Renault Megane Gradtour 1.9 dCi - uspokojí i náročné řidiče
Řada Megane nižší střední třídy také ve své třetí generaci nabízí tradičně hned několik karosářských variant – hatchback, kombi a kupé. Takovou nabídku najdeme snad jedině u Renaultu a díky cenové politice českého zastoupení jsou vozy i finančně zajímavé.
Hned po hatchbacku se těší mezi motoristickou veřejností největší obliby vozy kombi, u Renaultu označované jako Grandtour. Jejich předností jsou mj. čtyři stupně výbavy, osm pohonných jednotek a tři převodovky. Z toho je patrné, že zákazníci, mají opravdu z čeho vybírat.
Zvolili jsme jakousi „zlatou“ střední cestu, tedy verzi se vznětovým přeplňovaným čtyřválcem 1.9 dCi o výkonu 130 k ve třetím stupni výbavy Dynamique.
Jak se ukázalo, pokud jde o motorizaci, tak jde o dobrou volbu, neboť 1.5 dCi bude přeci jen o poznání slabší, zvláště když pojedete ve čtyřech a ještě s plným kufrem. Na druhou stranu je pravda, že pojedete za nižší spotřebu.
Ale zpátky k testované verzi. Design přední části se shodný s hatchbackem, ale z boku se už odlišuje díky prodlouženému rozvoru o 62 mm a v délce větší o 263 mm. Vyvážené proporce jako sklon střešní linie nebo sklon zadního okna zůstaly v podstatě zachovány. Elegantní linie dodávají kombi zvlášť sportovní nádech, což se o jiných kombi říct nedá. Když postavíte všechny tři provedení vedle sebe, tak uvidíte, jak hodně jsou si jejich linie podobné.
Do standardní výbavy patří bezklíčkové otevírání dveří i startování pouze tlačítkem. Stačí mít kartu v kapsu. Jakmile se od vozu vzdálíte na pět metrů, sám se uzamkne. Výškově i podélně nastavitelná sedadla jsou příjemná a pohodlná. K optimálnímu řízení přispívá také zajímavě tvarovaný volant, nastavitelný rovněž v obou směrech. Ovládání všech prvků je jednoduché a přehledné, jen dálkové ovládání audiosoustavy na pravé straně pod volantem je trochu nezvyklé. Komfort na zadních sedadlech ubírá dvoudílné elektricky ovládané panoramatické střešní okno. Osoby nad 1,80 metru se dostanou do kontaktu se střechou. My bychom se bez střešního okna, za příplatek 25 000 Kč, určitě obešli.
U kombíku hrají vždy nejdůležitější roli údaje zavazadlového prostoru. Tak tedy – základní objem 491 l, úložné schránky pod podlahou 33 l, po sklopení zadních sedadel objem zvětšený na 1567 litrů a délka ložné plochy z 850 na 1580 mm. Rozhodně potěší šířka mezi podběhy 1100 mm a nízko položený práh ložné plochy 560 mm nad vozovkou. Dostatečně vysoko se otevírá rovněž zadní víko. Tyto hodnoty řadí Megane Grandtour mezi nejlepší ve svém segmentu. Rovnou podlahu narušuje jen malý schůdek.
Třetí nejsilnější diesel v nabídce poskytuje výkon 130 k při necelých čtyřech tisících otáčkách. Točivý moment dosahuje 300 Nm už v 1750 otáčkách, což svědčí o pružnosti spolehlivého turbodieselu. Turboefekt jsme prakticky nepostřehli a pochvalu zaslouží i příkladně odhlučnění, stejně jako přesné řazení šestistupňové manuální převodovky. Rozhodně zanedbatelná není ani spotřeba. V průměru jsme jezdili kolem šesti litrů včetně pojížděk po městě, nebo jen lehce přes. Při ustálené rychlosti se však dostanete v pohodě na zhruba pět litrů nafty, a tak na jednu nádrž 60 litrů můžete ujet až osm stovek kilometrů.
Turbodiesel 1.9 dCi se dodává do vozu od druhého stupně výbava Expression za 459 900 Kč, včetně systémů ABS+EBV, ESP, čelních a bočních airbagů, karty Keyless drive, palubního počítače, manuální klimatizace, mlhovwk atd. Lépe vybavený Dynamique, který je o 40 000 Kč dražší, má navíc třeba hlavové airbagy, tempomat, dvouzonovou klimatizaci. Do vozu si můžete ještě přikoupit třeba poloautomatickou ruční brzdu (6000 Kč), parkovací senzory vzadu (10 000 Kč), bixenonové světlomety (26 000 Kč) nebo navigaci Tom Tom (13 500 Kč).
S Renaultem Megane Grandtour jsme najezdili zhruba tisícovku kilometrů, převážně po silnicích první a druhé třídy v Podkrkonoší a v Jizerských horách. Kromě pohodlí a bohaté výbavy, zcela odpovídající ceně, nás potěšily také jízdní vlastnosti včetně spíš tužšího podvozku, umožňující i svižnější jízdu. O více než přijatelné spotřebě není třeba se zmiňovat
Základní technické údaje
Motor: vznětový přeplňovaný čtyřválec
Objem: 1870 cm³
Výkon: 96 kW (130 k) při 3750/min
Toč.moment: 300 Nm při 1750/min
Rychlost: 205 km/h
Zrychlení 0-100 km/h: 9,8 s
Spotřeba (město/mimo město/kombin.): 6,2/4,4/5,1 l/100 km
Rozměry: 4559 x 2037 x 1507 mm
Rozvor náprav: 2707 mm
Objem zav.prostoru: 491/1567 l
Cena: 459 900 Kč (Expression)
Jindřich Lasík, 26.10.2009
Zvolili jsme jakousi „zlatou“ střední cestu, tedy verzi se vznětovým přeplňovaným čtyřválcem 1.9 dCi o výkonu 130 k ve třetím stupni výbavy Dynamique.
Jak se ukázalo, pokud jde o motorizaci, tak jde o dobrou volbu, neboť 1.5 dCi bude přeci jen o poznání slabší, zvláště když pojedete ve čtyřech a ještě s plným kufrem. Na druhou stranu je pravda, že pojedete za nižší spotřebu.
Ale zpátky k testované verzi. Design přední části se shodný s hatchbackem, ale z boku se už odlišuje díky prodlouženému rozvoru o 62 mm a v délce větší o 263 mm. Vyvážené proporce jako sklon střešní linie nebo sklon zadního okna zůstaly v podstatě zachovány. Elegantní linie dodávají kombi zvlášť sportovní nádech, což se o jiných kombi říct nedá. Když postavíte všechny tři provedení vedle sebe, tak uvidíte, jak hodně jsou si jejich linie podobné.
Do standardní výbavy patří bezklíčkové otevírání dveří i startování pouze tlačítkem. Stačí mít kartu v kapsu. Jakmile se od vozu vzdálíte na pět metrů, sám se uzamkne. Výškově i podélně nastavitelná sedadla jsou příjemná a pohodlná. K optimálnímu řízení přispívá také zajímavě tvarovaný volant, nastavitelný rovněž v obou směrech. Ovládání všech prvků je jednoduché a přehledné, jen dálkové ovládání audiosoustavy na pravé straně pod volantem je trochu nezvyklé. Komfort na zadních sedadlech ubírá dvoudílné elektricky ovládané panoramatické střešní okno. Osoby nad 1,80 metru se dostanou do kontaktu se střechou. My bychom se bez střešního okna, za příplatek 25 000 Kč, určitě obešli.
U kombíku hrají vždy nejdůležitější roli údaje zavazadlového prostoru. Tak tedy – základní objem 491 l, úložné schránky pod podlahou 33 l, po sklopení zadních sedadel objem zvětšený na 1567 litrů a délka ložné plochy z 850 na 1580 mm. Rozhodně potěší šířka mezi podběhy 1100 mm a nízko položený práh ložné plochy 560 mm nad vozovkou. Dostatečně vysoko se otevírá rovněž zadní víko. Tyto hodnoty řadí Megane Grandtour mezi nejlepší ve svém segmentu. Rovnou podlahu narušuje jen malý schůdek.
Třetí nejsilnější diesel v nabídce poskytuje výkon 130 k při necelých čtyřech tisících otáčkách. Točivý moment dosahuje 300 Nm už v 1750 otáčkách, což svědčí o pružnosti spolehlivého turbodieselu. Turboefekt jsme prakticky nepostřehli a pochvalu zaslouží i příkladně odhlučnění, stejně jako přesné řazení šestistupňové manuální převodovky. Rozhodně zanedbatelná není ani spotřeba. V průměru jsme jezdili kolem šesti litrů včetně pojížděk po městě, nebo jen lehce přes. Při ustálené rychlosti se však dostanete v pohodě na zhruba pět litrů nafty, a tak na jednu nádrž 60 litrů můžete ujet až osm stovek kilometrů.
Turbodiesel 1.9 dCi se dodává do vozu od druhého stupně výbava Expression za 459 900 Kč, včetně systémů ABS+EBV, ESP, čelních a bočních airbagů, karty Keyless drive, palubního počítače, manuální klimatizace, mlhovwk atd. Lépe vybavený Dynamique, který je o 40 000 Kč dražší, má navíc třeba hlavové airbagy, tempomat, dvouzonovou klimatizaci. Do vozu si můžete ještě přikoupit třeba poloautomatickou ruční brzdu (6000 Kč), parkovací senzory vzadu (10 000 Kč), bixenonové světlomety (26 000 Kč) nebo navigaci Tom Tom (13 500 Kč).
S Renaultem Megane Grandtour jsme najezdili zhruba tisícovku kilometrů, převážně po silnicích první a druhé třídy v Podkrkonoší a v Jizerských horách. Kromě pohodlí a bohaté výbavy, zcela odpovídající ceně, nás potěšily také jízdní vlastnosti včetně spíš tužšího podvozku, umožňující i svižnější jízdu. O více než přijatelné spotřebě není třeba se zmiňovat
Základní technické údaje
Motor: vznětový přeplňovaný čtyřválec
Objem: 1870 cm³
Výkon: 96 kW (130 k) při 3750/min
Toč.moment: 300 Nm při 1750/min
Rychlost: 205 km/h
Zrychlení 0-100 km/h: 9,8 s
Spotřeba (město/mimo město/kombin.): 6,2/4,4/5,1 l/100 km
Rozměry: 4559 x 2037 x 1507 mm
Rozvor náprav: 2707 mm
Objem zav.prostoru: 491/1567 l
Cena: 459 900 Kč (Expression)
Jindřich Lasík, 26.10.2009
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout