Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Škoda Kodiaq 2.0TDI 4x4 DSG - prostorné rodinné SUV

S příchodem prvního SUV začala značka Škoda psát další kapitolu svých více než stoletých dějin. První velký automobil si rychle získal přízeň motoristů a zatím jsme na Kodiaqa neslyšeli nic negativního, byť jsme národ, kterému se stále něco nelíbí. Nyní po čtyřech letech prošel modernizací

]

Design doznal více méně jen dílčích úprav. Lišta s hliníkovým dekorem v předním a zadním nárazníku dodává vozu robustní vzhled v offroadovém duchu. K výraznějšímu designu přispívá rovněž nová přední část se šestihrannou maskou chladiče. LED přední světlomety jsou užší a působí tak dynamičtějším dojmem. Poprvé jsou nabízena na přání Matrix-LED přední světlomety.
Moderní vzhled interiéru dotvářejí nové dekorační lišty, nové kontrastní prošívání a ambientní LED osvětlení s rozšířenými funkcemi. Pro výbavu Style, v níž byl vůz, jsou na přání dostupná ekologická sedadla s kvalitními potahy z trvale udržitelných veganských recyklovaných materiálů.

Za volantem si najdete velice rychle vhodnou polohu, ovladače a přístroje jsou přehledně uspořádané, bohužel tlačítkové ovládání je už minulostí. Dnes se ve škodovkách setkáváme už jen se složitým displejem s dotykovými ploškami po obvodu. Pracuje sice rychle a spolehlivě, ale než si zvyknete. Středový tunel je úzký a nikterak neomezuje prostor vpředu.


Ve skvěle tvarovaných sedadlech necítíte sebemenší únavu ani po několika stovkách kilometrech. Místa je vpředu i vzadu tolik, že si nikdo nemůže stěžovat. Snad jen prostor na prostředním sedadle trochu omezují podběhy kol, tak je lepší na dlouhé cesty jet přeci jen ve čtyřech. Ale tak tomu je u většiny automobilů. Rozměrově jsou ale sedadla větší než v Octavii a Superbu, možná také tužší, což nám vyhovovalo.


K výborným užitným vlastnostem je třeba ještě připočítat velký zavazadlový prostor objemu 650 litrů až 835 litrů, podle toho do jaké polohy zadní sedadla umístíme. Můžeme je totiž posouvat až o osmnáct centimetrů. Výrobce zpravidla udává 720 litrů, což je střední hodnota. Po složené sedadel druhé řady se zvětší na více než 2000 litrů.


Pro Škodu Kodiaq byly vybrány zážehové motory 1.5 TSI (150 k) a 2.0 TSI (190 k a 245 k´. Vznětový přeplňovaný dvoulitr je ve výkonových variantách 150 k a 200 k.


My jsme si zvolili pro test slabší dvoulitrový turbodiesel o výkonu 150 k. Do tří tisíc otáček nepociťujete, že jedete s dieselem. Už od nízkých otáček reaguje plynule na sešlápnutí plynového pedálu. Točivý moment dosahuje největší hodnoty 360 Nm už v 1700 otáčkách za minutu a vydrží až do 2750 otáček.


Ani spotřeba na poměrně těžký automobil s pohonem všech kol a se sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou nebyla nikterak převratná, zhruba do sedmi litrů nafty na sto kilometrů jsme se v průměru bohatě vešli.


Pro jízdu si můžeme díky aktivním tlumičům DCC s třemi režimy nastavit stupeň pohodlí. Nejvíce jsme používali standardní nastavení s optimálním kompromisem mezi komfortem a tužším naladěním. V režimu komfort se karosérie už více pohupuje a podvozek výrazně tlumí nerovnosti. Ideální pro dlouhé cesty. V režimu Sport reaguje Kodiaq na změny směru a jízda je zábavnější.


V terénu nám pomůže nejen větší světlá výška 187 mm, ale ještě režim offroad, který podle potřeby upravuje charakteristiku motoru, podvozku, pohonu všech kol a stabilizačního systému.

Cenově začíná Škoda Kodiaq na 818 900 Kč za verzi 1.5 TSI s pohonem předních kol a mechanickou převodovkou v ceně 818 900 Kč ve výbavě Ambition. Slabší diesel v této výbavě přijde na 918 900 Kč. Testované provedení 2.0 TDI 4x4 Style přijde na 989 900 Kč.

Kompletní ceník, včetně výbav najdete:

https://www.skoda-auto.cz/_doc/154e27e5-c319-48ec-a209-665f4eecb597



V
pořadí už sedmá modelová řada má zákazníkům hodně co nabídnout, zvláště v době, kdy prodeje automobilů segmentu SUV trhají rekordy na celém světě. A Škoda Kodiaq se objevila v pravou chvíli, i když konkurence je velká. Kodiaq nabídne komfort, pohodlí, prostor, praktické „vychytávky“, kvalitní pohonné jednotky. Předpokládáme, že větší zájem bude asi o verze s pohonem všech kol a vznětový slabší dvoulitr.


Základní technické údaje


Motor: vznětový přeplňovaný čtyřválec
Objem: 1968 cm³
Výkon: 110 kW (150 k) při 3000-4200/min
Točivý moment: 360 Nm při 1700-2750/min
Rychlost: 200 km/h
Zrychlení 0-100 km/h: 9,6 s
Spotřeba kombin.: 5,8 l/100 km
Rozměry: 4697 x 1882 x 1676 mm
Rozvor: 2791 mm
Zav.prostor: 720/2065 l
Cena: 989 900 Kč


JL 2.11.2021

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


CAG - Poctivé české dveře
Katalog Michelin 2017-2018
Adus s.r.o.
logo rexteam - rally racing czech

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2021 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar