Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Subaru akcni nabidky
Alcar - Konfigurátor kol

Renault Koleos dCi175 4x4 - pokrok je znát

Název Koleos u největšího SUV z rodiny Renaultů, jasně vypovídá o jeho charakteru. Na silnici díky jeho rozměrům jej jen těžko takový kolos přehlédneme. První generace se objevila v roce 2008, ale v Evropě za osm let výroby, velkou díru do světa neudělala.

Právě modelem Koles vstoupil Renault mez SUV a dnes má již dva sourozence – Captur a Kadjar, a oba velice úspěšné. Uvidíme, zda se prosadí nový Renault Koleos. Po více než tisícovce kilometrů jsme přesvědčeni, že by se mu to mohlo povést.

Pro velká SUV se nejvíce hodí vznětové silné pohonné jednotky, a tak Renault vsadil výhradně na přeplňovaný dvoulitr s výkonem necelých 173 k a určitě udělal dobře. Stejný motor s točivým momentem 380 Nm už ve dvou tisících otáčkách najdeme také v Nissanu X-trail, s nímž má francouzský model hodně společného. Například systém pohonu všech kol.
Motor je spojen buď s přímo řazenou šestistupňovou převodovkou nebo samočinným automatem CVT, označovaným jako X-tronic.V tom případě musíte připlatit 50 000 Kč. My jsme zvolili klasické řazení, které se nám zamlouvalo. V průměru jsme jezdili kolem sedmi litrů na sto kilometrů, při svižné jízdě ukázal palubní počítač o litr větší spotřebu. Dvoulitr nesází ani na vstřikování ani na močovinu AdBlue, ale pracuje pouze s jednou vysokotlakou recirkulací spalin.

Jak jsme se zmínili, elektronicky řízený systém pohonu 4x4 má původ v Nissanu a ovládá se trochu neprakticky umístěným tlačítkem vlevo pod volantem. Stejně jako v X-trialu si můžete navolit 2WD, 4WD auto nebo 4WD Lock, kdy se napevno uzavře mezinápravová spojka do rychlosti 40 km/h. Pak můžeme směle do terénu, se světlou výškou 210 milimetrů si nemusíte dělat starosti, a výrobcem udávanou brodivost dokonce 400 milimetrů, jsme nezkoušeli. Bylo nám líto takového krasavce týrat. Jediným omezením v terénu je rozvor 2,7 metru.

Renault Koles na rozdíl od konkurence se vyrábí pouze v pětimístném provedení, kdo potřebuje sedm míst, ten se může rozhodnout mezi Grand Scenicem a Espace. Sedadla i volant mohou být vyhřívaná, sedadla v létě i odvětrávaná. Všechny důležité údaje, včetně navigace, klimatizace, médií se nám zobrazí na dotykovém displeji svislé polohy.


Zavazadlový prostor, dobře využitelný, má objem 498 litrů. Po sklopení zadních sedadel se nám zvětší na 1706 litrů. Nakládání těžkých předmětů nám znepříjemňuje vysoká hradna 76 centimetrů od země a zadní sedadla nejsou nastavitelná. Pod podlahou je ještě menší úložný prostor a pod ním rezerva za příplatek 3000 Kč, která se určitě vyplatí.


Nabídka výbav je třístupňová, od ZEN v ceně 699 900 Kč za verzi s pohonem pouze předních kol. Verze 4x4 s mechanickou převodovkou je pouze ve výbavě Insens za 849 900 Kč.




Přehled výbav najdete na:


https://www.renault.cz/content/dam/Renault/CZ/pdf/pricelists/koleos-price.pdf

Renault
Koleos určitě vypadá na silnici reprezentativně, však se za ním otáčeli nejen u nás, ale třeba i v Rakousku. Nejen na pohled působí robustně a elegantně, v délce jej překonává jen Espace. Pohodlí v něm nejde pět osob i na delší cestu.Jen se musíte rozhodnout, jestli využijete pohon všech kol nebo vystačíte s dvoukolkou a jakou převodovku si zvolíte. Rozdíl v ceně je 55 000 Kč. Určitě je nová generace Renaultu Koleus mnohem výš, než byla první. Vyrábí se v závodě Samsung v Jižní Koreji,.



Základní technické údaje

Motor: Vznětový přeplňovaný čtyřválec
Objem: 1995 cm³
Výkon: 128 kW () při 3750/min
Točivý moment: 380 Nm při 2000/min
Rychlost: 202 km/h
Zrychlení 0-100 km/h: 11,4 s
Spotřeba (město/mimo město/kombin.): 6,0/4,9/5,3 l/100 km
Rozměry: 4673 x 1843 x 1678 mm
Rozvor kol: 2705 mm
Světlá výška: 210 mm
Zavazadlový prostor: 498/1706 l
Cena: 849 900 Kč (dCi175 4x4 Intens)



J.Lasík 10.8.2018

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout
Milotec logo


© 2018 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar