Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Hyundai Tucson
DS3 Crossback
 

Renault Grand Scénic dCi 150 - nikdy nezklame

Poprvé se objevil velkoprostorový automobil v roce 1984, když Renault představil model Espace. Neuplynulo ani 12 let a s MPV zamířil do nižší střední třídy, jako Megane Scenic. V roce 1999 zmizelo z označení Megane, naopak přibyla druhá verze Grand.

Modernizovaný Grand Scénic, poznáme především podle upravené přední masky chladiče se zvětšeným logem. Ohromné čelní sklo plynule navazuje na krátkou kapotu a tím vlastně vznikl na boku prostor pro malá trojúhelníková okna, která předchozí verze neměla. Rozhodně vypadá nový Grand Scenic lépe a elegantněji.

Předností Sceniců, resp. Grand Sceniců a vůbec velkoprostorových Renaultů byla vždy variabilita interiéru. Tři samostatná sedadla druhé řady můžeme podélně posouvat o 130 mm nebo překlápět, ale vyjmout je nyní už nelze. Prostor na předních sedadlech nám připadal skoro až příliš velkorysý, jakoby na úkor právě druhé řady. Přední sedadla jsou rozměrná, příjemně tuhá a celkově pohodlná.

Naše verze byla pětimístná, ale pokud si připlatíte za dvě další sedadla, potom dostanete sedm míst. Sedadla druhé řady lze sklápět elektricky tlačítky na levém podběhu nebo přes menu. Vrátit je do původní polohy musíte ovšem ručně.

Zavazadlový prostor dosahuje 718 litrů v pětimístné konfigurace. Je široký mezi podběhy 109 mm, dlouhý 100 mm, resp. 167 mm a vysoký 49 milimetrů Po sklopení sedadel druhé řady narostl až na 1737 litrů.

Změny, nutno říct, že k lepšímu, najdeme také v umístění „kapličky“ přístrojů v zorném poli řidiče, podobně jako u Mégane, což je jedině dobře. Centrální tablet je umístěn uprostřed a můžeme přes něj ovládat prakticky všechny funkce od navigace až po nastavení audiofunkcí. Na ovládání si musíte zvyknout, ale na druhou stranu musíme Renaultu poděkovat, že zůstal věrný ovládání klimatizace knoflíkem. To je bezpochyby mnohem praktičtější.

Nabídku pohonných jednotek nyní tvoří čtyřválceTCe s technologií Energy, tedy zážehový TCe 115, TCe140 a TCe 160, všechny s objemem 1,3 litru. Vznětový přeplňovaný Blue dCi má objem 1,7 litru a výkon 120 k nebo 150 k
Právě posledně jmenovaný poháněl přední kola testované verze. Možná si řeknete, jestli není objem „jedna-sedm“ málo pro poměrně těžký automobil. První kilometry vás však vyvedou z omylu. Prakticky u žádného jiného automobilu MPV nenajdete 20“ kola s nízkoprofilovými pneumatikami. I s nimi se podvozek skvěle vypořádá s nerovnostmi a jízda je pohodlná. Jak se na rodinný automobil sluší a patří.

Turbodiesel Blue dCi nahradil předchozí „jedna-šestku“ a patří dnes k tomu nejlepšímu, co může trh nabídnout. Už v 1500 otáčkách za minutu ucítíte zátah a v 1750/min můžete využít největší točivý moment 340 Nm (nárůst + 20 Nm). Oproti dřívějšku je podstatně tišší, jeho hrubší projev je minulostí. Už od nižších otáček a hlavně pak ve středních se chová kultivovaně. Dokonce v obci můžete zařadit šestku a nikterak neprotestuje. Tentokrát jsme měli k dispozici šestistupňovou přímo řazenou převodovku. V průměru jsme jezdili zhruba za 6,5 litru nafty na sto kilometrů.

Ceny Renaultu Grand Scenic začínají na 511 900 Kč za zážehový TCe 115 s výbavou ZEN, diesely ve stejné výbavě začínají na 588 900 Kč. Testovaný model Bleu dCe 150 ve druhém stupni Intens stojí 678 900 Kč, v akční ceně včetně výkupu 613 900 Kč.

Už základní výbava Zen zahrnuje mj. čelní, boční a hlavové airbagy, systémy ABS + EBV, ESP s ASR, výškově a podélně nastavitelný volant, manuální klimatizaci, tempomat s omezovačem rychlosti, bezklíčkové odemykání a startování kartou Keyless Drive, palubní počítač, asistent rozjezdu do kopce, mlhovky.

Ceník výbav na
https://www.renault.cz/content/dam/Renault/CZ/pdf/pricelists/grand-scenic-price.pdf


Renault
Grand Scenic s turbodieselem je vhodným automobilem nižší střední třídy pro každého, komu se zdá kombi malé a už mu nestačí. Boduje hlavně poměrem užitné hodnoty, přijatelnou cenou, bohatou výbavou a úspornými motory.


Základní technické údaje


Motor: vznětový přeplňovaný čtyřválec
Objem: 1749 cm³
Výkon: 110 kW (150 k) při 3500/min
Točivý moment: 320 Nm při 1750/min
Rychlost: 208 km/h
Zrychlení 0-100 km/h: 12,4 s
Spotřeba kombinovaná: 5,5 l/100 km
Rozměry: 4634 x 1866 x 1660 mm
Rozvor: 2804 mm
Objem zav.prostoru: 718/1737 l
Cena: 678 900 Kč (dCi 150 Intens)


JL 3.7.2019

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout
Milotec logo


© 2019 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar