Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Renault Megane Grandtour 1.6 dCi - příjemné svezení

Řada Megane ve své čtvrté generaci, stejně jako v přechozích, nabízí tři karosářské varianty – hatchback, kombi a kupé, zatímco kupe/kabrio CC se asi neobjeví. Podobnou nabídku najdeme snad jen u Renaultu a díky cenové politice jsou vozy finančně zajímavé.

Hned po hatchbacku se těší největší obliby kombi, u Renaultu označované jako Grandtour. Jejich předností je mj. čtyři stupně výbavy, když nepočítáme GT určenou výhradně pro dvě nejsilnější varianty dále sedm pohonných jednotek a tři převodovky. Zákazníci mají opravdu z čeho vybírat.

Předností Renaultu Megane Grandtour je bezpochyby elegantní design, který hraje u mnoha zákazníků hlavní roli například před technologiemi. Přední část je shodná s hatchbackem, vyvážené proporce dotváří svažující se střešní linie, falešně zatmavené okno v zadním sloupku nebo černé sloupky. Svoji roli sehrává i svalnatý tvar zadních blatníků. Ani o pět centimetrů delší rozvor oproti hatchbacku se na francouzském šarmu nikterak neprojevil.

Do standardní výbavy patří bezklíčkové otevírání dveří a startování tlačítkem. Stačí mít kartu v kapsu. Jakmile se od vozu vzdálíte na pět metrů, sám se uzamkne a stejně se odemkne. Na jednu stranu sice pohodlné, ale na druhou stranu pozor na zloděje. Vždy se ujistěte, zda je vůz opravdu uzamčen.

Výškově i podélně nastavitelná sedadla jsou příjemná a pohodlná. K optimálnímu poloze řízení přispívá i nastavitelný rovněž v obou směrech. Prodloužený rozvor příznivě ovlivnil prostor nohou cestujících na zadních sedadlech. Trochu déle trvá, než si zvyknete na ovládání palubního systému, jehož menu je poměrně složité. Za celkem zbytečné považujeme i možnost nastavit si jeden z pěti jízdních režimů, kdy se mění pouze odezva plynu a odpor volantu, při sportovním navíc zčervená otáčkoměr.
Zavazadlový prostor má reálný objem 514 litrů, když nepočítáme prostor pod jeho podlahou. Ten vyplňuje buď subwoofer Bose, nebo si můžete připlatit tři tisíce korun a koupit si rezervu s heverem. My bychom dali jednoznačně přednost rezervě před ozvučením. Výhodou kufru jsou jeho souměrné tvary, na délky se prodloužil o tři centimetry. Ve výbavě Zen a Intens máte i sklopné sedadlo předního spolujezdce. Pak převezete předmět dlouhý až 2,85 metru.

Nabídku tvoří zážehové čtyřválce ScE 115, Energy TCe 100/130/205 k nebo přeplňované vznětové dCi 110/130/165 k. My jsme zvolili „zlatou střední cestu“ mezi diesely, tedy vznětový přeplňovaný čtyřválec o objemu 1,6 litru. Motor o výkonu 130 k se vyznačuje mohutným zátahem zhruba v 1500 otáčkách za minutu, až by se skoro chtělo věřit, že přední kola pohání dvoulitr. Točivý moment 320 Nm vám vydrží takřka do 5000/min. Při hodně ekonomické jízdě můžete počítat se spotřebou maximálně do pěti litrů, ale jakmile jezdíte svižněji a vyloženě se neloudáte, tak počítejte do 5,5 litrů nafty.

Zážehová i vznětová verze 1.6 dCi se dodává výhradně v kombinaci se šestistupňovou přímo řazenou převodovkou a jen ve výbavě Intens a Bose od 514 900 Kč, respektive 594 900 Kč. Když už jsme u cen, tak si řekněme, že kombi Grandtour pořídíme už od 369 900 Kč s motorem 1.6 16V o výkonu 115 k a v základní výbavě Life. Nejlevnější diesel 1.6 dCI/110 k můžete mít ve stejné výbavě za 429 900 Kč.

S Renaultem Megane Grandtour jsme najezdili zhruba tisícovku kilometrů, převážně po silnicích všeho druhu, od dálnice až po druhé třídy. Kromě pohodlí a bohaté výbavy, zcela odpovídající ceně, nás potěšily také jízdní vlastnosti včetně spíš tužšího podvozku. O více než přijatelné spotřebě není třeba se zmiňovat.


Kompletní ceník a výbavy najdete na:

https://www.cdn.renault.com/content/dam/Renault/CZ/pdf/cenik-a-financovani/novy-megane-grandtour-cenik.pdf



Základní
technické údaje

Motor: vznětový přeplňovaný čtyřválec
Objem: 1598 cm³
Výkon: 96 kW (130 k) při 4000/min
Točivý moment: 320 Nm při 1750/min
Rychlost: 198 km/h
Zrychlení 0-100 km/h: 10,6 s
Spotřeba (město/mimo město/kombin.): 4,6/3,6/4,0 l/100 km
Rozměry: 4626 x 1814 x 1449 mm
Rozvor náprav: 2703 mm
Objem zav.prostoru: 521/1504 l
Cena: 594 900 Kč (dCi 130 Bose)


J.Lasík 9.1.2017

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar