Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Renault Mégane 1.6 TCe GT - pěkná hračka

Dlouholetou tradici v automobilovém sportu přenáší Renault od nepaměti také do sériové výroby, aby dokázal uspokojit náročnější klientelu a milovníky rychlé jízdy. Jedním z takových modelů je Mégane GT, jako předvěst ještě ostřejší verze RS.

Renault vyrábí model nižší střední třídy Mégane od roku 1996 a prodal jich již přes 6,6 milionů. Nabídku tvoří pětidveřový hatchback, kombi Grandtour i sportovní GT, ještě přijde ostré „er-eso“.

Nový Mégane nezměnil jen tvary, ale zvětšil se i rozměrově. Na délku se prodloužil o 57 mm na 4359 mm, v rozvoru o 28 mm na 2669 mm. Upraven byl rovněž rozchod kol – vpředu o 47 mm, vzadu o 39 mm. Naproti tomu výška se snížila o 24 mm. Výsledkem je poměrně široký a nízký vůz, z čehož profitují cestující na předních i zadních sedadlech.

Nejsilnější Mégane GT můžete mít buď se zážehovým přeplňovaným čtyřválcem s výkonem 205 k nebo turbodieselem s 165 k, oba s objemem 1,6 litru a s dvouspojkovou sedmistupňovou převodovkou EDC. My jsme zvolili benzinovou verzi, které je o šedesát tisíc korun levnější. Pro nový Mégane GT byl doladěn sportovní divizí Renault Sport s navýšením výkonu o 4 kW.

Točivý moment 280 Nm vrcholí při 2400 otáčkách za minutu, což umožňuje zrychlení z klidu na stovku za 7,1 sekundy a největší rychlost 230 km/h. Při svižné jízdě musíte počítat se spotřebou do deseti litrů, ale pří poklidné se dostanete i na osm litrů. Ale, odolejte pokušení s takovou kráskou.

Zvlášť, když můžete využívat ještě systém 4Control, který nám přinesl ještě větší zážitky v zatáčkách, aniž by došlo ke snížení komfortu. Navíc vám pomůže i při zvládání kritických situací a ve vyšších rychlostech zlepšuje stabilitu. Systém 4Control vyhodnocuje a upravuje natočení zadních kol stokrát za sekundu. Nový Mégane GT poskytuje čtyři nastavení režimu jízdy – Sport, Neutral, Comfort a Perso.

4Control při rychlosti do 80 km/h v režimu Sport a do 60 km/h v ostatních režimech natáčí kola zadní nápravy do opačného směru o 2,7 stupně než přední. Nad uvedenými rychlostmi se zadní kola natáčí ve stejném směru jako přední, čímž získáte pocit větší jistoty.

Mégane GT je sériově vybaven sportovním podvozkem, vyladěný rovněž sportovní divizí Renault Sport. Využívá specifické díly: pružiny, tlumiče, stabilizátory a prvky řízení. Pružiny a tlumiče zabezpečují lepší vertikální komfort, čímž zlepšují vlastnosti potřebné pro každodenní použití, avšak zároveň vyvolávají sportovní pocity. Ke sportovně laděnému automobile patří samozřejmě kvalitní brzdy, v případě GT jsou na předních kolech brzdové kotouče s vnitřním chlazením o průměru 320 mm, vzadu s průměrem 290 mm.
Take interiér, byť je vcelku shodný s “normálním” Mégane je sportovně laděný, jedničku s hvězdičkou zasluhují perfektní přední sedadla.

Renault Mégane GT se nám zamlouval jízdními vlastnostmi I výkonným čtyřválcem, a je dobře, že výrobci ani dnes nezapomínají na sportovní automobily.Na Renault se vztahuje 5letá záruka nebo najetí 100 000 kilometrů.





Základní technické údaje

Motor: zážehový přeplňovaný čtyřválec
Objem: 1618 cm³
Výkon: 151 kW (205 k) při 6000/min
Točivý moment: 280 Nm při 2400/min
Rychlost: 230 km/h
Zrychlení 0-100 km/h: 7,1 s
Spotřeba (město/mimo město/kombin.): 7,8/4,9/8,0 l100 km
Převodovka: dvouspojková sedmistupňová EDC
Rozměry: 4359 x 1814 x 1447 mm
Rozvor kol: 2669 mm
Cena: 589 900 Kč


J.Lasík 17.8.2016

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar