Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Alcar - Konfigurátor kol

Renault Grand Scénic dCi 130 - osvědčená koncepce nezklame

Poprvé se objevil velkoprostorový automobil v roce 1984, když Renault představil model Espace. Neuplynulo ani 12 let a s MPV zamířil do nižší střední třídy, jako Megane Scenic. V roce 1999 zmizelo z označení Megane, naopak přibyla druhá verze Grand.

Modernizovaný Grand Scénic, poznáme především podle upravené přední masky chladiče se zvětšeným logem. Čelní sklo plynule navazuje na krátkou kapotu a tím vlastně vznikl na boku prostor pro malá trojúhelníková okna, která předchozí verze neměla. Také záď doznala kosmetických úprav. Rozhodně vypadá nový Grand Scenic lépe a elegantněji.

Předností Sceniců, resp. Grand Sceniců a vůbec velkoprostorových Renaultů byla vždy variabilita interiéru. Tři samostatná sedadla druhé řady můžeme podélně posouvat o 130 mm nebo překlápět, ale vyjmout je nyní už nelze. Prostor na předních sedadlech nám připadal skoro až příliš velkorysý, jakoby na úkor právě druhé řady. Přední sedadla jsou rozměrná, příjemně tuhá a celkově pohodlná.

Naše verze byla pětimístná, ale pokud si připlatíte za dvě další sedala, potom dostanete sedm míst. Sedadla druhé řady lze sklápět elektricky tlačítky na levém podběhu nebo přes menu. Vrátit je do původní polohy musíte ovšem ručně.

Zavazadlový prostor se o něco zmenšil, nyní dosahuje 533 litrů v pětimístné konfigurace. Je široký mezi podběhy 109 mm, dlouhý 100 mm, resp. 167 mm a vysoký 49 milimetrů Po sklopení sedadel druhé řady narostl až na 1737 litrů.

Změny, nutno říct, že k lepšímu, najdeme také v umístění „kapličky“ přístrojů v zorném poli řidiče, podobně jako u Mégane, což je jedině dobře. Centrální tablet je umístěn uprostřed a můžeme přes něj ovládat prakticky všechny funkce od navigace až po nastavení audiofunkcí. Na ovládání si musíte zvyknout, ale na druhou stranu musíme Renaultu poděkovat, že zůstal věrný ovládání klimatizace knoflíkem. To je bezpochyby mnohem praktičtější.

Nabídku pohonných jednotek nyní tvoří čtyřválce s technologií Energy (disponuje systémem Start Stop, snížení spotřeby až o 15 %, tzn. Ca o 1l /100 km) zážehový 1.3 s výkony 115 k, 140 k a 130 k a vznětové přeplňované – nový 1.7 dCi s výkonem 120 k a o výkonu 150 k a 1.6 dCi s výkonem 130 k, který končí a bude nahrazen „jedna-sedmičkou“.

Právě posledně jmenovaný, který nahradil 1.9 dCi, poháněl přední kola testované verze. Možná si řeknete, jestli není objem „jedna-šest“ málo pro poměrně těžký automobil. První kilometry vás však vyvedou z omylu.

Turbodiesel 1.6 patří dnes k tomu nejlepšímu, co může trh nabídnout. A výkonově je o 15 k silnější než „jedna-čtyřka“. Už v 1500 otáčkách za minutu ucítíte zátah a v 1750/min můžete využít největší točivý moment 320 Nm. Oproti dřívějšku je podstatně tišší, jeho hrubší projev je minulostí. Už od nižších otáček a hlavně pak ve středních se chová kultivovaně. Dokonce v obci můžete zařadit šestku a nikterak neprotestuje. Ve spojení se samočinnou převodovkou EDC spotřeboval v průměru kolem šesti litrů, ale po normálních silnicích a běžné cestovní rychlosti klesla minimálně o půl litru méně.

Renault Grand Scenic s motorem 1.6 dCi a s převodovkou EDC můžeme objednat jen v nejvyšším stupni výbavy Intens 589 900 900 Kč. Už základní výbava Zen, určená mj. pro všechny ostatní motory v ceně od 511 900 Kč zahrnuje mj. čelní, boční a hlavové airbagy, systémy ABS + EBV, ESP s ASR, výškově a podélně nastavitelný volant, manuální klimatizaci, tempomat s omezovačem rychlosti, bezklíčkové odemykání a startování kartou Keyless Drive, palubní počítač, asistent rozjezdu do kopce, mlhovky.

Ceník výbav na
https://www.renault.cz/content/dam/Renault/CZ/pdf/pricelists/grand-scenic-price.pdf

Renault
Grand Scenic s turbodieselem je vhodným automobilem nižší střední třídy pro každého, komu se zdá kombi malé a už mu nestačí. Boduje hlavně poměrem užitné hodnoty, přijatelnou cenou, bohatou výbavou a úspornými motory.


Základní technické údaje


Motor: vznětový přeplňovaný čtyřválec
Objem: 1598 cm³
Výkon: 96 kW (130 k) při 4000/min
Točivý moment: 320 Nm při 1750/min
Rychlost: 190 km/h
Zrychlení 0-100 km/h: 11,4 s
Spotřeba (město/mimo město/kombin.): 5,3/4,2/4,6 l/100 km
Rozměry: 4634 x 1866 x 1660 mm
Rozvor: 2804 mm
Objem zav.prostoru: 189/533/22/737 l
Cena: 589 900 Kč (dCi 130 Intens)


J.Lasík 7.9.2018

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout
Milotec logo


© 2018 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar