Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Renault Megane Grandtour blueHdi EDC - zlatý dobrý diesel

Řada Megane nabízí tři klasické karosářské varianty – hatchback, kombi (Grandtour) a sedan (GrandCoupe). Podobnou nabídku najdeme snad jen u Renaultu a díky cenové politice jsou vozy finančně zajímavé.

Před časem prošla celá řada faceliftem, a navíc dostal pro model Grandtour také verzi plug-in hybrid. Právě kombi se těší hned po hatchbacku největší obliby. Jejich předností jsou mj. tři stupně výbavy, dále pohonné jednotky a dvě převodovky. Zákazníci mají opravdu z čeho vybírat.


Předností Renaultu Megane Grandtour je bezpochyby elegantní design, který hraje u mnoha zákazníků hlavní roli například před technologiemi. Přední část doznala jen nepatrných kosmetických změn, jako je například nenápadně upravený nárazník, výraznější maska chladiče s novými světlomety s technologií Full LED Pure Vision. Vyvážené proporce dotváří svažující se střešní linie, falešně zatmavené okno v zadním sloupku. Ani o pět centimetrů delší rozvor oproti hatchbacku se na francouzském šarmu nikterak neprojevil.


Do standardní výbavy patří bezklíčkové otevírání dveří a startování tlačítkem. Stačí mít kartu v kapsu. Jakmile se od vozu vzdálíte na pět metrů, sám se uzamkne a stejně se odemkne. Na jednu stranu sice pohodlné, ale na druhou stranu pozor na zloděje. Vždy se ujistěte, zda je vůz opravdu uzamčen.


Větší změny nastaly v interiéru. Palubní deska dostala dvojici nových displejů. Digitální štít s uhlopříčkou 10,2 palce potěší přehlednou grafikou, a je umístěn pod kapličkou. Uprostřed je multimediální displej Easy Line o velikosti 9,3 palce. Jedničku dáváme přehlednému a jednoduchému ovládání klimatizace. Celkově je interiér velice moderní a designově zdařilý.


Výškově i podélně nastavitelná sedadla jsou příjemná a velice pohodlná. K optimálnímu poloze řízení přispívá i nastavitelný rovněž v obou směrech. Rozvor příznivě ovlivnil prostor nohou cestujících na zadních sedadlech.


Nabídku pohonných jednotek tvoří dnes zážehový čtyřválec objemu 1,3 litru s označením TCe140 a TCe 160 (jen pro RS Line), vznětový přeplňovaný čtyřválec 1,4 litru – BlueHDi 115 a také plug-in hybrid - E-TECH Plug-in 160.


Vzhledem k současným cenám nafty a protože jsme potřebovali vyrazit na dlouhou cestu, tak jsme využili možnosti vyzkoušet ještě vznětovou verzi 1,4 litru o výkonu 85 k. S točivým momentem 270 Nm při 1750 otáčkách za minutu není sice žádným sportovním dravcem, ale na pohodlnou cestu úplně ideální. Největším plusem je ovšem průměrná spotřeba 5,5 litru na sto kilometrů při svižnější jízdě. Můžeme si jen přát, aby diesely z nabídky nejen Renaultu nezmizeli.


S Renaultem Megane Grandtour jsme najezdili více než tisícovku kilometrů, převážně po silnicích všeho druhu, od dálnice až po druhé třídy. Kromě pohodlí a bohaté výbavy, nás potěšily také jízdní vlastnosti včetně spíš tužšího podvozku. S kombi Mégane Grandtour a sedmistupňovým automatem je radost cestovat hlavně na delší cesty.



Nejlevnější Megane Grandtour pořídíte za 548 000 Kč se základním motorem TCe140 a ve výbavě Equilibre, diesel BlueHdsi stojí 659 000 Kč v druhé výbavě Techno + 52 000 za převodovku EDC, provedení plug-in s převodovkou EDC v druhé výbavě přijde na 906 000 Kč.


https://cdn.group.renault.com/ren/cz/pdf/pricelists/new-megane-grandtour-price.pdf.asset.pdf/1e569171c2.pdf

Základní technické údaje


Motor: vznětový přeplňovaný čtyřválec
Objem: 1461 cm³
Výkon: 85 kW (115 k) při 3750/min
Točivý moment: 270 Nm při 1750/min
Převodovka: sedmistupňová EDC
Rychlost: 191 km/h
Zrychlení 0-100 km/h: 11,4 s
Kombin.spotřeba: 4,7 l/100 km
Rozměry: 4626 x 1814 x 1449 mm
Rozvor kol: 2712 mm
Zav.prostor: 449/1432 l
Cena: 711 000 Kč (BlueHdi EDC Techno)




JL 28.4.2023

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar