Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Škoda Octavia Combi 2.0 TDI Evo DSG - první kilometry nadchly

Uvedení čtvrté generace Škody Octavia mělo probíhat postupně. Po statické prezentaci v Praze v listopadu loňského roku měla dynamická prezentace proběhnou v březnu na Krétě. Ta se bohužel neuskutečnila, důvody jsou asi každému jasné.

Aby novináři nebyli ochuzeni, tak tiskové oddělení připravilo možnost jednodenního testování. Po předchozím telefonicé domluvě jsme si zamluvili motorizaci, v našem případě nový vznětový přeplňovaný čtyřválec 2.0 TDi a druhý den si vyzvedli v 9 hodin klíčky od vozu. Jediným limitem bylo vrácení vozu do půl páté odpoledne.

Po dálnici jsme vyrazili směr Nové Strašecí a pak jsme jezdili převážně kolem horního toku Berounky nebo kolem Střely po silničkách nejrůznějších tříd a kvality. Okolí Skryjí, Podmokel, Zvíkovce, Radnice je na testy přímo stvořené, nevynechali jsme ani přívoz přes Berounku v Darové.

V první fázi přichází na trh, a tudíž i na testování Škoda Octavia Combi, která tvoří většinu prodejů a podle nás tomu bude i v případě čtvrté generace. Její design sklízela obdiv všude, kde jsme se s ní objevili. Oproti třetí generaci z roku 2012 (první se objevila už v roce1996, Combi 1998) narostla délka o 22 mm na 4 689 mm, šířka o 15 mm na 1 829 mm, výška zůstala stejný, stejně jako rozvor 2 686 mm.


Nová je příď s novým nárazníkem. Minulé zaoblené světlomety vystřídaly ostře řezané, využívající technologii full LED Matrix. Světelný kužel se v tomto případě skládá z několika nezávisle ovládaných segmentů. Kamera s inteligentní technologií v čelním skle rozpozná vozidla jedoucí v protisměru i ve stejném směru, ale i osoby a objekty s reflexními prvky, a jednotlivé segmenty vypíná, aby nedošlo k oslnění. To umožňuje mít neustále rozsvícena dálková světla a významně tak zlepšit osvětlení prostoru před vozidlem, aniž by byli oslněni ostatní řidiči.

S Octavií jsme sice v noci nejezdili, ale s touto technologií jsme se setkali už v jiných škodováckých modelech.

Postupně, jak přicházely jednotlivé generace Octavie se zvětšoval i vnitřní prostor, který před koleny cestujících na zadních sedadlech vzrostl na 78 mm. Objem největšího zavazadlového prostoru ve své třídě narostl u kombi o 30 litrů na 640 litrů. Zavazadlový prostor má rozměry 1050/1080 mm (délka), 1000 mm (šířka), 600 mm (pod plato). K tiomu není třeba nic dodávat.

Pochopitelně, že nechybějí různé „vychytávky“ v podobě háčků, lišt, schránek apod. Jak říkají ve Škoda-Auto, Simply clever. Sem můžeme zařadit třeba deku na přikrytí nebo smetáček, uložený ve dveřích, jako deštník.

Po otevření dveří vám padne do oka dvouramenný volant s válečkovým ovládáním displeje na pravé straně. S nastavením infotainmentu s 10palcovým displejem jsme si zpočátku moc nerozuměl. Nikde žádná tlačítka ani ovladače. Přeci jen jsme už jiná generace, než ta současná digitální. A taky jsme neměli moc času zkoumat nastavení jednotlivých funkcí, to si necháme až na tradiční test. Můžete jej ovládat dotykem, gesty nebo i hlasově s laurou. Stačí třeba říct, mě je zima a hned se zvýší teplota o jeden stupeň nahoru. Hlasitost radia se ovládá spodní lištou na dipleji.

Z motorů, které jsme měli na výběr, to znamená zážehový přeplňovaný čtyřválec 1.5 s manuální šestistupňovou převodovkou nebo zmíněný 2.0TDI Evo, jsme zvolili právě diesel spojený se sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou DSG. Ovládá se nově voličem na středovém panelu.
Silnější z obou turbodieselů má výkon 110 kW (150 k) v rozmezí 3000 až 4200 otáček za minutu. Točivý moment 360 Nm začíná na 1700 a končí na 2750 otáčkách. Je velice tichý, na „sedmičku“ točí jen 1800/min. DSG pracuje jemně a rychle, s motorem je výborně sladěna a podřadí až opravdu tehdy, když je třeba. Palubní počítač nám ukázal spotřebu ca 5,7 litrů na sto kilometrů, a to jsme jezdili spíš dynamicky než s lehkou nohou. Vzhledem k charakteru technických silnic jde podle nás o hodně dobrou spotřebu.

Nejen design, kvalitní materiály, vnitřní prostor, ale také jízdní vlastnosti si zaslouží jedničku s hvězdičkou. Vpředu jsou vzpěry Mcpherson, vzadu je vlečená náprava. Komfortní nastavení podvozku dobře vyrovnává nerovnosti, v zatáčkách se chová jistě a neutrálně. Najezdili jsme asi přes čtyři stovky kilometrů a jen jsme litovali, že naše testování končí. Už se ale těšíme na klasický test.


Nová Škoda Octavia Combi se posunula po všech stránkách hodně dopředu a troufáme říct, že je to takový „malý“ Superb.


JL 2.4.2020

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar