Renault Clio TCe 90 - úspěšná sága pokračuje
Více než šestnáct milionů prodaných kusů od roku 1990 staví Renault Clio jasně do pozice bestsellera malých hatchbacků. Ale už to není to malé Clio první generace, ale za tu dobu pořádně povyrostlo do dnešní páté generace, prodávané od roku 2019 a vloni na podzim faceliftované.
Modernizovaný model identifikujete hned podle větší masky chladiče, nových předních světlometů a denního svícení. Stejně jako na designu, tak nepatrné optické změny najdeme také uvnitř. A není ani divu, proč něco zásadně měnit, když o vůz neztrácí klientela zájem.
Větší změny se odehrály pod kapotou. V nabídce je přeplňovaná zážehový tříválec TCe s výkonem 90 k nebo ve verzi LPG s výkonem 100 k, resp. 90 k při provozu na benzin. Benzinový čtyřválec, a to objemu 1,6 litru najdeme pouze u hybridní verze E-Tech full hybrid 145 s výkonem 143 k. Diesel už v ceníku nenajdete. Ale jak jsme se přesvědčili, tak nemusíme litovat.
A hned řekneme proč. Vyzkoušeli jsme verzi TC90, která je sice papírově nejslabší, ale díky točivému momentu 160 Nm v rozmezí 2000 až 3750 otáček za minutu dokáže udržovat svižné tempo i delší dobu. A to společně s nízkou hmotností 1,2 tuny a dobře odstupňovanou manuální převodovkou umožní průměrnou spotřebu od pěti litrů při klidné jízdě až do šesti litrů, když víc přitlačíte pedál plynu. Podle toho si spočítejte, kolik kilometrů dokážete ujet na nádrž 42 litrů. Podobné spotřeby lze údajně dosáhnout také u hybridu, který je ovšem o 130 tisíc korun dražší.
Zajímavou prodejní filosofii nastavil Renault u výbav. Základní výbava Evolution je za stejnou cenu, jako předchozí, ale je bohatší. Druhá výbava Techno naopak zlevnila o deset tisíc a na vrcholu je výbava Esprit Alpine.
Za nejnižší výbavu Evolution zaplatíte na dnešní dobu hodně dobrých 383 000 Kč (LPG je o 20 000 Kč dražší). Testovaný dobře vybavený model Techno přijde na 433 000 Kč. Pokud jste náročnější, tak si můžete připlatit za některé pakety. Například 9,3“ multimediální displej a 10“ přístrojový štít jsou za 17 000 Kč, dále 360stupňový kamerový systém a parkovací senzory za 15 tisíc nebo sada asistenčních systémů za 17 tisíc korun.
Přehled výbav najdete na
https://cdn.group.renault.com/ren/cz/pdf/pricelists/clio-price.pdf.asset.pdf/8277ede8a1.pdf
Podrobný popis:
https://www.autokaleidoskop.cz/Novinky/Renault-Clio-modernizace-v-novem-stylu/
Základní technické údaje
Motor: přeplňovaný zážehový tříválec
Objem: 999 cm³
Výkon: 67 kW (91 k) při 4500-5000/min
Točivý moment: 160 Nm při 2000-3750/min
Zrychlení 0-100 km/h: 12,2 s
Rychlost: 174 km/h
Kombin.spotřeba: 5,2 l/100 km
Převodovky: šestistupňová manuální
Rozměry: 4053 x 1798 x 1979 mm
Rozvor kol: 2583 mm
Zav.prostor: 391/1178 l (s lepicí sadou)
Cena: 433 000 Kč (TCe 90 Techno)
JL 8.1.2024
Větší změny se odehrály pod kapotou. V nabídce je přeplňovaná zážehový tříválec TCe s výkonem 90 k nebo ve verzi LPG s výkonem 100 k, resp. 90 k při provozu na benzin. Benzinový čtyřválec, a to objemu 1,6 litru najdeme pouze u hybridní verze E-Tech full hybrid 145 s výkonem 143 k. Diesel už v ceníku nenajdete. Ale jak jsme se přesvědčili, tak nemusíme litovat.
A hned řekneme proč. Vyzkoušeli jsme verzi TC90, která je sice papírově nejslabší, ale díky točivému momentu 160 Nm v rozmezí 2000 až 3750 otáček za minutu dokáže udržovat svižné tempo i delší dobu. A to společně s nízkou hmotností 1,2 tuny a dobře odstupňovanou manuální převodovkou umožní průměrnou spotřebu od pěti litrů při klidné jízdě až do šesti litrů, když víc přitlačíte pedál plynu. Podle toho si spočítejte, kolik kilometrů dokážete ujet na nádrž 42 litrů. Podobné spotřeby lze údajně dosáhnout také u hybridu, který je ovšem o 130 tisíc korun dražší.
Zajímavou prodejní filosofii nastavil Renault u výbav. Základní výbava Evolution je za stejnou cenu, jako předchozí, ale je bohatší. Druhá výbava Techno naopak zlevnila o deset tisíc a na vrcholu je výbava Esprit Alpine.
Za nejnižší výbavu Evolution zaplatíte na dnešní dobu hodně dobrých 383 000 Kč (LPG je o 20 000 Kč dražší). Testovaný dobře vybavený model Techno přijde na 433 000 Kč. Pokud jste náročnější, tak si můžete připlatit za některé pakety. Například 9,3“ multimediální displej a 10“ přístrojový štít jsou za 17 000 Kč, dále 360stupňový kamerový systém a parkovací senzory za 15 tisíc nebo sada asistenčních systémů za 17 tisíc korun.
Přehled výbav najdete na
https://cdn.group.renault.com/ren/cz/pdf/pricelists/clio-price.pdf.asset.pdf/8277ede8a1.pdf
Podrobný popis:
https://www.autokaleidoskop.cz/Novinky/Renault-Clio-modernizace-v-novem-stylu/
Základní technické údaje
Motor: přeplňovaný zážehový tříválec
Objem: 999 cm³
Výkon: 67 kW (91 k) při 4500-5000/min
Točivý moment: 160 Nm při 2000-3750/min
Zrychlení 0-100 km/h: 12,2 s
Rychlost: 174 km/h
Kombin.spotřeba: 5,2 l/100 km
Převodovky: šestistupňová manuální
Rozměry: 4053 x 1798 x 1979 mm
Rozvor kol: 2583 mm
Zav.prostor: 391/1178 l (s lepicí sadou)
Cena: 433 000 Kč (TCe 90 Techno)
JL 8.1.2024
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout