Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Renault Thalia 1.5 dCi - 1000 km na jednu nádrž

Nejprodávanějším zahraničním automobilem v prvním čtvrtletí letošního roku na našem trhu je Renault Thalia, pro jehož oblibu mluví poměr zajímavé ceny vzhledem k užitným vlastnostem.

Thalia postavená na bázi Clia II se objevila poprvé v roce 1999 a přestože zpočátku byla určena hlavně pro východní trhy, tak se dnes prodává ve 64 zemích světa. Jejím největším konkurentem je Dacia Logan, a proto pro zvýšení atraktivity prošla loni faceliftem, nebo spíš jen menšími kosmetickými změnami. Thalia dostala hlavně novou mřížku chladiče, jiné nárazníky vpředu i vzadu a větší nabídku metalických barev.
Možná vzhledově příliš nezaujme, především stupňovitou zádí, která působí jako by k vozu nepatřila. Ale účel světí prostředky, záď využívá zavazadlový prostor o objemu 510 litrů, což je pro rodinu používající automobil prioritně pro jízdu na chatu či chalupu, nebo výlety, plně vyhovující. Víko zavazadlového prostoru se nyní otevírá stisknutím prostřední části firemního loga. Záď sice působí trochu nepřirozeně, ale případné připevnění decentního spoileru vzhled rázem vylepší.
Interiér zůstal prakticky beze změny, jen získal na kvalitě zásluhou hodnotnějších plastů. S bílým podkladem jsou ukazatele přístrojů dobře čitelné. Pětimístný interiér poskytuje slušný prostor pro posádku i zavazadla, sedadla jsou pohodlná i na delší cesty.
Renault nabízí pro Thalii dva zážehové motory – 1.2/75 k a 1.4/98 k a jeden přeplňovaný vznětový čtyřválec 1.5 dCi/68 k, který jsme si vyzkoušeli. Jeho předností je hlavně velice nízká spotřeba. I při poměrně svižnější jízdě jsme jezdili v průměru ani ne za pět litrů. Takže na naplnění padesátilitrové nádrže lze ujet skoro tisíc kilometrů. Tento motor jsme si pochvalovali již v Cliu i Dacii Logan a nikdy nezklamal. Díky nízké pohotovostní hmotnosti celého vozu 970 kilogramů zaručuje jeho 68 koní a 160 N.m dynamiku plně odpovídající hodnotám.
Kdo se rozhodně pro diesel si musí jen propočítat, kolik kilometrů v roce najezdí, neboť na naftě sice ušetří ale oproti verzi 1.2 v základním provedení si musí připlatit 54 000 Kč.
Podvozek jednoduché konstrukce dobře drží stopu, karosérie se ani v rychlých zatáčkách moc nenaklání a jízda je vcelku pohodlná. V základní výbavě Authentique nechybějí dva čelní airbagy nebo ABS s rozdělovačem brzdné síly. Za další prvky jako posilovač řízení, výškově nastavitelný volant, elektrická okna vpředu a centrální zamykání si je třeba připlatit. Některé vyšší stupně mají tyto prvky už ve výbavě, ale za příplatek jsou třeba boční airbagy atd. Více o výbavě na www.renault.cz
Základní provedení Renaultu Thalia 1.2 stojí 247 900 K4, dieselové verze 1.5 pak 301 900 Kč. Do konce května ještě platí akční ceny 217 900 Kč, resp. 271 900 Kč, případně dodatečné slevy při využití financování Renault Finance.
Renault Thalia, byť vzhledově neoslní ale ani neurazí, nás příjemně překvapil a je ideálním řešením pro majitelé starších vozidel, ať již škodovek nebo zahraničních.

Základní technické údaje
Motor: vznětový přeplňovaný čtyřválec
Objem: 1461 cm³
Výkon: 50 kW (68 k) při 4000/min
Točivý moment: 160 N.m při 1500/min
Rychlost: 167 km/h
Zrychlení 0-100 km/h: 14,4 s
Spotřeba (město/mimo město/kombin): 5,5/4,0/4,5 l/100 km
Rozměry: 4191 x 1639 x 1440 mm
Rozvor: 2472 mm
Základní cena: 301 900 Kč
Akční cena do 31.5: 271 900 Kč

Jindřich Lasík, 24.5.2007

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Prague Car Festival
Automobilove klenoty
VW Festival
Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2025 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar