Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Subaru akcni nabidky
Alcar - Konfigurátor kol

Renault Mégane R.S. - radost za volantem

Francouzský Renault patří mezi nejstarší světové automobilky, letos oslavil 120 let od svého založení. Jeho historie je více než stoi let spjata s automobilovým sportem, v němž dosáhla mnoha úspěchů. A ani dnes nezapomíná na sportovně založené řidiče, jak dokládá Renault Mégane R.S.

Při prezentaci pro český trh jsme měli možnost otestovat Megane R.S, na závodním okruhu v Mostě, nyní jsme jej podrobili testu v normálním provozu. Už přechozí generace se řadila mezi hodně vydařené sportovní hatchbacky a v této tradici pokračuje i modernizovaná verze.

Zásadní změnou je nový přeplňovaný čtyřválec objemu 1,8 litru nahrazují dvoulitr a s výkonem 280 k, tedy o 5 k více než nejsilnější verze Trophy minulé generace. Díky výkonu a točivému momentu 390 Nm při 2400 otáčkách za minutu nám poskytl na klikatých silnicích hodně zábavy. Nabídne větší rozsah využitelných otáček a prodlevu turba vůbec nepociťujeme.

Aktivní klapka výfuku zajistí patřičný zvukový efekt. Kdo nechce klasickou šestistupňovou přímo řazenou převodovku, tak si může 40 tisíc korun připlatit za dvouspojkovou převodovku EDC, s níž je dokonce o něco rychlejší. My jsme dali přednost klasickému řazení, protože ke sportovnímu vozu patří bezpochyby řazení. Ale Renault jde s dobou, a proto nabídne i automat. Průměrná spotřeba se hodně odvíjí od stylu jízdy. S lehkou nohou kolem osmi litrů, ale když budete „tlačit na pilu: tak můžete atakovat desetilitrovou hranici nebo spíš i víc.

Zatáčky můžeme projíždět rychle díky zadní nápravě 4Control, která se natáčí podle rychlosti, jakou právě jedeme. V nižších se zadní kola natáčí proti předním (o 2,7 stupně). Při vysokých rychlostech se přední a zadní kola natáčejí stejným směrem, maximálně v úhlu 1° u zadních kol. Hodně také záleží na jízdním režimu. V běžném režimu je limit nastaven na rychlost 60 km/h, v režimu Race až do 100 km/h. Tlačítkem R.S.Drive si můžeme nastavit jeden ze sedmi nastavení sportovního režimu.


Kdo se chce vyžívat, ten si může objednat ještě podvozek Cup za 40 000 Kč se samosvorným diferenciálem Torsen, o deset procent tvrdšími tlumiči a červenými brzdovými třmeny. Pak si užijete zábavy ještě dvakrát tolik.


Výhoda Renaultu Mégane R.S. spočívá v jeho používá jak ve všední den, tak při sportovní jízdě, když využijete třeba volného ježdění na autodromech nebo letištích. Jízdní vlastnosti jsou skvělé, díky výbornému nastavení tlumičů a 19“ kol. Vůz drží stopu i na nerovnostech a není „uskákaný“. Vkusnému interiéru vévodí pěkný volant s tlustým věncem a červeným proužkem v poloze 12 hodin. Šmrnc sportovnímu interiéru dodávají kvalitně tvarovaná sedadla s boční oporou a příjemným měkkým čalouněním. Právě taková by měla být ve voze se sportovními geny. S nastavením jízdního režimu se mění i podsvícení, při režimu Sport dostává přednost otáčkoměr před rychloměrem a červená barva.


Podrobný popis najdete:
https://www.autokaleidoskop.cz/Novinky/Renault-Megane-RS-s-krasnou-hrackou-na-okruhu/

Základní
cena je 740 900 Kč, za dvouspojkovou převodovku si musíte připlatit 40 000 Kč, stejně jako za podvozek Cup. Renault Megane RS je pěkná hračka, s níž můžete jezdit jak do práce nebo na výlet, ale hezky se povozit i na okruhu nebo provozovat amatérské závodění. Týdenní testování bylo pro nás svátkem a jedinečným zážitkem. A design pětidveřové karosérie je neokoukaný a hodně líbivý, jak jsme zjistili z reakce lidí.


Přehled výbav
https://www.renault.cz/content/dam/Renault/CZ/pdf/pricelists/megane-rs-price.pdf


Základní
technické údaje

Motor: Zážehový přeplňovaný čtyřválec
Objem: 1798 cm³
Výkon: 206 kW (280 k) při 6000/min
Točivý moment: 390 Nm při 2400/min
Rychlost: 225 km/h
Zrychlení 0-100 km/h: 5,8 s
Spotřeba (město/mimo město/kombin.): 10,2/6,6/7,9 l/100 km
Rozměry: 4372 x 1615 x 1445 mm
Rozvor kol: 2609 mm
Zav.prostor: 372/1129 l

Cena: 740 900 Kč



J.Lasík 20.11.2018

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout
Milotec logo


© 2018 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar