Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Škoda Kodiaq 2.0 TDI DSG 2WD - chytrý rodinný automobil

S příchodem prvního SUV začala v roce 2016 značka Škoda psát další kapitolu svých dějin. První velký automobil si rychle získal přízeň motoristů a zatím jsme na Kodiaq neslyšeli nic negativního, byť jsme národ, kterému se stále něco nelíbí. Po čtyřech letech prošel modernizací a letos byla zahájena výroba druhé generace.

Nová generace navazuje na úspěšného předchůdce, jehož se od roku 2016 vyrobilo téměř 866 000 kusů a vyvezeno do šedesáti zemí. Dynamický vzhled těží z prvků designového jazyka Modern Solid, který se stane poznávacím znamením všech budoucích vozů Škoda. Designově se od předchůdce příliš neliší. Nebyl ani důvod k zásadním změnám, když je stále atraktivní a robustní.

Drobné úprava doznala osmihranná maska, hranatější lemy blatníků a oplastování, zpětné zrcátko připevněné ke dveřím, nové světlomety nebo masivní čtvrtý sloupek. Vylepšená aerodynamika umožnila snížení součinitele odporu vzduchu cx na hodnotu 0,282. K tomu přispěly mj. nový přední i zadní nárazník nebo aktivní žaluzie chladiče masky.

Navýšení délky o šest centimetrů má za následek hlavně větší zavazadlový prostor, který má v pětimístném provedení objem 910 litrů, po sklopení opěradel zadních sedadel na roste na 2105 litrů. v sedmimístné činí tyto hodnoty 340 l, resp. 845 l se sklopenou třetí řadou sedadel.

V Kodiaqu druhé generace se objevil nejdříve starý známá dvoulitrový turbodiesel s výkonem 150 k, a protože jsme chtěli verzi pouze s pohonem předních kol, tak jsme si jej zvolili. V průběhu doby je osazován dalšími pohonnými jednotkami jako 1.5 eTSI (150), 2.0 TSI (204 k). 2.0 TDI (193 k) a také plug-in hybridem 1.5 TSI PHEV (204 k). Právě nejslabší verze jsou určeny pro pohon předních kol, naopak oba dvoulitry pro 4x4. Všechny, kromě plug-in hybridu (šestistupňová) jsou kombinovány se sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou, mechanickou byste hledali marně.

U dvoulitrového turbodieselu o výkonu 150 k do tří tisíc otáček nepociťujete, že jedete s dieselem. Už od nízkých otáček tedy od 1600/min reaguje plynule na sešlápnutí plynového pedálu. Točivý moment dosahuje největší hodnoty 360 Nm už v 1600 otáčkách za minutu a vydrží až do 2750 otáček.


Předností Kodiaqu je nejen jeho prostornost, ale díky turbodieselu i jeho spotřeba. Při běžné jízdě se pohybovala mezi 5,5 až 6 litry nafty na sto kilometrů. Ve slovenských kopcích kdy jsme potřebovali jet hodně svižně dokázal atakovat hranici i přes sedm litrů.

Pro jízdu si můžeme díky aktivním tlumičům DCC s třemi režimy nastavit stupeň pohodlí. Nejvíce jsme používali standardní nastavení s optimálním kompromisem mezi komfortem a tužším naladěním. V režimu komfort se karosérie už více pohupuje a podvozek výrazně tlumí nerovnosti. Ideální pro dlouhé cesty. V režimu Sport reaguje Kodiaq na změny směru a jízda je zábavnější.

Kodiaq je vybaven nejrůznějšími asistenčními systémy, až si někdy říkáme, jestli jich není v současných vozech až příliš a někteří řidiči se na ně až moc spoléhají místo aby se věnovali sami sobě.

Tak třeba výtku máme k jednomu asistentu, který může nepříliš zkušeným řidičům přinést horkou chvilku. Například. Jedete v obci, proti vám jde člověk s vozíkem, auto máme plně pod kontrolou, ale asistent vyhodnotí překážku a na místě vozidlo zastaví. Potřebujete zacouvat na louku, kde je nepatrně vzrostlá tráva, situace se opakuje. Auto stojí, podobě se nám to stalo i při pokusu přejet obrubník.


Mezi nové asistenční systémy, které zvyšují bezpečnost a komfort, patří asistent při odbočování, antikolizní asistent (podporuje řidiče aktivním zvyšováním momentu řízení při náhlých vyhýbacích manévrech), asistence při průjezdu křižovatkou a varování při vystupování z vozu

Velkou modernizací prošel interiér, přední sedadla mají širší a delší opěradla a cestování je opravdovým komfortem, jak jsme se sami mohli přesvědčit během dlouhé jízdy. Zadní sedadla jsou rovněž pohodlná, třetí řadu, pokud ji máte ve voze, lze sklopit do podlahy. Interiéru vévodí širokoúhlý displej velikosti 13 palců. Potěšily nás otočné ovladače, jejich stisknutím nebo otočením získáte okamžitý přístup k hlavním funkcím vozu, jako je teplota ventilace, hlasitost nebo intenzita proudění vzduchu. Kterou funkci aktuálně daným ovladačem ovládáte a jaký je její status, se dozvíte na displeji umístěném uprostřed každého ovladače.

Už v mnoha jiných modelech jsme se setkali s tzv.chytrými doplňky Simply Clever. Nyní Škoda Auto přidala další. Čistič displeje, s kterým snadno odstraníte z displeje infotainmentu a dalších lesklých povrchů všechny šmouhy a otisky prstů. Díky umístění pod displejem je hned po ruce.


Bohatá základní výbava Selection zahrnuje například LED přední světlomety s asistentem dálkových světel, hlídání mrtvého úhlu, asistent udržování jízdního pruhu, asistent rozjezdu do kopce, rozpoznávání dopravních značek s hlídáním rychlosti, parkovací senzory vpředu a vzadu, parkovací kameru, 10palcový virtuální kokpit, světelný i dešťový senzor, třízónovou klimatizaci Climatronic, vyhřívání předních sedadel, bezdrátové nabíjení telefonu a mnoho dalších komfortních i bezpečnostních prvků.

Nejlevnější Kodia s nejslabším motorem pořídíte za 980 000 Kč (Selection). Ceny slabšího dieselu se pohybují od + 040 000 Kč (Selection). Resp. 1 285 000 Kč (Exclusive Selection)
Ne nadarmo kdysi motoristický časopis Top Gear napsal – nejlepší auto pro velké rodiny na světě. A nám nezbývá než souhlasit.


Přehled výbav

https://www.skoda-auto.cz/_doc/634e9e51-81c5-4c60-8503-4ab557399835


Základní
technické údaje
Motor: vznětový přeplňovaný čtyřválec
Objem: 1968 ccm
Výkon: 110 kW (150 k) při 3000/min
Točivý moment: 360 Nm při 1600-2750/min
Rychlost: 205 km/h
Zrychlení: 0-100 km/h: 9,6 s
Kombin.spotřeba: 5,5 l/100 km
Převodovka: sedmistupňová dvouspojková DSG
Pohon: přední kola
Rozměry: 4758 x 1864 x 1656 mm
Rozvor kol 2791 mm
Sv.výška: 189 mm
Zav.prostor: 910/2105 l
Cena: 980 000 Kč



JL 17.6.2024

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar