Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Škoda Karoq Scout 2.0 TDi DSG - výkonná a elegantní

Škoda Auto nabízí dnes tři SUV – Kodiaq, Karoq a Kamiq. Během dob jsme měli možnost vyzkoušet všechny s různými motory, ale nejvíce nás asi zaujala zlatá střední cesta – Karoq. Tentokrát jsme zvolili verzi Scout.

Provedení Scout nemůžete zaměnit s jiným modelem, a to hlavně díky oplastování karosérie. Robustní vzhled charakterizují stříbrné doplňky, jako jsou spodní kryty prahů, nástavce předního i zadního nárazníku, difuzor, střešní ližiny, kryty zpětných zrcátek i chromované lišty kolem bočních oken. Nezaměnitelný vzhled exteriéru podtrhují kola z lehkých slitin 18“ Braga nebo na přání 19“ Crater v antracitovém provedení.

Škoda Karoq Scout je k dispozici pouze se vznětovým dvoulitrovým přeplňovaným čtyřválcem ve výkonových variantách 110 kW a 140 kW, dále s pohonem všech kol a dvouspojkovou sedmistupňovou převodovkou DSG. Jinou variantu v ceníku ani nehledejte. Pokud chcete jinou motorizaci, potom vám zbývá na výběr Karoq v jedné ze tří výbav nebo sportovně laděný Karoq Sportline.

My jsme zvolili výkonnější variantu, tedy 140 kW (180 k), která dosahuje největšího výkonu v rozmezí 3500 až 4000 otáček za minutu. Točivý moment 400 Nm vrcholí už v 1900/min a vystačíte s ním do 3300 otáček. Jeho sílu jsme ocenili hlavně na vysokohorské silnici Grossglockner. A tady jsme byli rádi i za pohon všech kol, přestože byl teprve začátek září. Během chvilky se počasí změnilo natolik, že začal padat sníh, teplota klesla na nulu a zatímco automobily ostatních řidičů stály, tak Karoq vesele šplhal do kopců. Se čtyřkolkou jsme se cítili bezpečně i při sjíždění zledovatělé silnice.

Pohon 4×4 zajišťuje mezinápravová elektronicky řízená vícelamelová spojka. Připojení zadní nápravy je samočinné, takže vůz za běžných okolností využívá pouze pohon předních kol a teprve v případě potřeby bleskově připojí pohon zadních kol.

Pokud si chcete dopřát absolutní komfort doprovázený příznivou spotřebou paliva, doporučujeme kombinaci pohonu všech kol s automatickou sedmistupňovou převodovkou DSG (Direct Shift Gearbox). Součástí je tzv. Režim Off¬road, který upraví charakteristiku motoru a dané situaci přizpůsobí elektronické brzdné a asistenční systémy.
V průměru, včetně dvou stovek kilometrů ve vysokohorském terénu se spotřeba pohybovala lehce nad šest litrů nafty na sto kilometrů.

Světlá výška 176 mm je jen o čtyři milimetry vyšší než verze s jednou pohoněnou nápravou A tak se nemusíte obávat nezpevněných cest. Takové hodnoty totiž nedosahuje ani leckterá čtyřkolka SUV. Verze 4WD má vzadu víceprvkovou nápravu, zatímco „předokolky“ vystačí s jednoduchou nápravou s vlečenými rameny.

Podvozek je spíš měkčí, ideální pro pohodlné cestování, v zatáčkách neodskakuje a zvládá i naše rozbité silnice. Je vidět, že odborníci na podvozky dokonale testují náš současný stav silnic, který je víc než žalostný. Při náhlé změně směru zasáhne spolehlivě elektronika citlivým přibrzděním.

Velikost zavazadlového prostoru se základním objemem 521 litrů můžeme díky zadní posuvné lavici systému VarioFlex (za příplatek 8600 Kč) změnit na 1810 litrů, ale po sklopení opěradel nám vznikne malý schod. Za rezervu, kterou rozhodně doporučujeme, si připlatíte 3000 Kč. Sedadla můžeme i vyjmout.

Virtuální kokpit má několik režimů a atraktivní grafiku. Volant malého průměru se dobře drží a všechny ovladače jsou na svých místech. V sedadlech s dobrým bočním vedením se sedí pohodlně, a ani po několika stovkách kilometrů necítíte únavu. Multifunkční kožený volant, pedály z nerezové oceli a diodové Ambientní osvětlení interiéru doplňují rozsáhlou sériovou výbavu.


Škoda Karoq Scout stojí 893 900 Kč se slabším motorem, zatímco silnější testované provedení přijde na 943 900 Kč. Jinak nejlevnější Karoq pořídíte dnes za 515 900 Kč s motorem 1.0 TSi/85 a v základní výbavě Active.


Přehled výbav najdete na:
https://az749841.vo.msecnd.net/sitescscz/alv1/7080f88b-3520-47ac-88f5-7454d2014e27/karoq-cenik-2020-09-18.227a4aaf5611971fdbee75990ac8070c.pdf


Škoda Karoq Scout s motorem 2.0 TDI. Pohonem 4x4 je ideální automobil pro toho, kdo touží po kompaktním kvalitním SUV, nepotřebuje sedmimístný automobil a nemá přehnané sportovní ambice. Poklidná a pohodlná jízda je jeho předností.



Základní technické údaje

Motor: Vznětový přeplňovaný čtyřválec
Objem: 1968 cm³
Výkon:140 kW (180 k) při 3500-4000/min
Točivý moment: 400 Nm při 1900-3300/min
Rychlost: 214 km/h
Zrychlení 0-100 km/h: 7,4 s
Spotřeba (město/mimo město/kombin.): 5,7/4,6/5,0 l/100 km
Rozměry: 4382 x 1841 x 1628 mm
Rozvor kol: 2629 mm
Zav.prostor: 521/1630 l
Cena: 943 900 Kč (2.0 TDi 4x4 DSF Scout)



JL 29.9.2020

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar