Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Škoda Octavia Combi 2.0 TDi Sportline - hospodárně a komfortně

Po delší době jsme si rádi opět vyzkoušeli Škodu Octavia Combi, tentokrát jsme zvolili edici Sportline, která se od klasického kombí liší na pohled líbivými designerskými doplňky. A vzhledem k současné ceně nafty jsme zvolili dvoulitrový turbodiesel.

Sportline poznáte na pohled černými prvky karoserie, včetně masky chladiče, spoileru na přídi i zádi nebo nápisů. Charakteristická je také plaketka na předním blatníku a stříbrné liště na zádi, která tvoří dojem imitace výfukových koncovek. K mání jsou 17 až 19palcová kola se specifickým designem. Sportline dostanete mj. se sportovními sedadly s integrovanou hlavovou opěrkou nebo LED matrix, která oceníte hlavně při noční jízdě. Nesmíme zapomenout ani na o 15 mm snížený podvozek.


Pro Octavii Combi Sportline nabízí výrobce buď zážehový čtyřválec 1.5 TSI/110 Kw + verze e.Tec nebo přeplňovaný dvoulitrový turbodiesel s výkonem 110 kW.


My jsme si vyzkoušeli turbodiesel s výkonem 110 kW a s točivým momentem 340 Nm, který je k využití už od 1600 otáček až do 2750/min. Stovku „udělá“ pod devět sekund. Tato je dostačující pro méně náročnou klientelu. Průměrná spotřeba se pohybovala mezi 5 až 5,5 litry na sto kilometrů, při svižnější jízdě. A při ceně nafty, která je dnes ca o šest korun levnější než benzin, je to úspora víc než značná, takřka pět set korun při plné nádrži na 45 litrů.

Interiér je shodný s ostatními Octaviemi. Přístroje jsou přehledně uspořádané a dobře čitelné. Až na digitální ovládání. Naštěstí a k radosti motoristů zůstalo zachováno několik klasických ovladačů pro přímý vstup do vybraných položek menu. Zavazadlový prostor má objem 640 litrů, respektive 1700 litrů po sklopení sedadel.

Jinak je to Octavia taková, jakou ji známe. Sedačky potěší bočním vedením i celkovým komfortem. Trochu nezvyklý je dvouramenný volant. Na zadních sedadlech se pohodlně usadí osoby vyšší než metr osmdesát.

Verze Sportline vychází z třetí výbavy Style. Výbava standardně zahrnuje adaptivní tempomat, elektricky ovládané víko zavazadelníku s bezdotykovým ovládáním, vyhřívaný volant, navigaci s 10" obrazovkou. Zajímavostí je středový airbag., který má chránit řidiče a spolujezdce v případě dopravní nehody před vzájemným střetem, zejména při nárazu z boku. Přehled výbav:


https://www.skoda-auto.cz/_doc/22e810a3-531e-4715-8a9c-76192b50232a

Škoda
Octavia Combi Sportline nás ani v nejmenším nezklamala, turbodiesel je dostatečně výkonný a zároveň hospodárný, interiér přívětivý, sedadla pohodlná i na dlouhé cesty (asi po 700 kilometrech jsme vystoupili odpočatí), o velikosti zavazadlového prostoru ani nemluvě.

Nejlevnější Octavii Combi v základní výbavě Active a je jedno jestli s 1.5 TSI nebo 2.0 TDI pořídíte za 659 900 Kč. Sportline přijde na 879 900 Kč resp. 979 900 Kč.




Základní technické údaje


Motor: vznětový přeplňovaný čtyřválec
Objem: 1968 cm³
Výkon: 110 kW (150 k) při 3000 – 4200/min
Točivý moment: 360 Nm při 1600-2750/min
Převodovka. Sedmistupňová DSG
Rychlost: 225 km/h
Zrychlení 0-100 km/h: 8,7 s
Kombin. spotřeba: 4,5-4,8 l/100 km
Rozměry: 4689 x 18294 x 1485 mm
Rozvor kol: 2686 mm
Rozchod: 1549/1520 mm
Objem zav.prostoru: 640/1000 l
Cena: 979 900 Kč (Sportline 2.0 TDi 110)




JL 3.5.2023

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar