Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Renault Koleos dCi 190 4x4 - pokrok nezastavíš

Název Koleos u největšího SUV z rodiny Renaultů, jasně vypovídá o jeho charakteru. Na silnici díky jeho rozměrům jen těžko takový kolos přehlédneme. První generace se objevila v Evropě v roce 2008, ale o dva roky dřív byla představena na autosalonu v Paříži.

Jenže velkou díru do světa neudělala., a to ani po faceliftu v roce 2011. Teprve s nástupem druhé generace v roce 2016 se začalo blýskat na lepší časy. Před dvěma roky prošel menší modernizací. Právě modelem Koles vstoupil Renault mez SUV a dnes má již dva sourozence – Captur a Kadjar, a oba velice úspěšné. Uvidíme, zda se prosadí nový Renault Koleos. Po více než tisícovce kilometrů jsme přesvědčeni, že by se mu to mohlo povést.


Pro velká SUV se nejvíce hodí vznětové silné pohonné jednotky, a tak Renault vsadil výhradně na přeplňovaný vznětový dvoulitr, buď s výkonem 145 k pro verzi 4x2 nebo s výkonem 190 k pro 4x4, a určitě udělal dobře. Stejný motor s točivým momentem 380 Nm už v 1750 otáčkách najdeme také v Nissanu X-trail, s nímž má francouzský model hodně společného. Například systém pohonu všech kol.


Obě verze jsou spojeny výhradně se samočinným automatem CVT, označovaným jako X-tronic. Na manuální převodovku už můžete zapomenout po faceliftu. V průměru jsme jezdili kolem sedmi litrů nafty na sto kilometrů. Dvoulitr opustil vstřikování a sází na vstřikování močoviny AdBlue.


Jak jsme se zmínili, elektronicky řízený systém pohonu 4x4 má původ v Nissanu a ovládá se trochu neprakticky umístěným tlačítkem vlevo pod volantem. Stejně jako v X-trialu si můžete navolit 2WD, 4WD auto nebo 4WD Lock, kdy se napevno uzavře mezinápravová spojka do rychlosti 40 km/h. Pak můžeme směle do terénu, se světlou výškou 210 milimetrů si nemusíte dělat starosti, a ani s brodivostí dokonce 400 milimetrů, udávanou výrobcem. Jediným omezením v terénu je rozvor 2,7 metru. Ale ruku na srdce, kdy by takový luxus, zvláště pak v nejvyšší výbavě Initiale Paris týral někde mimo civilizace.


Koleos má tužší naladění podvozku, který výborně drží stopu, jede tam, kam si přejete. Dává o sobě vědět jen na větších nerovnostech. Jinak je ideálním partnerem na delší cesty, kdy ani při větší rychlosti na dálnici neproniká dovnitř hluk.


Interiér si v nejvyšší výbavě nezadá s luxusními automobily, k dispozici máte prakticky vše, nač si vzpomenete. Sedadla ze světlé perforované kůže (vyhřívaná i odvětrávaná, s funkcí masírování) vpředu i vzadu jsou pohodlná a rozměrná. Prostor nad hlavami neomezuje ani panoramatické střešní okno.


Zavazadlový prostor, dobře využitelný, má objem 498 litrů metodou VDA. Po sklopení zadních sedadel se nám zvětší na 1706 litrů. Nakládání těžkých předmětů nám znepříjemňuje vysoká hrana 76 centimetrů od země a zadní sedadla nejsou nastavitelná. Pod podlahou je ještě menší úložný prostor a pod ním rezerva za příplatek 3000 Kč, která se určitě vyplatí.


Slabší verzi s pohonem předních kol můžete mít ve výbavě ZEN za 799 900 Kč, resp. INTENS za 849 900 Kč. Silnější verze je pak nabízena ve výbavě INTENS 959 900 Kč nebo vrcholné INITIALE PARIS za 1 059 900 Kč.


Přehled výbav najdete na:


https://cdn.group.renault.com/ren/cz/pdf/pricelists/koleos-price.pdf.asset.pdf/ef5d9e3c9d.pdf

Renault Koleos určitě vypadá na silnici reprezentativně. Nejen na pohled působí robustně a elegantně, v délce jej překonává jen Espace. Pohodlí v něm nejde pět osob i na delší cestu. Jen se musíte rozhodnout, jestli využijete pohon všech kol nebo vystačíte s dvoukolkou a jakou převodovku si zvolíte. Rozdíl v ceně je 70 000 Kč. Určitě je nová generace Renaultu Koleos mnohem výš, než byla první. Vyrábí se v závodě Samsung v Jižní Koreji.



Základní technické údaje

Motor: Vznětový přeplňovaný čtyřválec
Objem: 1995 cm³
Výkon: 140 kW (190 k) při 3750/min
Točivý moment: 380 Nm při 1750/min
Rychlost: 198 km/h
Zrychlení 0-100 km/h: 10,1 s
Spotřeba (město/mimo město/kombin.): 6,5/5,2/5,6 l/100 km
Rozměry: 4673 x 1843 x 1667 mm
Rozvor kol: 2705 mm
Světlá výška: 210 mm
Zavazadlový prostor: 498/1706 l (VDA)
Cena: 1 029 900 Kč (dCi 190 4x4 Initiale Paris)



J.Lasík 15.4.2020

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Milotec logo
CAG - Poctivé české dveře
Katalog Michelin 2017-2018
Adus s.r.o.
Dronejobs.cz
logo rexteam - rally racing czech

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2020 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar