Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Renault Koleos TCe160 EDC - s benzínem pohodlně a úsporně

Název Koleos u největšího SUV z rodiny Renaultů, jasně vypovídá o jeho charakteru. Na silnici díky jeho rozměrům jen těžko takový kolos přehlédneme. První generace se objevila v Evropě v roce 2008, ale o dva roky dřív byla představena na autosalonu v Paříži.

Jenže velkou díru do světa neudělala, a to ani po faceliftu v roce 2011. Teprve s nástupem druhé generace v roce 2016 se začalo blýskat na lepší časy. Vloni prošel model faceliftem a letos zaznamenal další drobné úpravy. Novinkou jsou LED světlomety, které mají o pětadvacet procent lepší svítivost než předchozí. Spotřebují o deset procent méně energie. Upraven byl design zadních světel. Verze 4x4 (jen pro diesel) dostala systém kontrolovaného sjíždění svahů rychlostí od 5 do 30 km/h.

Novinkou jsou pouze dvě pohonné jednotky – přeplňovaný zážehový 1.3, Renaultem označený jako TCe160 ) a vznětový dvoulitr(BluedCi190) a pouze dvě výbavy – Intens a Initiale Paris.
Pro velká SUV se nejvíce hodí vznětové silné pohonné jednotky, a tak Renault vsadil výhradně na přeplňovaný vznětový dvoulitr s výkonem 145 k. My jsme ale tentokrát byli zvědavi, jak si povede s „jedna-trojkou“, když váží takřka 1,6 tuny.


Jestli bude výkon 116 kW a točivý moment 270 Nm od 1800 do 3750 otáček za minutu stačit na konkurenci. Nebudeme vás dlouho napínat. Stačí. Rozhodně se nemusíte obávat, že byste brzdili provoz. To dokládá i zrychlení pod deset sekund. Benziobvý čtyřválec se vyznačuje kultivovaným během a tichým provozem. Předností je i spojení s dvouspojkovou sedmistupňovou samočinnou převodovkou, která se snaží udržovat motor v nižších otáčkách. Pokud potřebujete zrychlit, tak hned podřadí, jinak volní stupně jemně a optimálně.

Nejvíce nás ale překvapila spotřeba, která se pohybovala lehce nad sedm litrů benzinu na sto kilometrů, a to jsme se na silnicích neloudali.

Podvozek Koleosu je spíš měkčí, v rychlých zatáčkách se karosérie sice nakloní, ale jede tam, kam si přejete. nedává o sobě vědět ani na nerovnostech, které filtruje s přehledem.


Interiér žádných změn nedoznal, v nejvyšší výbavě si nezadá s luxusními automobily, k dispozici máte prakticky vše, nač si vzpomenete. Připlatit si musíte jen za metalický lak, paket Winter (vyhřívání zadních sedadel), rezervu (dojezdová 5000 Kč) nebo panoramatické okno. Sedadla ze světlé perforované kůže (vyhřívaná i odvětrávaná, s funkcí masírování) vpředu i vzadu jsou pohodlná a rozměrná. Uvítali jsme ovládání ventilace klasickými ovladači a nikoliv digitálně, jak začíná být u řady automobilů běžné.


Zavazadlový prostor, dobře využitelný, má objem 498 litrů metodou VDA. Po sklopení zadních sedadel se nám zvětší na 1706 litrů. Nakládání těžkých předmětů nám znepříjemňuje vysoká hrana 76 centimetrů od země a zadní sedadla nejsou nastavitelná.


Verzi TCe160 EDC pořídíte od 845 000 Kč (Intens), luxusní provedení Initiale Paris je o 100 000 Kč dražší.


Přehled výbav najdete na:

https://cdn.group.renault.com/ren/cz/pdf/pricelists/koleos-price.pdf.asset.pdf/1ced1d97b6.pdf

Renault Koleos určitě vypadá na silnici reprezentativně. Nejen na pohled působí robustně a elegantně, v délce jej překonává jen Espace. Pohodlí v něm nejde pět osob i na delší cestu. Jen se musíte rozhodnout, jestli využijete pohon všech kol nebo vystačíte s dvoukolkou. Tentokrát u nás „vítězí“ zážehová verze s pohonem předních kol. Rozdíl v ceně je 70 000 Kč. Určitě je nová generace Renaultu Koleos mnohem výš, než byla první. Vyrábí se v závodě Samsung v Jižní Koreji.



Základní technické údaje

Motor: Zážehový přeplňovaný čtyřválec
Objem: 1333 cm³
Výkon: 116 kW (160 k) při 5500/min
Točivý moment: 270 Nm při 1800 a 3750/min
Převodovka: samočinná dvouspojková sedmistupňová
Pohon: předních kol
Rychlost: 200 km/h
Zrychlení 0-100 km/h: 9,7 s
Spotřeba kombin.“ 6,7 l/100 km
Rozměry: 4673 x 1813 x 1667 mm
Rozvor kol: 2705 mm
Světlá výška: 210 mm
Zavazadlový prostor: 498/1706 l (VDA)
Cena: 945 000 Kč (Initiale Paris)



JL 6.9.2021

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar