Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Škoda Octavia 1.6 TDi - bestseller nikdy nezklame

Letos uplynulo už jednatřicet let od představení první generace Škoda Octavia a od té doby se jich vyrobilo šest miliónů: Právem se tak Octavia stala bestsellerem značky Škoda, a je jím dodnes. Připomeňme, že počátky modelové řady sahají do roku 1959.

Škoda Octavia byla představena na podzim roku 1996 na autosalonu v Paříži. Tehdy nový liftback nižší střední třídy okamžitě přesvědčil publikum svou moderní technikou, velmi dobrou kvalitou a vynikajícím poměrem ceny a užitné hodnoty.


Druhá generace vyšla na svět na jaře na autosalonu v Ženevě a zaujala svým svěžím designem, ještě větší nabídkou místa v interiéru i v zavazadlovém prostoru a nejmodernějšími technologiemi. Premiéru měly zážehové motory s přímým vstřikováním paliva a objevily se nové šestistupňové manuální a automatické převodovky – mimo jiné i dvouspojková převodovka DSG.


Třetí generace se prodává od roku 2012 a letos zjara prošla výraznou modernizací. Největší změnu vidíme na přídi se světlomety dělenými do dvou samostatných segmentů na každé straně. Odvážný krok, kdy vnitřní světlomety jsou blíže k masce, vede k optickému dojmu, že vůz je nižší a stabilnější. U vyšších verzích se setkáme s LED technologií, namísto xenonové, což přispělo k lepší viditelnosti v noci.


Adaptivní tempomat je umístěn v masce chladiče. Modely s kamerou a radarem dokáží v koloně identifikovat, že se auto před vámi rozjelo a nastartují motor zhasnutý systémem start-stop.


V interiéru se setkáváme s novou multimediální soustavou Škoda Connect s plochým skleněným krytem zahrnující prakticky veškerou konektivitu, včetně špičkového provedení Columbus s úhlopříčkou 9,21 palce. Škoda, že se stále více přecházejí na dotykové ovládání. Nová grafika přístrojů dělá díky stříbrným rámečkům dost parády, stupnice jsou přehledné a čitelné. Ovládací prvky zůstaly na svých místech a vzhledem k jejich logickému umístění, nebylo proto třeba nic měnit.


Výběr pohonných jednotek pro Octavii představují v současné době zážehové motory - tříválec 1.0 TSI/85 kW, čtyřválce 1.4 TSI/81 kW a 110 kW a 1.8 TSI/132 kW, ze vznětových jsou to osvědčené 1.6 TDI/85 kW a 2.0 TDi/110 kW a 135 kW, který se dodává výhradně s dvouspojkovou převodovkou a pohonem 4x4. jinak pohon všech kol můžete mít ještě s nejsinějším benzinem nebo „prostředním“ turbodieselem“.


My jsme zvolili nejslabší „jedna-šestku“ s výkonem 115 k a v kombinaci s dvouspojkovou převodovkou DSG. Největšího točivého momentu 250 Nm dosahuje už od 1500 otáček za minutu a díky pružnému chodu vydrží do 3200/min. Vozu poskytuje slušnou dynamiku, a hlavně skvělou spotřebu do pěti litrů nafty na sto kilometrů.


Další předností Škody Octavie jsou skvělé jízdní vlastnosti a nastavení podvozku od první generace. Tady není třeba nic dodávat. Prostě na Octavii, s různými verzemi jsme najezdili už tisíce kilometrů, nedáme dopustit.

K dispozici je pět výbav v ceně od 417 900 Kč (1.0 TSI Active) až 839 900 Kč za 2.0 TDi/1232 kW Laurin Klement. Ještě dodejme, že jak liftback, tak combi lze mít ve verzi G-TEC na zemní plyn, RS a RS245. Tedy nabídka od jednoho modelu víc než bohatá a přehled najdete na:


http://az749841.vo.msecnd.net/sitescscz/alv1/4656556c-cbd6-40ca-8f0f-5ec3fe8897ff/nova-octavia-cenik.72cc979abcd3a7668248ed2b9bbc1307.pdf


Základní technické údaje
Motor: vznětový přeplňovaný čtyřválec
Objem: 1598 cm³
Výkon: 85 kW (115 k) při3250-4000/min
Točivý moment: 250 Nm při 1500-3200/min
Rychlost: 202 km/h
Zrychlení 0-100 km/h: 10,2
Spotřeba (město/mimo město/kombin.): 4,2/3,8/3,9 l/100 km
Rozměry: 4670 x 1814 x 1461 mm
Rozvor kol: 2657 mm
Zav.prostor: 590/1084 litrů
Cena: 642 900 Kč (1.6 TDI Style)


JL 8.12.2017

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar