Škoda Octavia Combi 2.0 TDI DSG - úsporná a praktická
První generace Octavie, která se objevila na trhu v roce 1996, způsobila u značky Škoda doslova revoluci. Do té doby se totiž vyráběla pouze Fabia. Dnes výrobní program zahrnuje třináct základních modelů. Z nich se právě také Octavia těší stále největší oblibě.
S příchodem nových generací postupně délka narůstala, poprvé o 61 cm, podruhé o 87 cm, a zatím v poslední generaci o dalších 30 cm, zatímco rozvor 2669 mm zůstal stejný s předchozím modelem. Jak to už u českého národa bývá zvykem, největší diskuze se mezi „odbornou“ veřejností vedou kolem tvarů. Také v tomto případě je národ rozdělen na dva tábory. Za nás dáváme Octavii jednoznačně jedničku.
kombi.
V době, kdy hrají prim SUV a hatchbacky, je liftback s elegantní splývavou zádí něčím výjimečným. Tentokrát jsme ale vyzkoušeli kombi, které každého ohromí zavazadlovým prostorem. V základním nastavení disponuje objemem 600 litrů (o 40 l víc než liftback), po sklopené opěradel získáme 1700 litrů a rovnou podlahu.
Navíc má pravidelný tvar celou řadu vychytávek. Zajímavá je třeba lišta, která po rozdvojení vytváří síťku na různé drobnosti. Nebo si můžete přikoupit stínící roletu do zadního okna. Vzhledem k velkému kufru se určitě vyplatí nějaký ten litr oželet a pořídit rezervu.
Vloni prošla Octavia čtvrté generace modernizací, kterou poznáte především upravených předních světlometů. Dosud světlomety zasahovaly jen do poloviny rámu masky chladiče, nyní jsou zalomené a sahají až k masce dolů. Nové LED světlomety jsou nyní dostupné ve dvou verzích, za příplatek můžete mít Matrix-LED světlomety druhé generace. Jsou složeny ze 36 segmentů (namísto 24) a dokáží minimalizovat i odrazy, například od cedulí podél cest. Díky výkonnějším světlometům s chytrou řídicí elektronikou mohly být odstraněny přední mlhovky. Při pozorném prohlížení si lze všimnout, že jiné jsou i přední a zadní světlomety, díky nímž se prodloužila délka o devět milimetrů.
Jestliže se design povedl, tak o interiéru se nemůžeme vyjádřit jinak. Tady mnoho změn není, spíš jen kosmetické. Jako první nám padne do oka nový multifukční volant, dále třeba „vznášející“ se displej s uhlopříčkou deseti palců. Přes něj se ovládají buď gesty nebo hlasově přes „paní Lauru“ prakticky všechny funkce. Už nenajdete žádná tlačítka ani ovladače. Škoda. Prostě nastala doba digitální.
Zadní sedadla, umístěná o něco výš než dřív, poskytují pohodlí třem osobám. Přístup ulehčují široké a hodně vykrojené dveře.
Z pohonných jednotek můžete zvolit zážehový přeplňovaný čtyřválec 1.5 TSi ve verzích 85 kW (nahradil tříválec) a 110 kW včetně verze mild-hybrid. Hybridní verze zatím nabízena není. V nabídce je i 2.0 TSi s výkonem 150 kW a pro verzi RS ještě 2.0 TSI (195 kW). Z dieselů 2.0 TDi můžete volit stále mezi výkonem 85 kW a 110 kW z dvoulitrového přeplňovaného čtyřválce.
Testovaný poháněl „starý dobrý“ vzntětový přeplňovaný čtyřválec objemu dva litry o výkonu 110 kW kombinovaný se sedmistupňovým dvouspojkovým automatem. S točivým momentem 340 Nm, který můžeme využívat ve velkém rozpětí, od 1600 až do 3000 otáček za minutu je jakoby předurčen pro klidné řidiče, kteří si nedělají žádné sportovní ambice a hlavně pro ty, kteří preferují hospodárnou jízdu. My jsme jezdili při svižné jízdě maximálně do šesti litrů,
Nejlevnější verze Essence s motorizací 1.5 TSI/85 kW a šestistupňovou manuální převodovkou disponuje mj. dvouzónovou automatickou klimatizací, zadními parkovacími senzory, koženým volantem, desetipalcovým centrálním dotykovým displejem nebo elektrickou parkovací brzdou. To vše a mnoho dalšího za 639 900 Kč. Za stejně výkonný diesel zaplatíte 689 900 Kč, ceny výkonnějšího dieselu začínají na 759 900 Kč.
Přehled výbav a cen najdete :
https://www.skoda-auto.cz/_doc/2ebe536d-8731-4795-9fa2-d6596229a9ea
Škoda Octavia Combi pokračuje v úspěšné tradici modelu, jehož éra začala v roce 1996 a prakticky ve všech směrech nasadila laťku hodně vysoko.To dokazuje i přes sedm milionů prodaných vozů. Skoro bychom řekli, že je to dnes malý Superb. I když slovo malý je hodně relativní. Záleží jen, jakou pohonnou jednotku si zvolíte a jakou výbavu. Kdo najezdí ročně hodně kilometrů, včetně delších tras, potom je volba dieselu a převodovky DSG ideální. S předchozími generacemi jsme najezdili hodně kilometrů, nikdy nás nezklamala a nedáme na ni dopustit. A to platí rozhodně také o modernizované čtvrté generaci.
Základní technické údaje
Motor: vznětový přeplňovaný čtyřválec
Objem: 1968 cm³
Výkon: 110 kW (150 k) při 300-4200/min
Točivý moment: 340 Nm při 1600-3000/min
Rychlost: 225 km/h
Zrychlení 0-100 km/h: 8,6 s
Kombin.spotřeba: 4,5 – 4,9 l/100 km
Převodovka: sedmistupňová DSG
Rozměry: 4698 x 1829 x 1470 mm
Rozvor kol: 2667 mm
Zav.prostor: 640/1700 l
Cena: 819 900 Kč (2.0 TDi/110 kW, DSG Selection)
JL 4.7.2025
kombi.
V době, kdy hrají prim SUV a hatchbacky, je liftback s elegantní splývavou zádí něčím výjimečným. Tentokrát jsme ale vyzkoušeli kombi, které každého ohromí zavazadlovým prostorem. V základním nastavení disponuje objemem 600 litrů (o 40 l víc než liftback), po sklopené opěradel získáme 1700 litrů a rovnou podlahu.
Navíc má pravidelný tvar celou řadu vychytávek. Zajímavá je třeba lišta, která po rozdvojení vytváří síťku na různé drobnosti. Nebo si můžete přikoupit stínící roletu do zadního okna. Vzhledem k velkému kufru se určitě vyplatí nějaký ten litr oželet a pořídit rezervu.
Vloni prošla Octavia čtvrté generace modernizací, kterou poznáte především upravených předních světlometů. Dosud světlomety zasahovaly jen do poloviny rámu masky chladiče, nyní jsou zalomené a sahají až k masce dolů. Nové LED světlomety jsou nyní dostupné ve dvou verzích, za příplatek můžete mít Matrix-LED světlomety druhé generace. Jsou složeny ze 36 segmentů (namísto 24) a dokáží minimalizovat i odrazy, například od cedulí podél cest. Díky výkonnějším světlometům s chytrou řídicí elektronikou mohly být odstraněny přední mlhovky. Při pozorném prohlížení si lze všimnout, že jiné jsou i přední a zadní světlomety, díky nímž se prodloužila délka o devět milimetrů.
Jestliže se design povedl, tak o interiéru se nemůžeme vyjádřit jinak. Tady mnoho změn není, spíš jen kosmetické. Jako první nám padne do oka nový multifukční volant, dále třeba „vznášející“ se displej s uhlopříčkou deseti palců. Přes něj se ovládají buď gesty nebo hlasově přes „paní Lauru“ prakticky všechny funkce. Už nenajdete žádná tlačítka ani ovladače. Škoda. Prostě nastala doba digitální.
Zadní sedadla, umístěná o něco výš než dřív, poskytují pohodlí třem osobám. Přístup ulehčují široké a hodně vykrojené dveře.
Z pohonných jednotek můžete zvolit zážehový přeplňovaný čtyřválec 1.5 TSi ve verzích 85 kW (nahradil tříválec) a 110 kW včetně verze mild-hybrid. Hybridní verze zatím nabízena není. V nabídce je i 2.0 TSi s výkonem 150 kW a pro verzi RS ještě 2.0 TSI (195 kW). Z dieselů 2.0 TDi můžete volit stále mezi výkonem 85 kW a 110 kW z dvoulitrového přeplňovaného čtyřválce.
Testovaný poháněl „starý dobrý“ vzntětový přeplňovaný čtyřválec objemu dva litry o výkonu 110 kW kombinovaný se sedmistupňovým dvouspojkovým automatem. S točivým momentem 340 Nm, který můžeme využívat ve velkém rozpětí, od 1600 až do 3000 otáček za minutu je jakoby předurčen pro klidné řidiče, kteří si nedělají žádné sportovní ambice a hlavně pro ty, kteří preferují hospodárnou jízdu. My jsme jezdili při svižné jízdě maximálně do šesti litrů,
Nejlevnější verze Essence s motorizací 1.5 TSI/85 kW a šestistupňovou manuální převodovkou disponuje mj. dvouzónovou automatickou klimatizací, zadními parkovacími senzory, koženým volantem, desetipalcovým centrálním dotykovým displejem nebo elektrickou parkovací brzdou. To vše a mnoho dalšího za 639 900 Kč. Za stejně výkonný diesel zaplatíte 689 900 Kč, ceny výkonnějšího dieselu začínají na 759 900 Kč.
Přehled výbav a cen najdete :
https://www.skoda-auto.cz/_doc/2ebe536d-8731-4795-9fa2-d6596229a9ea
Škoda Octavia Combi pokračuje v úspěšné tradici modelu, jehož éra začala v roce 1996 a prakticky ve všech směrech nasadila laťku hodně vysoko.To dokazuje i přes sedm milionů prodaných vozů. Skoro bychom řekli, že je to dnes malý Superb. I když slovo malý je hodně relativní. Záleží jen, jakou pohonnou jednotku si zvolíte a jakou výbavu. Kdo najezdí ročně hodně kilometrů, včetně delších tras, potom je volba dieselu a převodovky DSG ideální. S předchozími generacemi jsme najezdili hodně kilometrů, nikdy nás nezklamala a nedáme na ni dopustit. A to platí rozhodně také o modernizované čtvrté generaci.
Základní technické údaje
Motor: vznětový přeplňovaný čtyřválec
Objem: 1968 cm³
Výkon: 110 kW (150 k) při 300-4200/min
Točivý moment: 340 Nm při 1600-3000/min
Rychlost: 225 km/h
Zrychlení 0-100 km/h: 8,6 s
Kombin.spotřeba: 4,5 – 4,9 l/100 km
Převodovka: sedmistupňová DSG
Rozměry: 4698 x 1829 x 1470 mm
Rozvor kol: 2667 mm
Zav.prostor: 640/1700 l
Cena: 819 900 Kč (2.0 TDi/110 kW, DSG Selection)
JL 4.7.2025
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout