Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Renault Mégane dCi 110 - návrat na výsluní

Letos na jaře dorazila na český trh čtvrtá generace Renaultu Mégane, od něhož si francouzský výrobce hodně slibuje, a aby uspokojil co nejvíce klientely, tak pro náročné připravil hned verzi GT, a pro rodiny zase kombi Grantour (na trh přijde ještě letos).

O tom, že design Renaultů je vždy atraktivní a líbivý není třeba dvakrát připomínat. Čtvrtá generace to jen potvrzuje a kde kdo se za ní ohlédne. Možná je to dáno i tím, že spíš než jako hatchback vypadá spíš jako kupé. Vpředu upoutá výrazná maska se světly denního svícení ve tvaru bumerangu. Dobře vypadají i široké zadní svítilny a dojem mohutnosti zdůrazňují vystouplé zadní blatníky.

Nový Mégane nezměnil jen tvary, ale zvětšil se i rozměrově. Na délku se prodloužil o 57 mm na 4359 mm, v rozvoru o 28 mm na 2669 mm. Upraven byl rovněž rozchod kol – vpředu o 47 mm, vzadu o 39 mm. Naproti tomu výška se snížila o 24 mm. Výsledkem je poměrně široký a nízký vůz, z čehož profitují cestující na předních i zadních sedadlech. Šiřka v úrovni ramen je jednou z nejlepších hodnot (ne-li dokonce nejlepší) v daném segmentu.

Ztvárnění interiéru je hodně podobné s ostatními modely Renault. Pomalu, ale jistě mizí ale klasická tlačítka a ovladače, které v tomto případě na výšku umístěný dotykový displej 8,7 palců. Přes něj regulujeme například klimatizaci apod.

Pokud chcete, můžete si přepínat jízdní režimy mezi Neutral, Eco, Comfort, Sport a Perso (podle vašeho jízdního stylu), přičemž se mění charakteristika pedálu plynu a nastavení řazení, ale také nastavení displejů, klimatizace, osvětlení interiéru nebo dokonce zvuku, který je pouštěn do reproduktorů. Řekli bychom spíš hračka než užitečná věc. Ale, jak se říká, kdo si hraje nezlobí.

V nabídce pohonných jednotek jsou zážehové čtyřválce 1.6 SCe 115, 1.2 TCe 100 a 130 a 1.6/205. Ze vznětových můžete vybírat mezi 1.5 dCi 90 a 110 nebo 1.6 dCi/130 a 165. Pro první svezení jsme sáhli po osvědčeném turbodieselu 1.5 dCi s výkonem 110 k, zatímco točivý moment 260 Nm vrcholí už ve dvou tisících otáčkách. Na průměrnou spotřebu udávanou výrobcem jsme se sice nedostali, ale pět litrů na sto kilometrů není při svižném ježdění, vůbec špatné. Spojení s e šestistupňovou převodovkou je optimální, stejně jako naladění podvozku. Vpředu jsou vzpěry McPherson, vzadu vlečená náprava spojená s torzní příčkou.

Renault Mégane se dodává na trh ve výbavách Life (jen pro obě základní motorizace od 399 000 Kč, resp. 399 000 Kč), dále Zen, Intens, Bose a GT (pro obě nejsilnější motorizace). Nabídka výbav je tedy hodně bohatá. Testovaný automobil měl výbavu Bose a zaplatíte za něj 529 900 Kč. Nejlevnější verzi dCi 110 pořídíte od 444 900 Kč (Zen). Jak tušíte součástí Bose je hudební systém Bose Surround Sound s 10 reproduktory včetně subwooferu, umístěný místo rezervy v zavazadlovém prostoru. My bychom asi radši rezervu nebo jiný praktičtější doplněk. Podrobný popis výbav najdete na


https://www.renault.cz/content/dam/Renault/CZ/pdf/cenik-a-financovani/novy-megane-cenik.pdf


Za
jednadvacet let, tedy od roku 1995, kdy se objevil první Renault Mégane, jich do dnešního dne vyjelo na 6,6 milionů, což jen dokládá, že tento model patří mezi stěžejní v nabídce. Po ujetí více než tisícovky kilometrů po nejrůznějších silnicích jsme přesvědčeni, že nová generace je na nejlepší cestě toto číslo ještě navýšit. Často slýcháme, že při koupě automobilu upřednostňují zákazníci design, a ten má Renault Mégane hodně elegantní.


Základní technické údaje


Motor: vznětový přeplňovaný čtyřválec
Objem: 1461 cm³
Výkon: 81 kW (110 k) při 4000/min
Toč.moment: 260 Nm při 1750/min
Rychlost: 187 km/h
Zrychlení 0-100 km/h: 11,3 s
Spotřeba (město/mimo město/kombin.): 4,2/3,4/3,7 l/100 km
Rozměry: 4359 x 1814 x 1447 mm
Rozvor kol: 2669 mm
Zav.prostor: 384 l
Cena: 529 900 Kč (dCi 110 Bose)



J.Lasík 10.6.2016

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar