Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Renault Talisman Grandtour 1.6 dCi - elegantní a praktické

Každý výrobce, který chce dnes na trhu uspět, musí mít v nabídce kombi, a nejen jedno, ale nejlépe hned v několika třídách. Touto skutečností si je dobře vědom i Renault, a novým kombi Talisman Grandtour by se rád dostal na přední příčky ve střední třídě.

A jak jsme si mohli sami ověřit, tak má dobře „našlápnuto“. Renault Talisman Grandtour upoutá nejen elegantními tvary, připomínajícími skoro kupé, ale i praktičností a nabídkou pohonných jednotek, z které si vybere snad každý. Zatímco příď je shodná se sedanem, na délku je kombi o dva centimetry delší a dynamiku mu dodávají zadní malé okno, mohutný poslední sloupek, podběhy zadních blatníků a velký spoiler.

Design je jedna věc, ale každého zájemce o kombi zajímají jeho užitné vlastnosti, a tady Renault nic nezastírá. Objem zavazadlového prostoru udává sice 572 litrů. To jej řadí za Škodu Superb a VW Passat, ale hned dodává, že odkládacími prostory pod podlahou se snižuje o 80 litrů a v případě, že si pořídíte dojezdovou rezervu za dva tisíce korun, tak ještě o dalších 23 litrů.

Po sklopení zadních opěradel zatažením páčky se navýší na 1681 litrů. Určitě potěší jeho pravidelné tvary, do boků nezasahují podběhy, takže využitelná šířka je 110 cm, stejně jako délka 110 cm, respektive 170 cm k opěradlu předního sedadla a na výšku 48 cm. Nakládání těžších předmětů usnadní nízká ložná hrana, jen 56 cm nad zemí.
Palubní deska je pochopitelně shodná se sedanem záleží jen na volbě displeje multimediálního systému, v našem případě se sedmi palcovou obrazovkou. Díky rovné střeše mají cestující na zadních sedadlech nad hlavami dost místa. Výrobce uvádí, že mezi sedákem a stropem přibyly čtyři centimetry.

Pro kombi Talisman Grandtour zvolil Renault nabídku dvou zážehový čtyřválců s objemem 1,6 litru s výkonem 150 k a 200 k a tři turbodiesely objemu 1,5 litru ve výkonových variantách 110 k, 130 k a 160 k.

My jsme zvolili „zlatou“ střední cestu, to znamená vznětový přeplňovaný čtyřválec o výkonu 130 k, osvědčený agregát z mnoha jiných modelů. Pro český trh se dodává výhradně se šestistupňovou mechanickou převodovkou, pokud byste chtěli dvouspojkový automat, potom musíte zvolit silnější verzi. Největší silou disponuje od 1750 otáček za minutu, kdy dosahuje točivého momentu 320 Nm, když výkon 130 k vrcholí ve čtyřech tisících.

Zamlouval se nám jeho kultivovaný běh a odhlučnění i při vyšších rychlostech, kdy turbodiesel takřka neslyšíte. Aktivovat tlačítko Eco systému Multi-Senso příliš nedoporučujeme, neboť motor ztrácí výkon a pomalu reaguje na plynový pedál. Ušetřené palivo v tomto režimu je prakticky zanedbatelné. Proto jsme jezdili na Comfort, v němž lze využít i masážní funkce sedadla. Průměrná spotřeba se pohybovala kolem 5,5 litrů nafty na sto kilometrů, což je pro kombi těžké 1,5 tuny a obsazené čtyřmi osobami dost dobré. Při pohodové jízdě se dostanete i na pět litrů.


Rozdíl v ceně oproti sedanu je 30 tisíc korun, což není moc, když uvážíte praktický zavazadlový prostor pro převoz větších předmětů. Nejlevnější kombi přijde na 649 900 Kč v případě nejslabšího turbodieselu v základní výbavě Life. Nejslabší benzinová verze v druhé výbavě Zen je o 60 tisíc dražší. Testované provedení dCi 130 s bohatou výbavou Intens stojí 759 900 Kč.



Základní technické údaje


Motor: vznětový přeplňovaný čtyřválec
Objem: 1598 cm³
Výkon: 96 kW (130 k) při 4000/min
Točivý moment: 320 Nm při 1750/min
Rychlost: 200 km/h
Zrychlení 0-100 km/h: 10,8 s
Spotřeba (město/mimo město/kombin.): 4,6/3,7/4,0 l/100 km
Rozměry: 4865 x 1870 x 1465 mm
Rozvor kol: 2809 mm
Zavazadlový prostor: 572/1681 l
Cena: 759 900 Kč (1.9 dCi Intens)


J.Lasík 13.9.2016

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar