Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Renault Megane Grandtour TCe160 EDC v nejvyšší výbavě R.S.Line

Řada Megane ve své čtvrté generaci od roku 2015, stejně jako v přechozích, nabízí tři karosářské varianty – hatchback, kombi (Grandtour) a sedan (GrandCoupe). Podobnou nabídku najdeme snad jen u Renaultu a díky cenové politice jsou vozy finančně zajímavé.

Nedávno prošla celá řada faceliftem, a navíc dostal pro model Grandtour také verzi plug-in hybrid. Právě kombi se těší hned po hatchbacku největší obliby. Jejich předností je mj. tři stupně výbavy, dále pohonné jednotky a dvě převodovky. Zákazníci mají opravdu z čeho vybírat.

Předností Renaultu Megane Grandtour je bezpochyby elegantní design, který hraje u mnoha zákazníků hlavní roli například před technologiemi. Přední část doznala jen nepatrných kosmetických změn, jako je například nenápadně upravený nárazník, výraznější maska chladiče s novými světlomety s technologií Full LED Pure Vision. Vyvážené proporce dotváří svažující se střešní linie, falešně zatmavené okno v zadním sloupku. Ani o pět centimetrů delší rozvor oproti hatchbacku se na francouzském šarmu nikterak neprojevil.

Do standardní výbavy patří bezklíčkové otevírání dveří a startování tlačítkem. Stačí mít kartu v kapsu. Jakmile se od vozu vzdálíte na pět metrů, sám se uzamkne a stejně se odemkne. Na jednu stranu sice pohodlné, ale na druhou stranu pozor na zloděje. Vždy se ujistěte, zda je vůz opravdu uzamčen.

Větší změny nastaly v interiéru. Palubní deska dostala dvojici nových displejů. Digitální štít s uhlopříčkou 10,2 palce potěší přehlednou grafikou, a je umístěn pod kapličkou. Uprostřed je multimediální displej Easy Line o velikosti 9,3 palce. Jedničku dáváme přehlednému a jednoduchému ovládání klimatizace. Celkově je interiér velice moderní a designově zdařilý.

Výškově i podélně nastavitelná sedadla jsou příjemná a velice pohodlná. K optimálnímu poloze řízení přispívá i nastavitelný rovněž v obou směrech. Rozvor příznivě ovlivnil prostor nohou cestujících na zadních sedadlech.


Zavazadlový prostor má základní objem slušných 521 litrů, po sklopení zadních opěradel dostaneme 1504 litrů. Výhodou kufru jsou jeho souměrné tvary.

Nabídku pohonných jednotek tvoří dnes zážehový čtyřválec objemu 1,3 litru s označením TCe140 a TCe160 a dále vznětový přeplňovaný čtyřválec 1,4 litru – BlueHDi 115. Novinkou je plug-in hybrid - E-TECH Plug-in 160.

Po hybridní verzi jsme vyzkoušeli silnější zážehový čtyřválec TCe 160 ve spojení s dvouspojkovou sedmistupňovou převodovkou a byli jsme nadmíru spokojeni. Jak výkonem 160 k, tak hlavně průběhem točivého momentu, jehož 270 Nm vrcholí už od 1800 až do 3750 otáček za minutu. Na sto kilometrů jsme při svižné jízdě spotřebovali kolem sedmi litrů na benzinu.

S Renaultem Megane Grandtour jsme najezdili zhruba tisícovku kilometrů, převážně po silnicích všeho druhu, od dálnice až po druhé třídy. Kromě pohodlí a bohaté výbavy, nás potěšily také jízdní vlastnosti včetně spíš tužšího podvozku. S kombi Mégane Grandtour v nejvyšší výbavě R.S.Line je radost cestovat hlavně na delší cesty.

Nejlevnější Megane Grandtour pořídíte za 490 000 Kč se základním motorem TCe140 a ve výbavě Intens, testované provedení TCe 160 s převodovkou EDC a v nejvyšší výbavě stojí 650 000 Kč.

https://cdn.group.renault.com/ren/cz/pdf/pricelists/new-megane-grandtour-price.pdf.asset.pdf/45b8398f62.pdf


Základní technické údaje


Motor: zážehový přeplňovaný čtyřválec
Objem: 133 cm³
Výkon: 116 kW (158 k) při 5500-6000/min
Toč.moment: 270 Nm při 1800-3750/min
Rychlost: 205 km/h
Zrychlení 0-100 km/h: 9,3 s
Kombin.spotřeba: 5,9 l/100 km
Rozměry: 4626 x 1814 x 1449 mm
Rozvor kol: 2712 mm
Zav.prostor: 521/1504 l
Cena: 650 000 Kč (R.S.Line RCe160 EDC)



Test verze E-TECH Plug-in 160


Jde o kombinaci zážehového čtyřválce o výkonu 160 k s dvěma elektromotory. Jeden menší slouží jako startér-generátor, druhý s výkonem 51 kW a točivým momentem 205 Nm pohání přední kola. Energii získává z baterie o kapacitě 9,8 kWh (400 V). Ve výhradně elektrickém režimu udává výrobce dojezd 50 km, rychlost až 135 km/h v kombinovaném cyklu (WLTP). Po městě by se měl dojezd pohybovat kolem 65 kilometrů. My jsme ujeli v běžném provozu asi o deset kilometrů méně. Hodně záleží na způsobu jízdy, a hlavně na předvídavosti.


Kromě elektrického režimu Pure si můžeme nastavit ještě režim MySense, který optimálně využívá hybridní režim. Na displeji můžeme sledovat přepínání mezi jednotlivými pohony a zjišťujeme, že se spalovací motor připíná jen málo. Jakmile přišlápneme plyn nebo při vyšší rychlosti. Zároveň můžeme sledovat dobíjení baterie. Je to zábavné, ale nezapomeňte sledovat provoz.


Funkce „E-Save“ nám udržuje určitou rezervu nabití baterie (min40 %), abychom mohli v případě potřeby přepnout na plně elektrický režim. V třetím režimu - Sport využíváme maximální výkon díky spojení síly všech tří motorů.


Pokud jde o spotřebu, tak mimo město spotřeboval provoz ca 13,5 kW h, ve městě pak asi o čtyř až pět kWh víc. Mimo město si „jedna-šestka“ vzala kolem 5,5 litr§ benzinu na sto kilometrů.


Zajímavostí je multimodová automatická převodovka šestistupňová, když čtyři stupně jsou pro zážehový čtyřválec 1,6 litru a dva pro elektromotor, umístěný v převodovce. Vůz tak pochopitelně nemá spojku ani měnič. Spalovací motor je s převodovkou spojen „na tvrdo“ a o synchronizaci převodů se stará posílený startér-generátor.



JL 5.10.2021

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Milotec logo
CAG - Poctivé české dveře
Katalog Michelin 2017-2018
Adus s.r.o.
Dronejobs.cz
logo rexteam - rally racing czech

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2021 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar