Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Renault Kangoo Be Bop - veselý společník

Jestliže Renault Kangoo můžeme označit za osobní nebo malý užitkový automobil, potom v případě akční verze Be Bop si se zařazením už tak jisti nejsme. Pro někoho je to třeba kabriolet, pro jiného dodávka nebo snad malé auto do města či pro volný čas.

Nechme úvah, ať si každý vybere sám. Studie nazvaná jako Concept Compact se objevila přesně před dvěma roky na autosalonu IAA a letos na jaře si mohli první zájemci už Kangoo Be Bop koupit. A to buď v odvázanější verzi Fun nebo decentní Chic. V našem případě šlo právě o Chic, to znamená s černými blatníky a boky (mohou být i tmavě červené) v kombinaci se stříbrnou kapotou, částí nárazníku a zadních dveří.
Z designerského hlediska je Be Bop zajímavý hned z několika důvodů Vedle už zmíněného zbarvení je to bezpochyby zadní část střechy, kterou tvoří okno s kovovým rámem. Můžeme jej vyklopit vzhůru a ručně odsunout dopředu. A když ještě elektricky zasuneme bezrámové okno zadních dveří vznikne nám otevřený prostor nad hlavami dvou cestující na zadních sedadlech. Ti si pak mohou užívat stejný pocit z jízdy jako v kabrioletu.
Zatímco řidič a jeho spolujezdec si mohou pootevřít nahoru dvě samostatná střešní okna. Za nimi se nachází ještě další pevné okno. Pokud všechna okna zavřeme, potom dostaneme prosklenou plochu o celkové velikosti 3,9 metru čtverečních, což nám interiér pěkně prosvětlí a z panoramatického výhledu se mohou těšit hlavně osoby sedící vzadu, jejichž dvě samostatná sedadla jsou umístěna o 90 mm výše než přední.
Na zadní sedadla lze nastupovat buď po sklopení předních opěradel nebo také zadními křídlovými dveřmi, které můžeme otevřít pod úhlem 32 nebo dokonce 85 stupňů. Podle umístění zadních sedadel se variabilně zvětšuje objem zavazadlového prostoru ze 174 na 214 litrů, při obsazení pouze dvěma osobami až na 1462 litrů. Zadní sedadla lze lehce sklopit nebo i vyjmout a pak se dovnitř vejde údajně i kolo.
Ze dvou pohonných jednotek – zážehový 1.6 nebo vznětový 1.5 dCi o stejném výkonu 105 k bude pro „Boba“ vhodnější asi turbodiesel, především pro jeho příznivější spotřebu. Ač se to nezdá, tak vůz váží 1,4 tuny (pohotovostní, užitečná hmotnost 477 kg), ale přesto jej dovede turbodiesel s točivým momentem 240 Nm a v kombinaci se šestistupňovou manuální převodovkou pěkně rozpohybovat a můžeme s ním jezdit i svižně a zhruba kolem 5,5 litrů nafty na sto kilometrů.
Komfortní podvozek je převzat z druhé generace Kanga a s rozvorem zkráceným o 384 mm na 2313 mm (celková délka je kratší o 342 mm)se sice v zatáčkách poměrně dost naklání, ale nemusíte mít obavy, že byste se snad převrhli. Jako anděl strážný bdí nad jízdními vlastnostmi systém stabilizace ESC, stejně jako protiprokluzový ASR a protismykový ABS. To vše v základní výbavě.
Jak je vidět, zajímavý akční automobil lze udělat poměrně jednoduše, stačí jen trocha fantasie. V tomto případě stačí zkrátit klasické Kangoo, ubrat pár bočních dveří, prosklít střechu. Vznikne „veselý“ automobil pro volný čas, jenž najde asi uplatnění spíš někde na jihu Francie nebo Španělska, u moře. Jak jsme se přesvědčili, líbí se také v našich zeměpisných šířkách, kde je však limitujícím faktorem bohužel vysoká cena – benzinová verze 1.6 stojí 389 900 Kč, dieselová pak 444 900 Kč.


Základní technické údaje

Motor: vznětový přeplňovaný čtyřválec
Objem: 1461 cm³
Výkon: 78 kW (105 k) při
Točivý moment: 240 Nm při 2000/min
Rychlost: 169 km/h
Zrychlení 0-100 km/h: 12,3 s
Spotřeba (město/mimo město/kombin.): 6,3/4,9/5,4 l/100 km
Rozměry: 3871 x 1829 x 1835 mm
Rozvor: 2313 mm
Cena: 444 900 Kč (1.5 dCi)


Jindřich Lasík, 14.9.2009

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Prague Car Festival
Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2025 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar