Renault Scénic 1.9 dCi - dobrá volba
Jen málokterý automobil kategorie MPV se může pochlubit tak různorodou nabídkou jako Renault Scénic druhé generace, modernizovaný vloni na podzim. Jeden ze zakladatelů segmentu velkoprostorových automobilů představuje vážnou konkurenci pro ostatní MPV.
Posuďte sami, dvě délky karosérie, pět nebo sedm sedadel, osm pohonných jednotek, tři převodovky, pět stupňů výbavy, v současné době s bonusem 90 000 Kč, to znamená od 419 900 Kč (1.4) až po 699 900 Kč (1.9 dCi Privilege), navíc i s možností odpočtu DPH či dodatečné slevy při využití financování Renault Finance. Z takové nabídky si snad vybere každý příznivce francouzské značky.
Při faceliftu prošla změnami nejen karosérie, ale trh obohatila ještě verze Grand Scénic, a to jak se sedmi anebo jen s pěti sedadly. Čtyřčlenná rodina však v pohodě vystačí s kratším provedením Scénic, a jen záleží jaký motor si zvolí. My jsme si vyzkoušeli vznětový přeplňovaný čtyřválec 1.9 dCi o výkonu 130 k, tedy druhý nejsilnější diesel za dvoulitrem.
Když už jsme u motoru, tak si řekněme, že jeho chod je velice kultivovaný a ani při vyšší rychlosti nedává o sobě příliš vědět. Verze s mechanickou převodovkou, jejichž šest stupňů jde řadit přesně a lehce, už ve 2000 otáčkách za minutu dosahuje největšího točivého momentu 300 N.m (v automatu jen 250 N.m). Tato hodnota zaručuje vozu výbornou dynamiku, což dokazuje zrychlení z klidu na sto pod deset sekund. Ovšem na kombinovanou spotřebu šesti litrů nafty, kterou udává výrobce, jsme se nedostali. Pohybovali jsme se těsně pod hranicí sedmi litrů. Ale i tak jsme byli spokojeni, i díky dobře odpruženému podvozku.
Možná je pro rodinu diesel 1.9 zbytečně silný a vystačila by s osvědčeným turbodieselem 1.5 dCi, který má sice o 25 k méně, ale také jezdí za méně. Ve stejné výbavě je o 30 tisíc korun levnější, a zároveň i výhodnější pokud jde o sazbu povinného ručení.
Stejně jako ostatní vozy je Scénic vybaven čipovou kartou, kterou je třeba nejdříve vložit do příslušného otvoru v přístrojové desce a poté stisknout tlačítko Start. Motor ihned naskočí i při teplotách kolem nuly. Výhodou je poloautomatická parkovací brzda, která se aktivuje, jakmile vypneme motor a po jeho nastartování se buď samočinně odjistí nebo stačí zatáhnout za madlo, vlevo od volantu.
Digitální displej, byť je poměrně úzký, je dobře čitelný i za denního světla. Přední sedala jsou široká a pohodlná, zadní pak o trochu užší, ale nezávisle na sobě podélně posuvná, sklopná i vyjímatelná. Tím můžeme měnit objem zavazadlového prostoru ze základních 406 až 480 litrů (podle umístění sedadel) až po 1840 litrů.
Vedle obvyklých odkládacích schránek máme k dispozici, podle stupně výbavy, například čtyři „tajné“ schránky v podlaze anebo výsuvné přihrádky pod sedadly. Jinak interiér zůstal v podstatě bez větších změn, pouze materiály jsou kvalitnější a zlepšilo se i zpracování.
Mnohem větší změny jsou patrné na vnějším designu, především na přední části s jinou maskou, prolisy na kapotě, širokými otvory pro přívod vzduchu, mlhovkami posunutými hodně ke kraji, novým nárazníkem nebo sdruženými světlomety s projektorovým halogenovém nebo za příplatek bi-xenonovým zdrojem.
Renaut Scénic se může pochlubit už velice hodnotou základní výbavou, do které patří nap. ABS + EBV, šest airbagů, elektrický posilovač řízení s proměnným účinkem, palubní počítač, ukazatel vnější teploty, elektricky nastavitelná zrcátka nebo elektrické ovládání předních oken. V naší výbavě Dynamique byly navíc ještě přední opěrky s funkcí komfort, poloautomatická parkovací brzda, tempomat s omezovačem rychlosti, mlhovky, manuální klimatizace, elektrické ovládání všech oken, odkládací zásuvky pod zadními sedadly nebo praktická posuvná středové konzole s velkou odkládací schránkou a loketní opěrkou. Za příplatek pak lze získat mj. parkovací senzory vpředu a vzadu, bixenonové světlomety, automatickou převodovku, systém ESP+ASR, samočinnou klimatizaci nebo vyhřívaná přední sedadla.
Z vlastní zkušenosti můžeme říct, že Renault Scénic je ideální rodinný automobil pro pohodlné cestování na krátké i dlouhé cesty. Se současným cenovým zvýhodněním je vhodnou volbou vzhledem k nabízeným užitným hodnotám.
Základní technické údaje
Motor: vznětový přeplňovaný čtyřválec
Objem: 1870 cm³
Výkon: 96 kW (130 k) při 4000/min
Toč.moment: 300 N.m při 2000/min
Rychlost: 192 km/h
Zrychlení 0-100 km/h: 9,6 s
Spotřeba (město/mimo město/kombin): 7,4/5,3/6,0 l/100 km
Rozměry: 4263 x 1805 x 1620 mm
Rozvor kol: 2685 mm
Cena: 616 900 Kč (včetně cenového bonusu 90 000 Kč)
Jindřich Lasík, 12.4.2007
Při faceliftu prošla změnami nejen karosérie, ale trh obohatila ještě verze Grand Scénic, a to jak se sedmi anebo jen s pěti sedadly. Čtyřčlenná rodina však v pohodě vystačí s kratším provedením Scénic, a jen záleží jaký motor si zvolí. My jsme si vyzkoušeli vznětový přeplňovaný čtyřválec 1.9 dCi o výkonu 130 k, tedy druhý nejsilnější diesel za dvoulitrem.
Když už jsme u motoru, tak si řekněme, že jeho chod je velice kultivovaný a ani při vyšší rychlosti nedává o sobě příliš vědět. Verze s mechanickou převodovkou, jejichž šest stupňů jde řadit přesně a lehce, už ve 2000 otáčkách za minutu dosahuje největšího točivého momentu 300 N.m (v automatu jen 250 N.m). Tato hodnota zaručuje vozu výbornou dynamiku, což dokazuje zrychlení z klidu na sto pod deset sekund. Ovšem na kombinovanou spotřebu šesti litrů nafty, kterou udává výrobce, jsme se nedostali. Pohybovali jsme se těsně pod hranicí sedmi litrů. Ale i tak jsme byli spokojeni, i díky dobře odpruženému podvozku.
Možná je pro rodinu diesel 1.9 zbytečně silný a vystačila by s osvědčeným turbodieselem 1.5 dCi, který má sice o 25 k méně, ale také jezdí za méně. Ve stejné výbavě je o 30 tisíc korun levnější, a zároveň i výhodnější pokud jde o sazbu povinného ručení.
Stejně jako ostatní vozy je Scénic vybaven čipovou kartou, kterou je třeba nejdříve vložit do příslušného otvoru v přístrojové desce a poté stisknout tlačítko Start. Motor ihned naskočí i při teplotách kolem nuly. Výhodou je poloautomatická parkovací brzda, která se aktivuje, jakmile vypneme motor a po jeho nastartování se buď samočinně odjistí nebo stačí zatáhnout za madlo, vlevo od volantu.
Digitální displej, byť je poměrně úzký, je dobře čitelný i za denního světla. Přední sedala jsou široká a pohodlná, zadní pak o trochu užší, ale nezávisle na sobě podélně posuvná, sklopná i vyjímatelná. Tím můžeme měnit objem zavazadlového prostoru ze základních 406 až 480 litrů (podle umístění sedadel) až po 1840 litrů.
Vedle obvyklých odkládacích schránek máme k dispozici, podle stupně výbavy, například čtyři „tajné“ schránky v podlaze anebo výsuvné přihrádky pod sedadly. Jinak interiér zůstal v podstatě bez větších změn, pouze materiály jsou kvalitnější a zlepšilo se i zpracování.
Mnohem větší změny jsou patrné na vnějším designu, především na přední části s jinou maskou, prolisy na kapotě, širokými otvory pro přívod vzduchu, mlhovkami posunutými hodně ke kraji, novým nárazníkem nebo sdruženými světlomety s projektorovým halogenovém nebo za příplatek bi-xenonovým zdrojem.
Renaut Scénic se může pochlubit už velice hodnotou základní výbavou, do které patří nap. ABS + EBV, šest airbagů, elektrický posilovač řízení s proměnným účinkem, palubní počítač, ukazatel vnější teploty, elektricky nastavitelná zrcátka nebo elektrické ovládání předních oken. V naší výbavě Dynamique byly navíc ještě přední opěrky s funkcí komfort, poloautomatická parkovací brzda, tempomat s omezovačem rychlosti, mlhovky, manuální klimatizace, elektrické ovládání všech oken, odkládací zásuvky pod zadními sedadly nebo praktická posuvná středové konzole s velkou odkládací schránkou a loketní opěrkou. Za příplatek pak lze získat mj. parkovací senzory vpředu a vzadu, bixenonové světlomety, automatickou převodovku, systém ESP+ASR, samočinnou klimatizaci nebo vyhřívaná přední sedadla.
Z vlastní zkušenosti můžeme říct, že Renault Scénic je ideální rodinný automobil pro pohodlné cestování na krátké i dlouhé cesty. Se současným cenovým zvýhodněním je vhodnou volbou vzhledem k nabízeným užitným hodnotám.
Základní technické údaje
Motor: vznětový přeplňovaný čtyřválec
Objem: 1870 cm³
Výkon: 96 kW (130 k) při 4000/min
Toč.moment: 300 N.m při 2000/min
Rychlost: 192 km/h
Zrychlení 0-100 km/h: 9,6 s
Spotřeba (město/mimo město/kombin): 7,4/5,3/6,0 l/100 km
Rozměry: 4263 x 1805 x 1620 mm
Rozvor kol: 2685 mm
Cena: 616 900 Kč (včetně cenového bonusu 90 000 Kč)
Jindřich Lasík, 12.4.2007
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout