Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Subaru akcni nabidky
Alcar - Konfigurátor kol

Renault Clio 1.2 GT - nabroušený elegán

V roce 1990 se poprvé na silnicích objevil Renault Clio a od té doby se řadí mezi nejoblíbenější malé automobily prakticky po celé Evropě, jak ostatně dokazuje třináct milionů prodaných kusů. Další generace následovaly v roce 1998, 2005 a 2012, přičemž dvakrát byl zvolen za evropské Auto roku.

Během posledních pětadvaceti let byl 18krát nejprodávanějším vozem ve Francii, ve svém segmentu dosáhl v roce 2014 a 2015 na celoevropském trhu vedoucí postavení (osobní + lehké užitkové vozy). Od samého počátku představovalo Clio malý automobil s vlastnostmi velkého vozu.

Vloni prošla čtvrtá generace modernizací, která se asi nejvíce dotkla přepracování mřížky a rozšíření spodní části masky chladiče. Na zádi byl upraven vzhled difuzoru, aby vůz působil robustněji. Testovaná verze byla osazena doplňky GT Line a na vzhledu to bylo hned znát.

S exkluzivními dekorativními prvky přitahovalo Clio GT pozornost všude, kde jsme se objevili. Ozdobné prvky v předním nárazníku, kryty vnějších zpětných zrcátek, ozdobné lišty na ochranných panelech ve spodní části dveří, specifické disky kol z lehkých slitin a zadní designový difuzor tvoří jedinečný celek.

Vzhledem k prodloužené přídi se kabina posunula o něco dozadu, což poněkud ovlivnilo vnitřní prostor. Zvláště pak na zadních sedadlech. A to i přesto, že se rozvor prodloužil o 15 mm a také do délky Clio povyrostlo.

Naproti tomu řidič a jeho spolujezdec si na nedostatek místa nemohou rozhodně stěžovat. Zvláště přední sedadla a jejich tvarování vás v zatáčkách skvěle podrží. Zavazadlový prostor disponuje objemem 300 litrů, což je víc než konkurence. Sklopením zadních sedadel jej můžeme zvětšit na 1142 litrů.

Také interiér je líbivý a s kvalitnějšími materiály, zamlouvalo se nám ztvárnění „budíků“ včetně digitálního rychloměru. Všechny jsou dobře čitelné a přehledné. Teploměr chladicí kapaliny nahradila modrá kontrolka. Od druhé výbavy je k dispozici chytrý multimediální a navigační systém MediaNav a v případě výbavy Dynamique i celé Evropy (jinak za příplatek 10 000 Kč včetně zadního parkovacích senzorů).

Z nabídky pohonných jednotek (zážehový 0.9 TCe/90 k, 1.2 16V/75 k, Tce 120 a vznětový 1.5 dCi/75 k, 90 k a 110 k) jsme zvolili nejsilnější zážehový čtyřválec, jak se ostatně na Clio s paketem GT line sluší a patří. S výkonem 120 k a pohotovostní hmotnosti 1165 kilogramů si s ním na okreskách hezky zajezdíte. Točivý moment dosahuje svého vrcholu 205 Nm při 2000 otáčkách za minutu. Stylu jízdy pochopitelně odpovídá spotřeba. Můžete jezdit v průměru za sedm, ale spíš počítejte k deseti, ale není problém se vyšplhat až k 15 litrům benzinu na sto kilometrů. V tom případě byste ale na nádrž 45 litrů daleko nedojeli. Převodovka je manuální šestistupňová s přesnými drahami.

Dalším plusem je nastavení podvozku, kterému určitě prospělo rozšíření rozchodu kol vpředu o 34 mm, vzadu o 36 mm. Stabilita v zatáčkách se tak hodně zlepšila a v případě „nouze“ zasáhne ESP.

Renault Clio si můžete zvolit v jedné ze tří výbav, od základní Life v ceně od 239 900 Kč za verzi 1.2 16 V. Testovaná verze 120 TCe je k dostání od třetího stupně výbavy Nejsilnější benzin 120 TCe se prodává od třetího stupně výbavy Limited za 334 900 Kč, nejvyšší výbava Intens je o 30 000 Kč dražší. Cena paketu GT Line se pohybuje od 9000 do 22 000 Kč.

Clio je velice dobře vybavené už v základu – čtyři airbagy, systémy ABS, ESP, asistent rozjezdu do kopce, palubní počítač, tempomat s omezovačem, Hand-free karta, denní světla, elektricky ovládaná a vyhřívaná zrcátka, elektricky ovládaná okna vpředu, výškově a podélně stavitelný volant atd. V nejvyšší výbavě navíc mj. systém MultiNav, automatickou klimatizaci, kožený volant, dvoubarevné čalounění, mlhovky, tlačítko Eco atd.

Musíme uznat, že současné Clio je mnohem krásnější než minulé Clio, a proto jsme uvítali nabídku vyzkoušet největšího krasavce modelové řady – Clio GT. Díky klice v zadních dveří byla přemístěna do rámu, teď karosérie hodně připomíná třídveřové kupé.




Základní technické údaje

Motor: zážehový přeplňovaný čtyřválec
Objem: 1197 cmᶾ
Výkon: 87 kW (120 k) při 5500/min
Točivý moment: 205 Nm při 2000/min
Rychlost: 199 km/h
Zrychlení 0-100 km/: 9,0 s
Spotřeba (město/mimo město/kombin.):6,8/4,5/5,3 l/100 km
Rozměry: 4062 x 1732 x 1448 mm
Rozvor kol: 2589 mm
Zav.prostor: 300/1142 l
Cena: 364 900 Kč(TCe 120 Intens)



J.Lasík 23.3.2017

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout
Milotec logo


© 2019 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar