Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Škoda Kodiaq 2.0 TDI DSG 4x4 míří vysoko

S příchodem prvního SUV začala značka Škoda psát další kapitolu svých více než stoletých dějin. První velký automobil si rychle získává přízeň motoristů a zatím jsme na Kodiaqa neslyšeli nic negativního, byť jsme národ, kterému se stále něco nelíbí.

Nás zaujal jak na statické prezentaci v Berlíně, tak při prvních testovacích jízdách na Malorce, a není divu, že jsme se těšili až jej pořádně otestujeme. Pro první seznámení jsme zvolili nejsilnější vznětový přeplňovaný čtyřválec 2.0 TDI s výkonem 180 k v kombinaci s novou sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou a pohonem všech kol. Tedy nevyšší možnou kombinaci.

Vedle kratších cest jsme s Kodiaqem podnikli i delší trasu na Techno Classica v Essenu a musíme říct, že jsme si připadali jako v businnes třídě. Po více než sedmi stech kilometrech žádná únava ve skvěle tvarovaných sedadlech vpředu, ani vzadu si nikdo nestěžoval. Jen prostor na prostředním sedadle trochu omezují podběhy kol, tak je lepší na dlouhé cesty jet přeci jen ve čtyřech. Ale tak tomu je u většiny automobilů. Rozměrově jsou ale sedadla větší než v Octavii a Superbu, možná také tužší, což nám vyhovovalo.
Za volantem (může být vyhřívaný po celém obvodu) si najdete velice rychle vhodnou polohu, ovladače a přístroje jsou přehledně uspořádané a v duchu Superba. Palubní deska je ale přeci jen výraznější. Tlačítkové ovládání navigace Columbus nahradil displej s dotykovými ploškami po obvodu, namísto předchozích klasických tlačítek. Pracuje rychle a spolehlivě. Středový tunel je úzký a nikterak neomezuje prostor vpředu.

K výborným užitným vlastnostem je třeba ještě připočítat velký zavazadlový prostor objemu 650 litrů až 835 litrů, podle toho do jaké polohy zadní sedadla umístíme. Můžeme je totiž posouvat až o osmnáct centimetrů. Výrobce zpravidla udává 720 litrů, což je střední hodnota.

Páté dveře můžeme nejen otevírat, ale i zavírat „kopnutím“ nohy. Dodejme, že za elektrické ovládání pátých dveří se připlácí 10 000 korun, za bezdotykové ještě dalších 13 000 korun. Výhodou je také vyjímatelné dvojité dno podlahy. Při jeho odstranění se hloubka kufru zvětší na 68 centimetrů. Rezervní kolo je součástí nejvyšší výbavy Style, jinak je za příplatek 2100 Kč. Ale můžeme jen vřele doporučit a nešetřit. V případě defektu si ušetříte řadu starostí.

Zajímavostí jsou výsuvné lišty, které chrání hranu dveří před poškozením. A další drobnost. Při vystupování se neumažeme o prahy, neboť zůstávají zakryté dveřmi.
Pro Škodu Kodiaq byly v první fázi vybrány zážehové motory 1.4 TSI (125 k) a 1.4 TSI FSA s vypínáním válců a 2.0 TSI (180 k) vznětový přeplňovaný dvoulitr s výkonem 150 k nebo 180 k.

Výkon 180 k považujeme za zcela dostačující a ideální pro sedmimístnou verzi. Ani spotřeba na poměrně těžký automobil nebyla nikterak převratná, zhruba do sedmi litrů nafty na sto kilometrů jsme se v průměru bohatě vešli. Do zhruba tří tisíc otáček nepociťujete, že jedete s dieselem. Už od nízkých otáček reaguje plynule na sešlápnutí plynového pedálu. Točivý moment dosahuje největší hodnoty 400 Nm už v 18 750 otáčkách za minutu a vydrží až do 3250 otáček.

Nová sedmistupňová převodovka DSG volí stupně velice rychle, přeřazování prakticky necítíte a je znát jistý pokrok v jejím vývoji. Jen při rozjezdu se nám zdál trošku lenivější.

Pro jízdu si můžeme díky aktivním tlumičům DCC s třemi režimy nastavit stupeň pohodlí. Nejvíce jsme používali standardní nastavení s optimálním kompromisem mezi komfortem a tužším naladěním. V režimu komfort se karosérie už více pohupuje a podvozek výrazně tlumí nerovnosti. Ideální pro dlouhé cesty. V režimu Sport reaguje Kodiaq na změny směru a jízda je zábavnější.

V terénu nám pomůže nejen větší světlá výška 187 mm, ale ještě režim offroad, který podle potřeby upravuje charakteristiku motoru, podvozku, pohonu všech kol a stabilizačního systému.

Cenově začíná Škoda Kodiaq na 693 900 Kč za verzi 1.4 TSI, a to buď s pohonem všech kol a mechanickou převodovkou nebo s pohonem předních kol a převodovkou DSG. V obou případech jde o základní výbavu Active. Diesely začínají na 738 900 za 2.0 TDI, rovněž ve stejných specifikacích jako u TSI. Testovaný model v nejvyšší výbavě stojí 969 900 Kč. Kompletní ceník, včetně výbav najdete:


http://www.skoda-auto.cz/SiteCollectionDocuments/skoda-auto/ke-stazeni/kodiaq-cenik.pdf

V
pořadí už sedmá modelová řada má zákazníkům hodně co nabídnout, zvláště v době, kdy prodeje automobilů segmentu SUV trhají rekordy na celém světě. A Škoda Kodiaq se objevila v pravou chvíli, i když konkurence je velká. Kodiaq nabídne komfort, pohodlí, prostor, praktické „vychytávky“, kvalitní pohonné jednotky. Předpokládáme, že větší zájem bude asi o verze s pohonem všech kol a vznětový slabší dvoulitr.

Podrobný popis Škody Kodiaq najdete v rubrice Novinky.


Základní technické údaje


Motor: vznětový přeplňovaný čtyřválec
Objem: 1968 cm³
Výkon: 140 kW (180 k) při 3500-4000/min
Točivý moment: 400 Nm při 1750-3250/min
Rychlost: 210 km/h
Zrychlení 0-100 km/h: 8,9 s
Spotřeba (město/mimo město/kombin.): 6,6/5,3/5,7 l/100 km
Rozměry: 4697 x 1882 x 1676 mm
Rozvor: 2791 mm
Zav.prostor: 720/2065 l
Cena: 969 900 Kč (2.0 TDI/180 Style 4x4 DSG)



J.Lasík 3.5.2017

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar