Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Renault Grand Modus 1.2 TCE - druhý pokus

Když se v roce 2004 objevila první generace Renaultu Modus, sliboval si francouzský výrobce, že vůz vzbudí zájem veřejnosti. Bohužel se přepočítal, po zhruba jen 395 000 prodaných vozů bylo přistoupeno jednak k faceliftu a zároveň také k obohacení modelové řady o verzi Grand.

Renault chce mít zřejmě od každého modelu MPV dvě verze, vedle Grand Espace a Grand Scenicu také Grand Modus. Prodloužením původní verze o 160 mm na 4034 mm, rozvoru o 93 mm se podařilo zvětšit jak prostor pro posádku, tak o 107 litrů také pro zavazadla. Právě variabilita kufru je jednou v hlavních předností, podle nastavení posuvné zadní lavice v rozmezí 15 centimetrů lze objem měnit od. 305 l přes 410 l až po 1454 litrů při sklopených zadních sedadlech.
Nejdříve je však nutné sklopit sedák za přední sedadla a poté překlopit dělené opěradlo. Délka pro převoz předmětů se prodlouží až na 1278 mm. Pod podlahou však nenajdeme rezervu, ale pokud ji budeme potřebovat, tak pro ni musíme pod vůz. Ještě dodejme, že šířka 1709 mm i výška 1589 mm zůstaly stejné,.
Faceliftovaná verze se od předchozí liší upravenou přídí včetně masky chladiče, přibylo třetí boční okno, zatímco zůstala zachována vlnovitě prohnutá střecha, jako jeden z charakteristických a poznávacích znaků, koncové svítilny jsou nyní výraznější.
Vzhledem k vysoké stavbě (vůz je hodně náchylný na boční vítr) mají cestující dost místa pro hlavu a díky prodlouženému rozvoru také pro nohy, a to i vzadu při posunutí lavice co nejvíce dopředu. Sice to na dlouhé cestování není, ale kratší cestu lze vydržet. Ve stropě jsou umístěny dvě velké výklopné schránky.
Sedadla příjemně polstrovaná jsou pohodlná, za volantem se sedí o něco výš než je běžné, takže díky značnému prosklení máme velice dobrý výhled. Ukazatele přístrojů s velkým digitálním rychloměrem, palubním počítačem a informačním displejem je opět umístěn uprostřed. U některých modelů už Renault od tohoto uspořádání upustil, někomu se zamlouvá, jinému ne, ale zvyknete si.
Pro Modus na českém trhu jsou na výběr benzinový čtyřválec 1.2/75 k, přeplňovaný 1.2 TCE/110 k a turbodiesel 1.5 dCi ve dvou výkonových variantách 70 a 85 k. Někde si mohou zákazníci źvolit ještě 1.6/110 k nebo 1.5 dci/105, všechny jsou kombinována s pětistupňovou mechanickou převodovkou.
My jsme si vyzkoušeli verzi 1.2 TCE, jejíž výkon 100 k je na úrovni motorů 1.4 a točivý moment 145 N.m jako u některých pohonných jednotek 1.6. Tento motor známe již z Twinga GT (viz Testy), kdy nás překvapil pružností a dynamikou. Také Grand Modus dokáže pěkně rozpohybovat, podle výrobce až 182 km/h.
Tady si dovolíme malé srovnání. Vzápětí jsme si vyzkoušeli slabší verzi 1.2 v modelu Clio Grandtour, a rozdíl mezi oběma byl víc než značný. Připadali jsme si jako bychom měli zataženou ruční brzdu. Teprve po několika desítkách kilometrech jsme si zvykli, ale rozdíl 25 k a 40 Nm je citelně znát. Pokud jde o průměrnou spotřebu, potom jsme se pohybovali na hranici sedmi litrů na sto kilometrů.
V základní výbavě obsahuje Grand Modus mj. ABS, čelní a boční airbagy, elektrický variabilní posilovač řízení, elektricky ovládaná okna, palubní počítač. Verze 1.2 TCE se však dodává pouze v nejvyšší výbavě Dynamique, v níž jsou dále okenní airbagy, mlhovky, elektrická okna vzadu, manuální klimatizace, tempomat + omezovač rychlosti, autoradio s CD, ovládání pod volantem. Připlatit 8000 Kč je třeba za ESP+ASR +kontrolu nedotáčivosti nebo automatickou klimatizaci za 10 000 Kč.
Renault Grand Modus má podle nás větší šanci na úspěch než předchozí generace, a to hlavně díky velkému vnitřnímu prostoru na malé obestavěné ploše. Navíc přeplňovaný motor TCE mu poskytuje pořádnou dávku dynamiky, takže rozhodně není žádnou brzdou silničního provozu.
Benzinové provedení stojí od 314 900 Kč (1.2/75 k Authentique), resp. je za 389 900 Kč (test.verze), dieselové verze začínají na 279 900 Kč. Na tyto ceny poskytuje Renault cenový bonus ve výši 35 000 Kč.


Základní technické údaje
Motor: zážehový přeplňovaný čtyřválec
Objem: 1149 cm³
Výkon: 74 kW(100 k) při 5500/min
Točivý moment: 145 Nm při 300/min
Rychlost: 182 km/h
Zrychlení 0-100 km/h:11,4 s
Spotřeba (město/mimo město/kombin.): 7,6/5,0/5,9 l/100 km
Rozměry. 4034 x 1709 x 1589 mm
Rozvor: 2575 mm
Cena: 389 900 Kč (v akci 354 900 Kč)

Jindřich Lasík, 28.4.2008

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Prague Car Festival
Automobilove klenoty
VW Festival
Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2025 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar