Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Alcar - Bezpečná kola pro radost

Škoda Karoq 2.0 TDi 4x4 - úsporně a pohodlně

Úspěšný model Škoda Yeti střídá po takřka po devíti letech jeho nástupce s názvem Karoq. Na pohled se může zdát, že Karoq je menším bratrem Kodiaqa, který může být až sedmimístný. Vzhledově možná, je také o 315 mm kratší, v rozvoru o 153 milimetrů.

Ale výbavou v mnohém předčí i vozy vyšších segmentů. Například digitální přístrojovým štítem se čtyřmi základními typy zobrazení. V tuto chvíli pouze dvoulitrový turbodiesel je vybaven pohonem všech kol a vůz poznáme podle lemů blatníků, které vypadají ostrým zakřivením dost originálně. Škoda, že úplně vymizely kulaté světlomety z první generace Yetiho.

K přístrojové desce není třeba nic dodávat, to by bylo nošení dříví do lesa. Protože všechno je uspořádáno, jak má být a po léta vyzkoušené. S vyhříváním sedadel se zároveň zapne vyhřívání volantu, což zvláště v zimním počasí bylo hodně příjemné. Vyhřívané je nejen zadní, ale i přední sklo a pochopitelně vnější zpětná zrcátka. Interiér je skvěle odhlučněn, žádné rušivé jevy jsme při jízdě nezaznamenali. Sedadla mají výborné sportovní boční tvarování, takže zaručují komfort i při delší cestách.

Škoda Kodiaq je nabízena buď se zážehovým tříválcem 1.0 TSI/ 85 kW nebo novým čtyřválcem 1.5 TSI/110 kW, Ze vznětových čtyřválců je k dispozici 1.6 TDI/85 kW a 2.0 TDI/110 kW, který jako jediný je v tuto chvíli nabízen s elektronicky řízeným pohonem všech kol a víceprvkovou zadní nápravou. Ostatní verze mají vzadu jednoduchou vlečenou nápravu, a tudíž mohou být vybaveny rezervou, u 4x4 je k dispozici pouze dojezdová. Všechny motory lze kombinovat se šestistupňovou přímo řazenou převodovkou se dvouspojkovou sedmistupňovou DSG.

Poprvé jsme otestovali „jedna-pětku“ s vypínáním válců, nyní 2.0 TDi s výkonem 150 ka točivým momentem 340 Nm, který je k dispozici od 1750 do 3000 otáček za minutu. Řekli bychom ideální volba pro SUV, i když firmy začínají upřednostňovat v nabídce motory s menším objemem a zážehové. Ale jak se lidově říká – objem ničím nenahradíš. Jízda s dvoulitrem je příjemná, má dost síly i v prudkých stoupáních. A dalším plusem je spotřeba, která se nám pohybovala kolem šesti litrů na sto kilometrů, což je na „čtyřkolku“ dost dobré.

Jestliže největším trumfem Yetiho byla variability interiéru, tak v této tradici Karoq úspěšně pokračuje. U nižších výbav si můžete připlatit za zadní sedadla VarioFlex s třemi samostatnými sedadly (40/20/40), podélně nastavitelnými sedáky o 150 milimetrů a sklopnými opěradly o třináct stupňů. Při vyjmutí prostředního sedadla můžeme vnější sedadla příčně posouvat ke středu vozu o 80 milimetrů.

Při sklopení zadních opěradel vznikne malý schod, u VarioFlex se objem zavazadlového prostoru zvětší ze 479 l, resp. 588 l na 1810 litrů, pokud vyjmeme zadní sedadla, což lze velice lehce. Opěradlo můžeme sklopit na sedák, a každé zajistit gumovým úchytem k patě hlavových opěrek předních sedadel. Jak je vidět, variabilita interiéru je rozhodně simply clever. Stejně jako svinovací roleta (u VarioFlex) připevněná k výklopné zádi.

Při jízdě můžeme využívat jeden z pěti režimů – Normal, Eco, Sport, Individual nebo Snow. Vyzkoušeli jsme všechny, ale myslíme, že bychom se bez nich obešli. Většinou jsme používali Normal, občas Sport, při němž je vůz o něco tvrdší. Pro hodně špatné cesty si lze aktivovat režim Offroad. Tlačítkem se přepnou asistenční systémy do speciálního terénního režimu. Například pedál plynu reaguje méně citlivě a nastavení režimů ABS, ESC a ASR pomáhá vozu zvládnout složité situace, do kterých se můžete dostat. Součástí je asistent pro sjíždění prudkých svahů. Vyzkoušeli jsme jej při sjíždění po prudké prašné cestě ,i mimo ní,z jednoho z rakouských almů a nezklamal.

Cestující chrání mj. až devět airbagů včetně kolenního u řidiče a boční na zadních sedadlech. Adaptivní tempomat ACC získává informace z radaru a dokáže vést vůz samočinně v dopravní zácpě. Autonomní brzdění rozpozná i chodce atd.
Ceny Škody Karoq začínají na 484 900 Kč pro nejslabší benzinovou verzi a ve výbavě Active, dvoulitrový turbodiesel stojí 669 900 Kč, ve vyšší výbavě Style 724 900 Kč. Za převodovku DSG se připlácí 50 000 Kč. Připlatit si můžete třeba za paket pro špatné cesty, který chrání podvozek, motor, elektroinstalaci nebo brzdové vedení.

Přehled výbav a příplatkových prvků na:
http://az749841.vo.msecnd.net/sitescscz/alv1/11a87265-f2c1-4192-a6ed-93af55e69bfb/karoq-cenik.2bdef4210857a494933f7b6be655ae6f.pdf

Škoda Kodiaq je ideální automobil pro toho, kdo touží po kompaktním SUV a nepotřebuje sedmimístný automobil. Zákazníky může přesvědčit variabilitou interiéru, bohatou výbavou, úspornou pohonnou jednotkou, o kvalitním zpracování ani nemluvě. Je jen otázkou, jestli potřebujeme vůz s pohonem všech kol nebo vystačíme s pohonem předních kol.



Základní technické údaje

Motor: přeplňovaný vznětový čtyřválec
Objem: 1968 cm³
Výkon: 110 kW (150 k) při 3500-4000/min
Točivý moment: 340 Nm při 1750-3000/min
Rychlost: 196 km/h
Zrychlení 0-100 km/h: 8,7 s
Spotřeba (město/mimo město/kombin.): 5,9/4,5/5,0 l/100 km
Rozměry: 4382 X 1841 X 1603 mm
Rozvor kol: 2640 mm
Světlá výška: 172 mm
Zavazadlový prostor: 521/1630 l
Zav.prostor (VarioFlex): 479-588/1810 l
Cena: 724 900 Kč (2.0 TDi 4x4 Style)



JL 4.9.2018

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout
Milotec logo


© 2018 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar