Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Škoda Karoq 1.5 TSI - zlatá střední cesta

Škoda Auto nabízí dnes tři SUV – Kodiaq, Karoq a Kamiq. Během dob jsme měli možnost vyzkoušet všechny s různými motory, ale nejvíce nás asi zaujala zlatá střední cesta – Karoq. Tentokrát jsme zvolili verzi Sport Line

Modernizovaný Karoq přináší výraznější vzhled, protáhlejší karoserii a vylepšené aerodynamické vlastnosti. Díky nové přídi a širší, šestihranné masce chladiče má robustnější vzhled. Na masku chladiče navazují přední světlomety, které jsou užší než u předchůdce. Dynamický vzhled podtrhují nová dvoudílná světla pro denní svícení. Na přání jsou nabízeny Matrix-LED přední světlomety se dvěma LED moduly pro potkávací a dálková světla umístěnými nad sebou.

Testovanou verzi Sportline charakterizují černě lakované doplňky, jako jsou kryty vnějších zpětných zrcátek, rámeček s maskou chladiče nebo prvky ve spodní části předního nárazníku.
Palubní desce dominuje dvojice přehledných displejů. V rámci klasické kapličky je umístěn plně digitální a bohatě dimenzovaný virtuální kokpit (standardně dodávaný a s úhlopříčkou až 10,25″), střední části palubní desky dominuje displej palubního infotainmentu elegantně integrovaný mezi dvojici výdechů klimatizace.

Sportovní sedadla mají integrované opěrky hlavy a dostatečné boční vedení. Sportline je dále vybaven karbonovým dekorem ve výplních dveří a sportovní charakter dále zdůrazňuje také černá stropnice.


Cestující chrání v případě nehody až devět airbagů. Součástí standardní výbavy jsou airbagy řidiče a spolujezdce, boční airbagy vpředu, hlavové airbagy a kolenní airbag řidiče. Boční airbagy vzadu jsou nabízeny na přání společně s Proaktivní ochranou cestujících v rámci paketu ochrana cestujících.


TypPočet válcůVýkon kW(k)PřevodovkaToč.mom. Nm
1,0 TSI EVO381 (110) 6‑M200
1,5 TSI EVO4110 (150)6‑M(7DSG)250
2,0 TSI EVO4140 (190)7-DSG 4×4320
2,0 TDI EVO485(116)6‑M(7DSG)300(250)
2,0 TDI EVO4110 (150)6-M (7DSG)340(360)



Testovaný poháněl zážehový přeplňovaný čtyřválec 1.5, který vlastně nahradil předchozí „jedna –čtyřku“. Byl kombinován s dvouspojkovým sedmistupňovým automatem (50 000 Kč). Na malý objem je slušně silný, a zároveň i kultivovaný.


S točivým momentem 250 Nm, který můžeme využívat ve velkém rozpětí, od 1500 až do 3500 otáček za minutu je jakoby předurčen pro klidné řidiče, kteří si nedělají žádné sportovní ambice. Zhruba ve 1300 otáčkách začíná zrychlovat a ve 2000 cítíte už pořádný zátah.


Motor se vyznačuje vypínám dvou válců při nízké zátěži, což vůbec nepocítíte a vlastně vás o tom informuje jen hlášení na displeji. Ale na dva válce jsme jeli opravdu hodně málo. Asi vás bude zajímat spotřeba. Se systémem ACT ušetříte jen pár zanedbatelných deci benzinu, výrobce udává půl litru na sto kilometrů. Spotřeba se pohybovala zhruba na úrovni dvoulitrového turbodieselu s pohonem všech kol. My jsme jezdili v průměru kolem 6,5 litrů, maximálně do sedmi litrů, což je hlavně daň za vyšší stavbu SUV. Mimo město se lze dostat k šesti litrům benzinu. Překvapil nás hlavně sametový a tichý chod a při volnoběhu musíte pozorně poslouchat, jestli vůbec uslyšíte motor.


Podvozek je spíš měkčí, ideální pro pohodlné cestování, v zatáčkách neodskakuje a zvládá i naše rozbité silnice. Je vidět, že odborníci na podvozky dokonale testují náš současný stav silnic, který je víc než žalostný. Při náhlé změně směru zasáhne spolehlivě elektronika citlivým přibrzděním.

Velikost zavazadlového prostoru se základním objemem 521 litrů můžeme díky zadní posuvné lavici systému VarioFlex (za příplatek 8600 Kč) změnit na 1810 litrů, ale po sklopení opěradel nám vznikne malý schod. Za rezervu, kterou rozhodně doporučujeme, si připlatíte 3000 Kč. Sedadla můžeme i vyjmout.


Součástí standardní výbavy je Front Assist s funkcí nouzové brzdy a prediktivní ochranou chodců. Asistovaná jízda 2.0, k dispozici na přání, sdružuje několik asistenčních systémů. Některé z nich jsou také nabízeny samostatně.

Asistovaná jízda 2.0 je k dispozici ve dvou verzích a zahrnuje Prediktivní tempomat. Ten zpracovává kromě údajů kamery v čelním skle i data z navigačního systému a s předstihem upravuje rychlost např. před zatáčkami nebo dle rychlostních limitů. S automatickou převodovkou DSG dokáže systém vůz samočinně zastavit a jestliže stání nepřekročí dobu tří sekund, zajistí také opětovný automatický rozjezd vozidla.


Součástí Asistované jízdy 2.0 je také vylepšená verze Rozpoznávání dopravních značek, která využívá lepší kameru, dále Adaptivní vedení v jízdním pruhu, které rozpozná i práce na silnici a veškerá ohraničení vozovky, Asistent změny jízdního pruhu, který je aktivní až do vzdálenosti 70 m a včas varuje řidiče, pokud se zezadu blíží jiná vozidla, dále Automatické parkování, Asistent při jízdě v koloně a Nouzový asistent.


Asistovaná jízda 2.0 Top nabízí navíc Panoramatický kamerový systém. Ten pomocí čtyř kamer promítá okolí vozu na displej infotainmentu. Asistovaná jízda také pomocí Detekce držení volantu minimálně každých 15 sekund kontroluje, zda máte ruce na volantu, a v případě například zdravotní indispozice řidiče tak dokáže zjistit, že vozidlo případně nikdo neovládá. Pokud taková situace nastane, zasáhne Nouzový asistent, který zapne varovná světla a v rámci jízdního pruhu, ve kterém automobil jede, začne brzdit až do úplného zastavení.


Přehled výbav

https://www.skoda-auto.cz/_doc/8dd5734e-3c3d-47e5-8598-621d7afac0ad


Motor:
zážehový přeplňovaný čtyřválec
Objem: 1498 cm³
Výkon: 110 kW (150 k) při 5000 – 6000/min
Točivý moment: 250 Nm při 1500 – 3500/min
Převodovka: dvouspojková sedmistupňová DSG
Rychlost: 210 km/h
Zrychlení 0-100 km/h: 8,9 s
Kombin.spotřeba: 6,1 l/100 km
Rozměry: 4390 x 1841 x 1603 mm
Rozvor kol: 2638 mm
Zav.prostor: 521/1630 litrů
Cena: 813 900 Kč (1.5 TSI Sport Line)



JL 21.12.2022

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar