Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Renault Captur II TCe130 EDC - lepší, než jsme čekali

Zatímco německé značky zastávají spíš konzervativnější styl, tak naopak francouzským nechybí šmrnc a elegance, a to platí o Renaultu už mnoho let. Renault Captur, který vyjel v roce 2013 byl vůbec jedním z prvních městských SUV, a hned se stal středem zákazníků. Renault v žádném případě neusíná na vavřínech a na trh přišel s druhou generací.

Na silnici nepřehlédnutelný Renault Captur kombinuje v sobě prvky pseudo SUV (velká 16“ až18“ kola, světlá výška 170 mm, ochrana spodní části) s velkoprostorovým MPV (posuvná lavice, variabilita vnitřního prostoru, úložné prostory). K tomu přidává výšku 1556 mm a díky poloměru otáčení 10,2 metru se neztratí ani ve městě. Díky velké světlé výšce a designu nárazníků bychom jej mohli zařadit, když to trochu přeženeme, mezi terénní automobily, ale k tomu mu chybí pohon všech kol. Výrobce o něm neuvažuje a nemá ani důvod.

Hned začátkem ledna se v prodeji objevila druhá generace Capturu. Na pohled si řeknete, co je na něm nového, vždyť je stejný. Máte pravdu, až na nová světla denního svícení se prakticky na designu nic nezměnilo. Snad až na rozměry: Nový Captur je delší o 100 mm a rozvor narostl o 20 mm, výška o 10 mm a šířka o 19 mm. To se projevilo pochopitelně i na vnitřním prostoru.

Design zvýrazňují přední a zadní kryt nárazníku, černý ochranný pás ve spodní částí karoserie, hluboké prolisy na kapotě, podběhy kol a střešní lišty. Svažující se střecha dodává vozu na dynamičnosti.

Ale nejen velikostí se Captur liší. Získal především novou techniku a je i luxusnější. Z 85 procent používá novou platformu jako například Clio nebo Nissan Juke. Vzhledem k vyšší hmotnosti musela být ovšem zesílena a upravena.

Přístrojová deska je takřka stejná jako v Cliu, stejně jako volant nebo ovladače. Většina funkcí se ovládá přes dotykový displej o velikosti až 9,5 palců. Ale Renault je věrný i klasickým kulatým ovladačům, jako v případě ventilace nebo klavírním tlačítkům. Ty najdeme nad ventilací a slouží např. k vyhřívání sedadel, parkovacího automatu. Další najdeme vlevo od volantu – hlídání jízdních pruhů, vyhřívání volantu..jedno tlačítko ale musíte přeci jen hledat. Vyhřívání čelního sklo – najdete u levého kolena.

Zadní lavici můžeme posouvat o 17 centimetrů a podle toho se nám variabilně mění objem zavazadlového prostoru z 405 litrů na 536 litrů. S tím souvisí i jeho délka 52-66 cm a výška 41 až 62 cm, zatímco šířka je jeden metr. Pokud chceme mít rovnou podlahu po sklopení asymetricky dělených opěradel, tak potom musíme mezipodlahu umístit do vyšší polohy. Jestliže naopak chceme hlubší zavazadelník, tak ji můžete vyjmout, položit na dno nebo opřít o zadní opěradla. Právě variabilita je jednou z velkých předností nového Capturu. Za tři tisíce je ještě nabízena rezerva.

Přední kola Capturu může pohánět buď zážehový atmosférický tříválec TCe/100 nebo přeplňovaný čtyřválec 1.3 TCe/130 nebo 1.3 TCe/156. Do nabídka se vrátila i vznětová „jedna-pětka“ BlueHDi 115.

Asi nejžádanější je podle nás zlatá střední cesta, a tak jsme zvolili TCe 130, tedy s výkonem 130 k při 5000 otáčkách za minutu a s točivým momentem 240 Nm už od 1600 a je využitelný až do 3500 otáček. Ve spojení se s dvouspojkovou sedmistupňovou převodovkou se vyznačuje dynamikou, ale zároveň i tichým chodem. V průměru jsme při svižné jízdě jezdili se spotřebou kolem sedmi litrů, po okreskách i méně. Ale pokud by vám dynamika nestačila, potom asi sáhnete po nejsilnější variantě.

Jízda s Capturem je velice příjemná, pohodlná, a to i díky dobře nastavenému podvozku. Řekli bychom, že vše je podřízeno komfortu.

Stejně jako Clio se také Captur může pochlubit nejrozsáhlejší a nejpokročilejší nabídkou asistenčních systémů ve svém segmentu. Vrcholnou novinkou je Easy Pilot tedy „asistent pro jízdu na dálnici a v koloně“, který je jedinečný v rámci v segmentu městských SUV. Tyto systémy ADAS jsou rozděleny do tří skupin: Řízení, parkování a bezpečnost. Jsou seskupeny pod označením Renault EASY DRIVE. Nastavují se snadno pomocí dotykové obrazovky multimediálního systému EASY LINK. Podrobný popis nového Renaultu Captur najdete v rubrice Novinky.

Renault Captur se dodává ve výbavách Zen a Intens, přičemž základní výbavě v s 1.0 TCe je za 390 900 Kč. Ve stejné výbavě přijde verze TCe130 na 435 000 Kč ale se šestistupňovou převodovkou. Pouze ve výbavě Intens můžete mít obě převodovky, testová verze s EDC stojí 535 000 Kč. Při výkupu staršího vozu dostanete ještě bonus ve výši 40 000 Kč.

Přehled výbav:

https://cdn.group.renault.com/ren/cz/pdf/pricelists/new-captur-price.pdf

O Renaultu Captur výrobce tvrdí – 100 % nový, 100 % Captur a nám nezbývá, než slogan potvrdit. Oproti první generaci se nový Captur zařadil mezi kvalitní automobily a nadchne vás hlavně moderním interiérem, technologiemi a variabilitou. A když si za příplatek 14 500 Kč pořídíte ještě hodně slušivou oranžovou barvu, potom opravdu nemá chybu.





Základní technické údaje

Motor: zážehový přeplňovaný čtyřválec
Objem: 1333 cm³
Výkon: 96 kW (130 k) při 5000/min
Točivý moment: 240 Nm při 1600 /min
Převodovka: dvouspojková sedmistupňová EDC
Rychlost: 193 km/h
Zrychlení 0-100 km/h: 9,6 s
Spotřeba (město/mimo město/kombin.):7,5/5,1/5,7 l/100 km
Zav.prostor: 404-536 l
Rozměry: 4227 x 1797 x 1576 mm
Rozvor kol: 2639 mm
Cena: 535 000 Kč (TCe130 EDC)


J.Lasík 19.2.2020

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Milotec logo
CAG - Poctivé české dveře
Katalog Michelin 2017-2018
Adus s.r.o.
Dronejobs.cz
logo rexteam - rally racing czech

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2020 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar