Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Renault Megane Grandtour E-TENSE 160 - příjemné svezení

Řada Megane ve své čtvrté generaci od roku 2015, stejně jako v přechozích, nabízí tři karosářské varianty – hatchback, kombi (Grandtour) a sedan (GrandCoupe). Podobnou nabídku najdeme snad jen u Renaultu a díky cenové politice jsou vozy finančně zajímavé.

Nyní prošla celá řada faceliftem, a navíc dostal pro model Grandtour také verzi plug-in hybri. Právě kombi se těší hned po hatchbacku největší obliby. Jejich předností je mj. tři stupně výbavy, dále pohonné jednotky a dvě převodovky. Zákazníci mají opravdu z čeho vybírat.

Předností Renaultu Megane Grandtour je bezpochyby elegantní design, který hraje u mnoha zákazníků hlavní roli například před technologiemi. Přední část doznala jen nepatrných kosmetických změn, jako je například nenápadně upravený nárazník, výraznější maska chladiče s novými světlomety s technologií Full LED Pure Vision. Vyvážené proporce dotváří svažující se střešní linie, falešně zatmavené okno v zadním sloupku. Ani o pět centimetrů delší rozvor oproti hatchbacku se na francouzském šarmu nikterak neprojevil.

Do standardní výbavy patří bezklíčkové otevírání dveří a startování tlačítkem. Stačí mít kartu v kapsu. Jakmile se od vozu vzdálíte na pět metrů, sám se uzamkne a stejně se odemkne. Na jednu stranu sice pohodlné, ale na druhou stranu pozor na zloděje. Vždy se ujistěte, zda je vůz opravdu uzamčen.

Větší změny nastaly v interiéru. Palubní deska dostala dvojici nových displejů. Digitální štít s uhlopříčkou 10,2 palce potěší přehlednou grafikou, a je umístěn pod kapličkou. Uprostřed je multimediální displej Easy Line o velikosti 9,3 palce. Jedničku dáváme přehlednému a jednoduchému ovládání klimatizace. Celkově je interiér velice moderní a designově zdařilý.


Výškově i podélně nastavitelná sedadla jsou příjemná a velice pohodlná. K optimálnímu poloze řízení přispívá i nastavitelný rovněž v obou směrech. Rozvor příznivě ovlivnil prostor nohou cestujících na zadních sedadlech.


Zavazadlový prostor má vzhledem k umístění baterie, která zčásti zasahuje pod jeho podlahu, zmenšený objem na 389 litrů, po sklopení zadních opěradel dostaneme 1372 litrů. Je sice menší než v hatchbacku, ale stále ještě dostačující. Výhodou kufru jsou jeho souměrné tvary.
Nabídku pohonných jednotek tvoří dnes zážehový čtyřválec objemu 1,6 litru s označením TCe140 a TCe160 a dále vznětový přeplňovaný čtyřválec 1,6´5 litru – BlueHDi 115. Novinkou je plug-in hybrid - E-TECH Plug-in 160. Právě ten jsme si vybrali pro první test.


Jde o kombinaci zážehového čtyřválce o výkonu 160 k s dvěma elektromotory. Jeden menší slouží jako startér-generátor, druhý s výkonem 51 kW a točivým momentem 205 Nm pohání přední kola. Energii získává z baterie o kapacitě 9,8 kWh (400 V). Ve výhradně elektrickém režimu udává výrobce dojezd 50 km, rychlost až 135 km/h v kombinovaném cyklu (WLTP). Po městě by se měl dojezd pohybovat kolem 65 kilometrů. My jsme ujeli v běžném provozu asi o deset kilometrů méně. Hodně záleží na způsobu jízdy, a hlavně na předvídavosti.


Kromě elektrického režimu Pure si můžeme nastavit ještě režim MySense, který optimálně využívá hybridní režim. Na displeji můžeme sledovat přepínání mezi jednotlivými pohony a zjišťujeme, že se spalovací motor připíná jen málo. Jakmiule přišlápneme plyn nebo při vyšší rychlosti. Zároveň můžeme sledovat dobíjení baterie. Je to zábavné, ale nezapomeňte sledovat provoz.


Funkce „E-Save“ nám udržuje určitou rezervu nabití baterie (min40 %), abychom mohli v případě potřeby přepnout na plně elektrický režim. V třetím režimu - Sport využíváme maximální výkon díky spojení síly všech tří motorů.


Pokud jde o spotřebu, tak mimo město spotřeboval provoz ca 13,5 kW h, ve městě pak asi o čtyř až pět kWh víc. Mimo město si „jedna-šestka“ vzala kolem 5,5 litr§ benzinu na sto kilometrů.


Zajímavostí je multimodová automatická převodovka šestistupňová, když čtyři stupně jsou pro zážehový čtyřválec 1,6 litru a dva pro elektromotor, umístěný v převodovce. Vůz tak pochopitelně nemá spojku ani měnič. Spalovací motor je s převodovkou spojen „na tvrdo“ a o synchronizaci převodů se stará posílený startér-generátor.


S Renaultem Megane Grandtour jsme najezdili zhruba tisícovku kilometrů, převážně po silnicích všeho druhu, od dálnice až po druhé třídy. Kromě pohodlí a bohaté výbavy, nás potěšily také jízdní vlastnosti včetně spíš tužšího podvozku. Hybridní verze E-TENSE bude zajímavá pro toho, kdo si může denně doma dobíjet baterii a při jízdě bude předvídat, aby si baterii stále dobíjel. Domaz klasické zásuvky (2,3 kW) zhruba za pět hodin, Wallbox (3,6 kW) ca 3 hodiny


https://cdn.group.renault.com/ren/cz/pdf/pricelists/new-megane-grandtour-price.pdf.asset.pdf/45b8398f62.pdf


Základní technické údaje


Motor: zážehový čtyřválec
Objem: 1598 cm³
Výkon: 68 kW (92 k) při 5600/min
Toč.moment: 144 Nm při 3200/min
Elektromotor
Výkon: 51 kW
Toč.moment: 205 Nm
Komnbin.výkon: 118 kW (160 k)
Baterie kapacity
Rychlost: 183 km/j
Zrychlení 0-100 km/h: 9,8 s
Kombin.spotřeba: 1,3 l/100 km
Rozměry: 4626 x 1814 x 1449 mm
Rozvor kol: 2712 mm
Zav.prostor: 389/1372 l
Cena: 800 000 Kč (Intens)



J.Lasík 5.3.2021

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar