Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Hyundai Tucson
DS3 Crossback
 

Škoda Karoq 1.5 TSI ACT - komfortní a pohodlný i bez 4x4

V létě jsme si vyzkoušeli Škodu Karoq ve verzi se vznětovým dvoulitrem a pohonem všech kol, nyní jsme byli zvědavi na Karoq se zážehovým motorem 1.5, který měl pouze přední poháněnou nápravu.

Po modelu Kodiaq druhé SUV ze škodovky nahradilo úspěšný model Yeti a až přijde model Kamiq (zatím jen v Číně), potom bude Karoq zaujímat prostřední místo v nabídce SUV značky Škoda. Tvarově většímu bratru podobá jako vejce vejci, jen rozměrově je pochopitelně menší. Ale na druhou stranu je interiér prostorný a velice pohodlný.

Velikost zavazadlového prostoru se základním objemem 521 litrů můžeme díky zadní posuvné lavici systému VarioFlex (za příplatek 8600 Kč) změnit na 1810 litrů, ale po sklopení opěradel nám vznikne malý schod. Za rezervu, kterou rozhodně doporučujeme, si připlatíte 3000 Kč. Sedadla můžeme i vyjmout.

Virtuální kokpit má několik režimů a atraktivní grafiku. Volant malého průměru se dobře drží a všechny ovladače jsou na svých místech. V sedadlech s dobrým bočním vedením se sedí pohodlně i na dlouhých cestách.
Karoq může pohánět zážehový 1.0 TSI/85 kW nebo 1.5 TSI/100 kW, ze vznětových pak 1. 6 TDi/85 kW nebo 2.0 TDI/110 kW.

Škodu Karoq jsme již podrobně popsali (Rubrika Testy), tak se soustřeďme hlavně na pohonnou jednotku, a to zážehový přeplňovaný čtyřválec 1.5, který vlastně nahradil předchozí „jedna –čtyřku“. V testovaném voze byl kombinován se šestistupňovou přímo řazenou převodovkou, ale můžete mít i dvouspojkový sedmistupňový automat (50 000 Kč). Na malý objem je slušně silný, a zároveň i kultivovaný.

S točivým momentem 250 Nm, který můžeme využívat ve velkém rozpětí, od 1500 až do 3500 otáček za minutu je jakoby předurčen pro klidné řidiče, kteří si nedělají žádné sportovní ambice. Zhruba ve 1300 otáčkách začíná zrychlovat a ve 2000 cítíte už pořádný zátah.
Motor se vyznačuje vypínám dvou válců při nízké zátěži, což vůbec nepocítíte a vlastně vás o tom informuje jen hlášení na displeji. Ale na dva válce jsme jeli opravdu hodně málo. Asi vás bude zajímat spotřeba. Se systémem ACT ušetříte jen pár zanedbatelných deci benzinu, výrobce udává půl litru na sto kilometrů. Spotřeba se pohybovala zhruba na úrovni dvoulitrového turbodieselu s pohonem všech kol. My jsme jezdili v průměru kolem 6,5 litrů, maximálně do sedmi litrů, což je hlavně daň za vyšší stavbu SUV. Mimo město se lze dostat k šesti litrům benzinu. Překvapil nás hlavně sametový a tichý chod a při volnoběhu musíte pozorně poslouchat, jestli vůbec uslyšíte motor.

Světlá výška 172 mm je jen o čtyři milimetry nižší než u verze 4WD. A tak se nemusíte obávat nezpevněných cest. Takové hodnoty totiž nedosahuje ani leckterá čtyřkolka SUV. Oproti verzi 4WD je vzadu pouze jednoduchá náprava s vlečenými rameny, nikoliv víceprvková.

Podvozek je spíš měkčí, ideální pro pohodlné cestování, v zatáčkách neodskakuje a zvládá i naše rozbité silnice. Je vidět, že odborníci na podvozky dokonale testují náš současný stav silnic, který je víc než žalostný. Při náhlé změně směru zasáhne spolehlivě elektronika citlivým přibrzděním.

Pokud chcete, může si nastavit jízdní režim, nám se asi nejvíce zamlouvat Sport.
Cenově začíná Škoda Karoq na 489 900 Kč s motorem 1.0 TSI a výbavou Active, s motorem 1.5 TSI začíná od druhé výbavy na 589 900 Kč, testované provedení s výbavou Style stojí 644 900 Kč, verze s automatem a 4x4 je o 100 000 Kč dražší.


Přehled výbav najdete na:

https://az749841.vo.msecnd.net/sitescscz/alv1/11a87265-f2c1-4192-a6ed-93af55e69bfb/karoq-cenik.25d30486c62fdbd6b1192f4dbf1dbf46.pdf

Škoda Karoq s motorem 1.5 TSi je ideální automobil pro toho, kdo touží po kompaktním SUV a nepotřebuje sedmimístný automobil a nemá přehnané sportovní ambice. Poklidná a pohodlná jízda je jeho předností.


Základní technické údaje

Motor: Zážehový přeplňovaný čtyřválec
Objem: 1498 cm³
Výkon:110 kW (150 k) při 5000/min
Točivý moment: 250 Nm při 1500-3500/min
Rychlost: 204 km/h
Zrychlení 0-100 km/h: 8,4 s
Spotřeba (město/mimo město/kombin.): 6,6/4,7/5,4 l/100 km
Rozměry: 4382 x 1841 x 1603 mm
Rozvor kol: 2638 mm
Zav.prostor: 521/1630 l
Cena: 644 900 Kč (1.5 TSi Style)



J.Lasík 14.1.2019

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout
Milotec logo


© 2019 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar