanými brzdovými třmeny, sedan má vzadu ještě decentní spoiler, disky kol mohou mít velikost až 19 palců. Prostě vzhled je nezaměnitelný a neokouká se ani během několika dalších let.

Když jde o kombi, tak nesmíme zapomenout na pár údajů. Zavazadlový prostor má objem 610 litrů, po sklopení se zvětší na 1740 litrů. Výhodou je dvojitá podlaha, díky níž vznikne rovná podlaha o šířce 101 mm, přičemž délka se prodlouží z 112 na 173 milimetrů. Potěší i taková drobnost, jako je vyjímatelná svítilna, kterou můžeme použít jako baterku.
Obě verze můžete mít buď se zážehovým přeplňovaným čtyřválcem 2.0 TSI o výkonu 244 k nebo se vznětovým přeplňovaným čtyřválcem 2.0 TDI s výkonem 184 k. A právě diesel poháněl přední kola testovaného kombi v krásné zelené metalíze. Díky plynulému proměnnému časování jednoho vačkového hřídele se zlepšilo plnění v celém rozsahu otáček.

Přímé vstřikování common rail pracuje s tlakem 200 MPa. Při najetí asi tisícovky kilometrů po nejrůznějších silnicích můžeme s klidem považovat výkon 184 k na sportovně laděné kombi víc než dostačující. Točivý moment 380 Nm můžeme využívat už od 1750 otáček až do třech tisíc otáček za minutu, což nám přináší svižnou jízdu, navíc za velice přijatelnou spotřebu maximálně do šesti litrů nafty na sto kilometrů.
Při přepnutí sportovního režimu se bohužel upraví jen reakce plynu a řízení, nikoliv tlumiče, jak bychom možná čekali. Na druhou stranu oproti běžnému kombi má kombi RS sportovní podvozek, posazený o 13 milimetrů níž a uzpůsobený pro sportovní jízdu, nové jsou i pružiny, tlumiče i stabilizátory.

K jízdní stabilitě rozhodně prospělo zvětšení rozchodu o 30 mm na 1544 mm, čímž se stává v zatáčkách ještě jistější.

Tvrdý podvozek vylepšuje jízdní vlastnosti, stejně jako systém XDS, který vlastně nahrazuje samosvorný diferenciál. Na jedno kolo s větší trakcí se v zatáčkách přenáší více točivého momentu.

V testovaném „er-esu“ byl turbodiesel kombinován se šestistupňovou dvouspojkovou samočinnou převodovkou, která funguje zcela bezchybně a bleskově, a vy se můžete věnovat plně řízení.

Interiéru dominují sportovní sedadla s integrovanými opěrkami hlavy a červeným prošíváním. Skvěle vás podrží i v táhlých zatáčkách a při značném zatížení. Jinak je uspořádání palubní desky a přístrojů stejné jako v klasické Octavii, pouze volant je dole zploštělý. Navigace nyní využívá displej 9,2“ a ovládá se dotykem.

Škoda Octavia RS je krásnou hračkou pro sportovně založené řidiče, ale zároveň i pro každodenní ježdění. Těžko jsme se s ní loučili. V případě vznětové verze není cenový rozdíl od rodinného kombi s nadstandardní výbavou nijak závratný, když zvážíme, které všechny „vymoženosti“ máme u RS ve výbavě. Například bi-xenonové světlomety s denními LED, klimatizaci climatronic, vyhřívaná sedadla, tempomat, barevný displej Maxi DOT atd.

Za kombi RS s motorem 2.0 TSI zaplatíte 731 900 Kč, diesel je o 11 000 Kč dražší.
Testované provedení s převodovkou DSG přijde na 792 900 Kč, dražší je pouze verze 4x4, za kterou zaplatíte 847 900 Kč.



http://www.skoda-auto.cz/SiteCollectionDocuments/skoda-auto/ke-stazeni/nova-octavia-rs-cenik.pdf



Základní
technické údaje

Motor: vznětový přeplňovaný čtyřválec
Objem: 1968 cm³
Výkon: 135 kW (184 k) při 3500 – 4000/min
Točivý moment: 380 Nm při 1750 – 3000/min
Rychlost: 228 km/h
Zrychlení 0-100 km/h: 8,0 s
Spotřeba (město/mimo město/kombin.): 5,7/4,3/4,8 l/100 km
Rozměry: 4685 x 1814 x 1452 mm
Rozvor kol: 2680 mm
Zav.prostor: 610/1740 l
Cena: 792 900 Kč (2.0 TDI DSG)



J.Lasík 11.7.2017

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar