Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Subaru akcni nabidky
Alcar - Konfigurátor kol

Škoda Fabia Combi 1.0 TSI Monte Carlo - úsporně s tříválcem

K faceliftu Škody Fabia snad ani nemuselo dojít, neboť třetí generace byla natolik dokonalá, že jí bylo těžko něco vytknout. Proto ani po čtyřech letech nebylo třeba nic zásadního měnit.

Kosmetické úpravy se dotkly pouze rozšíření a zvýraznění přední masky, jiné jsou nárazníky vpředu i vzadu a lehce modifikované světlomety, jejichž největší novinkou jsou nyní BI-LED světla u dvou nejvyšších výbav.

Ani v interiéru nedošlo k žádné převratné změně, a ani nebyl důvod, když vše funguje tak, jak má a je přísně ergonomicky uspořádané. Snad jen modifikované ukazatele na přístrojovém štítu. Naopak i tak malý model, jako Fabia může být vybaven prvky, které vídáme u vozů vyšších tříd. Za příplatek si můžete dopřát třeba panoramatické střešní okno, asistent rozjezdu do kopce, tempomat, adaptivní tempomat, asistent dálkových světel, hlídání mrtvého úhlu, hlídání únavy atd.

Každého u kombi zajímá, jak velký je zavazadlový prostor. Vzhledem k rozvoru 2470 milimetrů se podařilo získat hodně místa pro posádku i pro jejich zavazadla. Uvnitř se nikdo rozhodně netísní, a dokonce na šířku je mezi řidičem a spolujezdcem o pár centimetrů více místa. Možná se to nezdá moc, ale je to znát.

Oproti hatchbaku je o 200 litrů větší, to znamená 530 litrů v případě, že je vůz vybaven lepicí sadou. Když si přikoupíte rezervu za 1300 Kč, tak se zmenší o 25 litrů. Ale z vlastní zkušenosti doporučujeme na rezervě rozhodně nešetřit.

Úložná hrana je 610 milimetrů nad zemí, ale pokud ji chcete mít zarovnanou s podlahou zavazadlového prostoru, tak nezbývá nic jiného než si přikoupit mezipodlahu. Zároveň získáte rovnou podlahu i po sklopení zadních sedadel. U nich můžeme nejdříve překlopit sedák k opěradlům předních sedadel a poté teprve sklopit opěradla zadních sedadel. Objem celého kufru s rovnou podlahou dlouhou půldruhého metru se zvětší až na 1395 litrů.
Ocenili jsme i široké zadní dveře, které se otevírají dostatečně vysoko a ulehčují přístup do velkoryse řešeného kufru. Kvůli nim došlo ke zmenšení zadních svítilen.

Od sourozenců poznáme Monte Carlo podle černých kol z lehkých slitin, černě lakovaného rámečku masky chladiče, krytů vnějších zpětných zrcátek, předního a zadního spoileru, prahových lišt a difuzoru na zádi vozu. Na obou sloupcích B je plaketa Monte Carlo. Zadní boční skla a sklo pátých dveří mají vyšší stupeň tónování, podobně jako zadní skupinové svítilny. V interiéru jsou kvalitní sportovní sedadla, hliníkové pedály a malým koženým paketem, obsahujícím červené stehování na sportovním volantu, hlavici řadicí páky a madlo páky ruční brzdy. Výbava vychází ze stupně Style, proti níž je o 32 000 Kč vyšší.

V nabídce pohonných jednotek najdeme dnes pouze zážehové tříválce 1.0 MPI s výkony 60 k a 75 k nebo přeplňovaný 1.0 TSI s výkony 95 k a 110 k. Ty jsou vybaveny filtrem pevných částic, kvůli splnění emisních limitů Euro 6d. Vznětové motory, o které u Fabie nebyl prakticky zájem, už pod kapotou nenajdeme.

V našem případě poháněl přední kola zážehový přeplňovaný tříválec objemu 1.0 TSI s výkonem 110 k a musíme s klidem prohlásit, že na běžné rodinné cestování bohatě stačí. Hezky zatahuje z nízkých otáček a nejlépe se cítí ve středním rozsahu, kdy mezi 2000 až 3500 otáčkami dosahuje největšího točivého momentu 200 N.m. Po nejrůznějších silnicích včetně dálnice jsme jezdili v průměru při svižné jízdě maximálně do šesti litrů. Je ideální pro klidné cestování.

Nastavení podvozku představuje příjemný kompromis, není ani měkký, ani tvrdý. Hodně dobře se vyrovná s nerovnostmi, aniž by kola odskakovala. V zatáčkách pomáhá standardně dodávaný elektronický systém XDS+, kdy při brzdění přenáší více točivého momentu na vnější přední kolo.

Nejlevnější Fabii Combi pořídíte za 289 900 Kč s motorem 1.0 MPI/66 kW s výbavou Active, hatchback je o pět tisíc korun levnější. Nejvyšší výbava Monte Carlo stojí 411 900 Kč, za dvouspojkovou převodovku DSG byste si připlatili 30 000 Kč.

V segmentu malých kombi, která jsou mimochodem mezi českými motoristy stále vyhledávanými, nemá totiž prakticky konkurenta. A pro náročné je určena právě edice Monte Carlo, která budila pozornost všude, kde jsme se objevili. Samozřejmě něco za něco, elegance je vykoupena vyšší cenou.



Základní technické údaje

Motor: přeplňovaný vznětový tříválec
Objem: 999 cm³
Výkon: 81 kW (110 k) při 5000-5500/min
Točivý moment: 200 Nm při 2000-3500/min
Převodovka: šestistupňová mechanická
Rychlost: 196 km/h
Zrychlení 0-100 km/h: 9,7 s
Spotřeba (město/mimo město/kombin.): 5,6/4,1/4,7 l/ km
Rozměry: 4262 x 1732 x 1467 mm
Rozvor kol: 2470
Zavazadlový prostor: 530/1395 l
Cena: 411 900 Kč (1.0 TSI Monte Carlo)



J.Lasík 26.11.2018

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout
Milotec logo


© 2018 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar