Renault Fluence 1.6 - elegance za zajímavou cenu
Nestává se tak často, aby jeden výrobce měl ve svém programu hned tři sedany. V podstatě existuje asi jen jediný a tím je Renault s modely Thalia, Fluence a zapomenout nesmíme ani na Dacií Logan, zatímco sedan Mégane patří už minulosti.
Vlastně jde tak trochu o nový čtyřdveřový Megane, ale s názvem Fluence a konečně také s nefalšovaným francouzským šarmem. Renault totiž dokázal postavit automobil, který se líbí ze všech pohledů, díky vyváženým proporcím a elegantnímu designu.
S délkou 4, 62 metru je nejdelší ve své kategorii, rozvorem kol 2,7 metru se mu vyrovná snad pouze sedan Astra. Tyto rozměry řadí Fluence spíš do střední třídy, a tak není divu, že by mohl konkurovat i Laguně.
Už z rozvoru můžeme tušit, že interiér nabídne víc než slušný vnitřní prostor. A nemýlíme se. Na předních sedadlech, která jsou pohodlná, ale mohla by mít lepší boční vedení, je místa dost. Vzadu se dobře usadí osoby do nějakých 1,83 metru a v kolenou rozhodně trpět nebudou. U vyšších postav se bude jejich hlava už hodně blížit stropu a problém budou mít také při vystupování. To je malá daň za svažující se střechu a velké šikmé okno. Nestává se však často, aby osoby na zadních sedadlech mohli využívat výdechy topné a ventilační soustavy umístěné mezi předními opěradly (kromě verze Confort).
Zavazadlový prostor má objem slušných 496 litrů, ale s uložením objemnějších předmětů budete mít problémy. Jestli převážíte dost často neskladná zavazadla, potom se raději poohlédněte po hatchbacku nebo kombi. Potěší vás plnohodnotná rezerva pod podlahou, ale naopak marně budete hledat nějaké madlo, kterým byste zavřeli víko. Na to asi konstruktéři pozapomněli. Malá vada na kráse jinak zdařilého sedanu. Přístrojovou desku známe z Megane, jen analogové přístroje, které jsou přeci jen lepší, vystřídaly digitální. Všechny ovladače jsme shledali na svém místě a přehledně uspořádané, jen tlačítko tempomatu na středové konzole, vedle řadicí páky, je trochu nezvyklé.
Renault Fluence se na český trh dodává se zážehovým čtyřválcem 1.6 nebo vznětovým 1.5 dCi o výkonu 63 kW nebo 78 kW. Po delší době jsme zvolili benzinovou „jedna-šestku“, protože turbodiesely máme už mnohokrát osahané. Od výkonu 81 kW (110 k) a točivého momentu 151 Nm nemůžeme sice očekávat žádnou převratnou dynamiku, ale na pohodlné cestování bohatě stačí. S citlivou nohou můžeme jezdit po silnicích, mimo městské aglomerace, tak kolem 6,5 litru benzinu, ale při svižné se můžete lehce dostat i k devíti litrům. To je daň za častější řazení, abychom udrželi motor v otáčkách. Spíš než pětistupňovou přímo řazenou převodovku bychom uvítali šestistupňovou, hlavně pak třeba na dálnici. Řazení jde lehce a také přesnost je ucházející.
Podvozek, vpředu McPherson, vzadu kliková náprava s torzní příčkou, je už mnohokrát prověřený a nabízí komfortní odpružení. Solidně drží stopu a ani v zatáčkách jsme necítili žádný větší náklon.
Dovolíme si tvrdit, že za tři sta tisíc korun jen těžko najdeme tak praktický, prostorný a kvalitně zpracovaný automobil se slušnou sériovou výbavou (ABS + EBV, ESP s protiprokluzovým ASR, šest airbagů, úchyty Isofix vzadu, tempomat s omezovačem rychlosti, výškově nastavitelný volant, palubní počítač, mlhovky, manuální klimatizace, elektricky ovládaná všechna okna, výškově seřiditelné sedadlo řidiče a spolujezdce, přední loketní opěrka s odkládacím prostorem). Navíc za současné akční nabídky můžete ještě dvacet tisíc korun ušetřit a máte také prodlouženou záruku na pět let.
Diesel v základní výbavě Confort je o 40 000 Kč dražší, tedy stojí stejně jako 1.6 ve výbavě Privilege. Velikostí vnitřního prostoru i pohodlím se Fluence dokonce nebezpečně přibližuje Laguně, v designu ji možná i překonává, a to vše za méně peněz. Renault Fluence dokazuje, že i sedan může být elegantní.
Základní technické údaje
Motor: zážehový čtyřválec
Objem: 1598 cm³
Výkon: 81 kW (110 k) při 6000/min
Točivý moment: 151 Nm při 4250/min
Rychlost: 185 km/h
Zrychlení 0-100 km/h: 11,7 s
Spotřeba (město/mimo město/kombin.): 8,8/5,3/6,5 l/100 km
Rozměry: 4618 x 1809 x 1479 mm
Rozvor kol: 2702 mm
Cena: 299 900 Kč
J.Lasík, 30.4.2010
S délkou 4, 62 metru je nejdelší ve své kategorii, rozvorem kol 2,7 metru se mu vyrovná snad pouze sedan Astra. Tyto rozměry řadí Fluence spíš do střední třídy, a tak není divu, že by mohl konkurovat i Laguně.
Už z rozvoru můžeme tušit, že interiér nabídne víc než slušný vnitřní prostor. A nemýlíme se. Na předních sedadlech, která jsou pohodlná, ale mohla by mít lepší boční vedení, je místa dost. Vzadu se dobře usadí osoby do nějakých 1,83 metru a v kolenou rozhodně trpět nebudou. U vyšších postav se bude jejich hlava už hodně blížit stropu a problém budou mít také při vystupování. To je malá daň za svažující se střechu a velké šikmé okno. Nestává se však často, aby osoby na zadních sedadlech mohli využívat výdechy topné a ventilační soustavy umístěné mezi předními opěradly (kromě verze Confort).
Zavazadlový prostor má objem slušných 496 litrů, ale s uložením objemnějších předmětů budete mít problémy. Jestli převážíte dost často neskladná zavazadla, potom se raději poohlédněte po hatchbacku nebo kombi. Potěší vás plnohodnotná rezerva pod podlahou, ale naopak marně budete hledat nějaké madlo, kterým byste zavřeli víko. Na to asi konstruktéři pozapomněli. Malá vada na kráse jinak zdařilého sedanu. Přístrojovou desku známe z Megane, jen analogové přístroje, které jsou přeci jen lepší, vystřídaly digitální. Všechny ovladače jsme shledali na svém místě a přehledně uspořádané, jen tlačítko tempomatu na středové konzole, vedle řadicí páky, je trochu nezvyklé.
Renault Fluence se na český trh dodává se zážehovým čtyřválcem 1.6 nebo vznětovým 1.5 dCi o výkonu 63 kW nebo 78 kW. Po delší době jsme zvolili benzinovou „jedna-šestku“, protože turbodiesely máme už mnohokrát osahané. Od výkonu 81 kW (110 k) a točivého momentu 151 Nm nemůžeme sice očekávat žádnou převratnou dynamiku, ale na pohodlné cestování bohatě stačí. S citlivou nohou můžeme jezdit po silnicích, mimo městské aglomerace, tak kolem 6,5 litru benzinu, ale při svižné se můžete lehce dostat i k devíti litrům. To je daň za častější řazení, abychom udrželi motor v otáčkách. Spíš než pětistupňovou přímo řazenou převodovku bychom uvítali šestistupňovou, hlavně pak třeba na dálnici. Řazení jde lehce a také přesnost je ucházející.
Podvozek, vpředu McPherson, vzadu kliková náprava s torzní příčkou, je už mnohokrát prověřený a nabízí komfortní odpružení. Solidně drží stopu a ani v zatáčkách jsme necítili žádný větší náklon.
Dovolíme si tvrdit, že za tři sta tisíc korun jen těžko najdeme tak praktický, prostorný a kvalitně zpracovaný automobil se slušnou sériovou výbavou (ABS + EBV, ESP s protiprokluzovým ASR, šest airbagů, úchyty Isofix vzadu, tempomat s omezovačem rychlosti, výškově nastavitelný volant, palubní počítač, mlhovky, manuální klimatizace, elektricky ovládaná všechna okna, výškově seřiditelné sedadlo řidiče a spolujezdce, přední loketní opěrka s odkládacím prostorem). Navíc za současné akční nabídky můžete ještě dvacet tisíc korun ušetřit a máte také prodlouženou záruku na pět let.
Diesel v základní výbavě Confort je o 40 000 Kč dražší, tedy stojí stejně jako 1.6 ve výbavě Privilege. Velikostí vnitřního prostoru i pohodlím se Fluence dokonce nebezpečně přibližuje Laguně, v designu ji možná i překonává, a to vše za méně peněz. Renault Fluence dokazuje, že i sedan může být elegantní.
Základní technické údaje
Motor: zážehový čtyřválec
Objem: 1598 cm³
Výkon: 81 kW (110 k) při 6000/min
Točivý moment: 151 Nm při 4250/min
Rychlost: 185 km/h
Zrychlení 0-100 km/h: 11,7 s
Spotřeba (město/mimo město/kombin.): 8,8/5,3/6,5 l/100 km
Rozměry: 4618 x 1809 x 1479 mm
Rozvor kol: 2702 mm
Cena: 299 900 Kč
J.Lasík, 30.4.2010
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout