Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Renault Captur dCi115 EDC - úsporný krasavec

Zatímco německé značky zastávají spíš konzervativnější styl, tak naopak francouzským nechybí šmrnc a elegance, a to platí o Renaultu už mnoho let. Renault Captur, který vyjel v roce 2013 byl vůbec jedním z prvních městských SUV, a hned se stal středem zákazníků.

Renault v žádném případě neusíná na vavřínech a vloni obohatil trh s novou generací. Na silnici nepřehlédnutelný Renault Captur kombinuje v sobě prvky pseudo SUV (velká 16“ až18“ kola, světlá výška 170 mm, ochrana spodní části) s velkoprostorovým MPV (posuvná lavice, variabilita vnitřního prostoru, úložné prostory). K tomu přidává výšku 1576 mm a díky poloměru otáčení 10,2 metru se neztratí ani ve městě. Díky velké světlé výšce a designu nárazníků bychom jej mohli zařadit, když to trochu přeženeme, mezi terénní automobily, ale k tomu mu chybí pohon všech kol. Výrobce o něm neuvažuje a nemá ani důvod.

Při pohledu na druhou generaci vás napadne – co je na něm vlastně nového? Až na nová světla denního svícení se prakticky na designu nic nezměnilo. Snad až na rozměry: Nový Captur je delší o 100 mm a rozvor narostl o 20 mm, výška o 10 mm a šířka o 19 mm. To se projevilo pochopitelně i na větším vnitřním prostoru, především na zadních sedadlech a zavazadelníku.

Design zvýrazňují přední a zadní kryt nárazníku, černý ochranný pás ve spodní částí karoserie, hluboké prolisy na kapotě, podběhy kol a střešní lišty. Svažující se střecha dodává vozu na dynamičnosti.
4
Captur se neliší jen velikostí. Získal především novou techniku a je i luxusnější. Z 85 procent používá novou platformu jako například Clio nebo Nissan Juke. Ale kv§li vyšší hmotnosti musela být ovšem zesílena a upravena.

Přístrojová deska je takřka stejná jako v Cliu, včetně volantu a ovladačů. Většina funkcí se ovládá přes dotykový displej o velikosti až 9,5 palců. Renault zůstal věrný klasickým kulatým ovladačům, jako v případě ventilace nebo klavírním tlačítkům. Ty najdeme nad ventilací a slouží např. k vyhřívání sedadel, parkovacího automatu. Další najdeme vlevo od volantu – hlídání jízdních pruhů, vyhřívání volantu. Jedno tlačítko ale musíte přeci jen hledat. Vyhřívání čelního sklo – najdete u levého kolena.

Zadní lavici můžeme posouvat o 17 centimetrů a podle toho se nám variabilně mění objem zavazadlového prostoru z 388 litrů na 520 litrů. S tím souvisí i jeho délka 52-66 cm a výška 41 až 62 cm, zatímco šířka je jeden metr. Pokud chceme mít rovnou podlahu po sklopení asymetricky dělených opěradel, tak potom musíme mezipodlahu umístit do vyšší polohy. Jestliže naopak chceme hlubší zavazadelník, tak ji můžete vyjmout, položit na dno nebo opřít o zadní opěradla. Právě variabilita je jednou z velkých předností nového Capturu. Za tři tisíce je ještě nabízena rezerva.

Přední kola Capturu může pohánět buď zážehový atmosférický tříválec 1.0 TCe/100 nebo přeplňovaný čtyřválec 1.3 TCe/130případně 1.3 TCe/156. Do nabídka se vrátila i vznětová „jedna-pětka“ BlueHDi s výkonem 115 k.


Poprvé jsme vyzkoušeli zlatou střední cestu, tedy TCe 130, tedy s výkonem 130 k při 5000 otáčkách za minutu a s točivým momentem 240 Nm už od 1600 a je využitelný až do 3500 otáček. Ve spojení se s dvouspojkovou sedmistupňovou převodovkou se vyznačuje dynamikou, ale zároveň i tichým chodem. V průměru jsme při svižné jízdě jezdili se spotřebou kolem sedmi litrů, po okreskách i méně. Ale pokud by vám dynamika nestačila, potom asi sáhnete po nejsilnější variantě.

Podruhé jsme zvolili diesel, rovněž s dvouspojkovou převodovkou EDC. V malých modelech jsou vznětové motory spíš vzácností, ale Francouzi vždy aspoň jeden nabízejí. Výkonem 115 k při 3750/min je sice o něco slabší. Točivý moment je naopak vyšší 260 Nm už ve dvou tisících, ale na dynamice se to nikterak moc neprojeví. Naopak ve spotřebu, která se pohybovala lehce nad pět litrů nafty. Převodovka si s motorem dobře rozumí, stupně volí plynule a rychle.
Jízda s Capturem je velice příjemná, pohodlná, a to i díky dobře nastavenému podvozku. Řekli bychom, že vše je podřízeno komfortu. Nepociťovali jsme žádné nervozní poskakování.

Stejně jako Clio se také Captur může pochlubit nejrozsáhlejší a nejpokročilejší nabídkou asistenčních systémů ve svém segmentu. Vrcholnou novinkou je Easy Pilot tedy „asistent pro jízdu na dálnici a v koloně“, který je jedinečný v rámci v segmentu městských SUV. Tyto systémy ADAS jsou rozděleny do tří skupin: Řízení, parkování a bezpečnost. Jsou seskupeny pod označením Renault EASY DRIVE. Nastavují se snadno pomocí dotykové obrazovky multimediálního systému EASY LINK. Podrobný popis nového Renaultu Captur najdete v rubrice Novinky.

Renault Captur se dodává ve výbavách Zen a Intens, přičemž základní výbavě v s 1.0 TCe je za 405 000 Kč disel pak za 450 000 Kč. Testované provedení v druhé výbavě Intens přijde na 550 000 Kč s EDC.
Kč ale se šestistupňovou převodovkou. Pouze ve výbavě Intens můžete mít obě převodovky, rozdíl je 50 000 Kč. Při výkupu staršího vozu dostanete ještě bonus ve výši 15 000 Kč.


Přehled výbav:

https://cdn.group.renault.com/ren/cz/pdf/pricelists/new-captur-price.pdf



O Renaultu Captur výrobce tvrdí – 100 % nový, 100 % Captur a nám nezbývá, než slogan potvrdit. Oproti první generaci se nový Captur zařadil mezi kvalitní automobily a nadchne vás hlavně moderním interiérem, technologiemi a variabilitou.





Základní technické údaje

Motor: vznětový přeplňovaný čtyřválec
Objem: 1461 cm³
Výkon: 85 kW (115 k) při 3750/min
Točivý moment: 260 Nm při 2000 /min
Převodovka: dvouspojková sedmistupňová EDC
Rychlost: 186 km/h
Zrychlení 0-100 km/h: 11 s
Spotřeba (město/mimo město/kombin.): 4,4/3,9/4,1 l/100 km
Zav.prostor: 388-520/1402-1517 l
Rozměry: 4227 x 1797 x 1576 mm
Rozvor kol: 2639 mm
Cena: 550 000 Kč (dCi115 EDC Intens)


J.Lasík 12.8.2020

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar