Renault Laguna 2.0 - francouzský šarm umocněný kvalitou
Po zhruba 2,3 miliónu prodaných modelech první a druhé generace Laguny se rozhodl Renault tento model vyšší střední třídy inovovat, a poprvé jej vystavil na autosalonu ve Frankfurtu vloni v září. Byli jsme zvědavi, jak se modernizace Francouzům zdařila, a proto si vyzkoušeli verzi 2.0.
S předchozí generací nemá novinka mnoho společného, snad jen podvozek, ale i ten prošel změnami, hlavně v oblasti odpružení. V současné době si může zákazník vybrat mezi pětidveřovým provedením a kombi. Jestli jde o hatchback nebo liftback, je zákazníkovi vcelku jedno, důležitější je pro něj vzhled, velikost a jízdní vlastnosti.
Laguna třetí generace se nám rozhodně zamlouvala a líbila víc než minulá, ale s tím nemusí každý souhlasit. Z přídě zmizela klasická maska chladiče, místo ní vidíme jen úzkou štěrbinu, netradiční tvar světlometů ve tvaru obráceného L a mohutný nárazník. Toto uspořádání jako by automobil opticky zužovalo a snižovalo.
Dvouprostorová karosérie s praktickou výklopnou zadní stěnou působí dynamickým dojmem a nelze ji prakticky s jinou značkou zaměnit.
Vůz je ve všech směrech větší, na délku o 10,5 cm (4,6 m), na šířku o 4 cm (1,8 m) a na výšku o 1,2 cm (1,4 m). Jeden z nejdelších rozvorů v této třídě (2,7 m) se podepsal na prostoru zadních sedadel. Pouze osoby většího vzrůstu mohou přijít do kontaktu se svažující se střechou.
Zavazadlový prostor má objem 450 litrů, což není v této třídě sice nejvíce, ale dostatečné. Po jednoduchém sklopení zadních sedadel se zvětší až na 1377 litrů. Je dobře tvarovaný, jen rovné podběhy se trochu podepsaly právě na menším objemu.
Zájemce o Lagunu si však může vybrat ze tří benzinových motorů (1.6/110k, 2.0/140 k, 2.0 T/170 k) a čtyř vznětových jednotek (1.5 dCi/110 a 2.0 dCi/130/150/175 k). My jsme zvolili atmosférickou dvoulitrovou verzi s výkonem 1430 k. Musíme říct, že nás čtyřválec potěšil hlavně nízkým hlukem v celém rozsahu otáček. V tomto směru na voze Francouzi hodně zapracovali. Lehce „jde nahoru“ už ve středních otáčkách, tak asi od dvou tisíc, ale nejlépe se cítí mezi 3000 až 5000 otáčkami. Jeho rychlost 210 km/h je naprosto dostačující a spotřeba odpovídá stylu jízdy. V pohodě jsme dosáhli průměru devíti litrů na sto kilometrů, což je na tak velký automobil docela slušná hodnota. Na běžných silnících a dálnici jsme se dostali podle palubního počítače dokonce na 8,4 litrů. Záleží jen na řidiči. Svůj podíl na příznivé spotřebě má také hmotnost vozu, v průměru o 15 kg nižší, v některých případech až o 60 kilogramů.
Interiér nové Laguny patří mezi největší ve svém segmentu a moc si nezadá s vnitřním prostorem největších konkurentů jako jsou třeba VW Passat, Mazda 6, Ford Mondeo apod. To platí také o použitých materiálech, měkkých plastech a hlavně přesným lícováním a kvalitním zpracováním. Sedadla jsou měkká, pohodlná s dobrou oporou.
Volant padne příjemně do ruky, zvláštností je zploštělá spodní část věnce. Malou výtku máme bohužel k nepřesnému řazení mezi trojkou a čtyřkou šestistupňové mechanické převodovky.
Přístrojová deska je jednoduchá, ukazatele přehledné a dobře čitelné. V horní části je symbol řadicí páky, jehož šipka ukazuje nejvhodnější okamžik k přeřazení. Překvapil nás chybějící klasický středový panel, který by přecházel do tunelu. To však nevadí, aspoň máme více místa pro kolena. Dost netradiční je také umístění páky ruční brzdy, jako by ji měl obsluhovat spolujezdec.
Renault Laguna je velice dobře vybavena už v základní výbavě – šest airbagů (boční jsou dvakrát rychlejší, takže ochrání cestující až do 70 km/h), centrální zamykání s dálkovým ovládáním kartou Renault, mlhovky, vyhřívání zpětných zrcátek, ve dvou směrech nastavitelný volant, palubní počítač, systémy ABS + EBV, ESP s ASR, manuální klimatizace.
Testovaná verze 2.0 se dodává pouze ve druhém a třetím stupni výbavy, tzn. Expression a Dynamique. Je bohatší například o dešťový senzor, tempomat s omezovačem rychlosti, automatickou klimatizaci, komfortní opěrky hlavy, ale třeba za parkovací senzory je třeba si připlatit.
Renault Laguna působí velice kompaktně, sází na kvalitu a vnitřní prostor i jízdní vlastnosti. Potěšil nás výkonný a neobyčejně tichý zmíněný dvoulitr.
Laguna začíná na ceně 629 900 Kč (1.6 Authentique), přičemž verze 2.0 přijde na 719 000 Kč (Expression), resp. 759 000 Kč (Dynamique).
Základní technické údaje
Motor: zážehový čtyřválec
Objem: 1997 cm³
Výkon: 103 kW(140 k) při 6000 min
Toč.moment: 195 Nm při 3750 min
Rychlost: 210 km/h
Zrychlení 0-100 km/h: 9,1 s
Spotřeba (město/mimo město/kombin.):10,7/6,3/7,9 l/100 km
Rozměry: 4695 x 1811 x 1445 mm
Rozvor: 2756 mm
Cena: 719 00 Kč (Expression)
Jindřich Lasík, 31.3.2008
Laguna třetí generace se nám rozhodně zamlouvala a líbila víc než minulá, ale s tím nemusí každý souhlasit. Z přídě zmizela klasická maska chladiče, místo ní vidíme jen úzkou štěrbinu, netradiční tvar světlometů ve tvaru obráceného L a mohutný nárazník. Toto uspořádání jako by automobil opticky zužovalo a snižovalo.
Dvouprostorová karosérie s praktickou výklopnou zadní stěnou působí dynamickým dojmem a nelze ji prakticky s jinou značkou zaměnit.
Vůz je ve všech směrech větší, na délku o 10,5 cm (4,6 m), na šířku o 4 cm (1,8 m) a na výšku o 1,2 cm (1,4 m). Jeden z nejdelších rozvorů v této třídě (2,7 m) se podepsal na prostoru zadních sedadel. Pouze osoby většího vzrůstu mohou přijít do kontaktu se svažující se střechou.
Zavazadlový prostor má objem 450 litrů, což není v této třídě sice nejvíce, ale dostatečné. Po jednoduchém sklopení zadních sedadel se zvětší až na 1377 litrů. Je dobře tvarovaný, jen rovné podběhy se trochu podepsaly právě na menším objemu.
Zájemce o Lagunu si však může vybrat ze tří benzinových motorů (1.6/110k, 2.0/140 k, 2.0 T/170 k) a čtyř vznětových jednotek (1.5 dCi/110 a 2.0 dCi/130/150/175 k). My jsme zvolili atmosférickou dvoulitrovou verzi s výkonem 1430 k. Musíme říct, že nás čtyřválec potěšil hlavně nízkým hlukem v celém rozsahu otáček. V tomto směru na voze Francouzi hodně zapracovali. Lehce „jde nahoru“ už ve středních otáčkách, tak asi od dvou tisíc, ale nejlépe se cítí mezi 3000 až 5000 otáčkami. Jeho rychlost 210 km/h je naprosto dostačující a spotřeba odpovídá stylu jízdy. V pohodě jsme dosáhli průměru devíti litrů na sto kilometrů, což je na tak velký automobil docela slušná hodnota. Na běžných silnících a dálnici jsme se dostali podle palubního počítače dokonce na 8,4 litrů. Záleží jen na řidiči. Svůj podíl na příznivé spotřebě má také hmotnost vozu, v průměru o 15 kg nižší, v některých případech až o 60 kilogramů.
Interiér nové Laguny patří mezi největší ve svém segmentu a moc si nezadá s vnitřním prostorem největších konkurentů jako jsou třeba VW Passat, Mazda 6, Ford Mondeo apod. To platí také o použitých materiálech, měkkých plastech a hlavně přesným lícováním a kvalitním zpracováním. Sedadla jsou měkká, pohodlná s dobrou oporou.
Volant padne příjemně do ruky, zvláštností je zploštělá spodní část věnce. Malou výtku máme bohužel k nepřesnému řazení mezi trojkou a čtyřkou šestistupňové mechanické převodovky.
Přístrojová deska je jednoduchá, ukazatele přehledné a dobře čitelné. V horní části je symbol řadicí páky, jehož šipka ukazuje nejvhodnější okamžik k přeřazení. Překvapil nás chybějící klasický středový panel, který by přecházel do tunelu. To však nevadí, aspoň máme více místa pro kolena. Dost netradiční je také umístění páky ruční brzdy, jako by ji měl obsluhovat spolujezdec.
Renault Laguna je velice dobře vybavena už v základní výbavě – šest airbagů (boční jsou dvakrát rychlejší, takže ochrání cestující až do 70 km/h), centrální zamykání s dálkovým ovládáním kartou Renault, mlhovky, vyhřívání zpětných zrcátek, ve dvou směrech nastavitelný volant, palubní počítač, systémy ABS + EBV, ESP s ASR, manuální klimatizace.
Testovaná verze 2.0 se dodává pouze ve druhém a třetím stupni výbavy, tzn. Expression a Dynamique. Je bohatší například o dešťový senzor, tempomat s omezovačem rychlosti, automatickou klimatizaci, komfortní opěrky hlavy, ale třeba za parkovací senzory je třeba si připlatit.
Renault Laguna působí velice kompaktně, sází na kvalitu a vnitřní prostor i jízdní vlastnosti. Potěšil nás výkonný a neobyčejně tichý zmíněný dvoulitr.
Laguna začíná na ceně 629 900 Kč (1.6 Authentique), přičemž verze 2.0 přijde na 719 000 Kč (Expression), resp. 759 000 Kč (Dynamique).
Základní technické údaje
Motor: zážehový čtyřválec
Objem: 1997 cm³
Výkon: 103 kW(140 k) při 6000 min
Toč.moment: 195 Nm při 3750 min
Rychlost: 210 km/h
Zrychlení 0-100 km/h: 9,1 s
Spotřeba (město/mimo město/kombin.):10,7/6,3/7,9 l/100 km
Rozměry: 4695 x 1811 x 1445 mm
Rozvor: 2756 mm
Cena: 719 00 Kč (Expression)
Jindřich Lasík, 31.3.2008
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout