Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Renault Captur 1.5 dCi Helly Hansen - vrcholná edice

Zatímco německé značky zastávají spíš konzervativnější styl, tak naopak francouzským nechybí šmrnc a elegance, a to platí o Renaultu už řadu let. Prakticky pokaždé s příchodem nového modelu nás něčím překvapí, jako třeba u modelu Captur nebo u nejnovější novinky Kadjar.

[*]

Na silnici nepřehlédnutelný Renault Captur kombinuje v sobě prvky pseudo SUV (velká 16“ nebo 17“ kola, světlá výška 170 mm, ochrana spodní části) s velkoprostorovým MPV (posuvná lavice, variabilita vnitřního prostoru, úložné prostory). K tomu přidává výšku 1556 mm a díky poloměru otáčení 10,2metru se neztratí ani ve městě. Díky velké světlé výšce 200 mm a designu nárazníků bychom jej mohli zařadit, když to trochu přeženeme, mezi terénní automobily, ale k tomu mu chybí pohon všech kol. Výrobce o něm pro tento model neuvažuje a nemá ani důvod.

Jestliže Peugeot využil platformu „208“ například pro kupé RCZ, tak Renault vsadil na podvozek Clia čtvrté generace. Musel být ale zesílen, vzhledem o sto kilogramů těžší hmotnosti, a také rozvor se zvětšil o 170 mm na 2606 mm, zatímco rozchod kol o 25 mm, respektive o 10 mm. Vzhledem k výšce 1566 mm jsme ještě před nastoupením tušili, že uvnitř bude více místa než v Cliu. A nemýlili jsme se. Vpředu i vzadu je dostatek prostoru na pohodlné cestování.

Zadní lavici můžeme posouvat o 17 centimetrů a podle toho se nám variabilně mění objem zavazadlového prostoru z 377 litrů na 455 litrů. Sklopením asymetricky dělených opěradel jej můžeme zvětšit až na 1235 litrů. Pokud chceme mít rovnou podlahu, potom musíme dát mezipodlahu (z jedné strany koberec, z druhé omyvatelný plast) umístit do vyšší polohy. Tím nám zároveň vnikne ještě úložný prostor hluboký 17 centimetrů na různé drobnosti.
Také přístrojová deska má původ v Cliu, jednouchá a přehledná po všech stránkách. Před spolujezdcem je velká vysouvací schránka, nebo spíš šuplík, kam se vejde i menší nootbook.

Nejvyšší výbavou se mohou pyšnit akční modely Helly Hansen, podle norské značky kvalitního sportovního oblečení. Proto vás také Captur HH dostane svým hodně atraktivním vzhledem. O ten se postaraly mj. ochranné kryty nárazníků vpředu i vzadu v imitaci hliníku, 7“ lesklá kola, chromované kryty prahů nebo dvoubarevnou kombinací, v našem případě červená Flamme Red se střechou v barně slonová kost.

Ještě více změn než na vnějším designu najdeme uvnitř, především pokud jde o bohatší výbavu. Model Helly Hansen disponuje například zadními parkovacími senzory, elektricky sklápěnými zrcátky, multimediálním systémem R-Link s navigací Tom Tom, řadou dekoračních prvků v červené barvě nebo v imitaci karbonu.

Testovaný vůz byl vybaven systémem Extended Grip, s jehož pomocí si vylepšíte trakci mimo asfaltové silnice. Otočným ovladačem na středové konzoli si můžeme zvolit jeden z režimů – Road, Loose Ground nebo Expert. Zatímco první je vhodný pro asfalt, zbývající dva do terénu ale jen do rychlosti 40 km/h. pak se automaticky přepne na Road. Do výbavy patří proto i pneumatiky M+S.

Přední kola Capturu může pohánět buď zážehový tříválec 0.9 TCe/90 nebo čtyřválec 1.2 TCe/120 s automatem EDC, případně vznětový přeplňovaný čtyřválec 1.5 dCi s výkonem 90 k. A právě osvědčený turbodiesel, o jehož kvalitách není třeba se snad rozepisovat, měl testovaný model. S výkonem 90 k a točivým momentem 220 Nm, ve spojení s šestistupňovou dvojspojkovou převodovkou EDC, která je k dispozici i pro benzinový čtyřválec. V průměru jsme jezdili kolem neskutečných 5,5 litrů nafty na sto kilometrů. Výrobce sice udává 3,9 litru, ale ta je spíš z říše snů. Spotřebu můžeme snížit tlačítkem Eco, kdy se přiškrtí výkon a klimatizace, ale o dynamice si můžeme nechat jen zdát.

Motor táhne plynule a tiše. Při klidné jízdě jsme si automat EDC pochvalovali, řazení bylo plynulé bez jakéhokoliv náznaku škubání. Jen v kopcích nebo prudké akceleraci je třeba včas podřadit.

Renault Captur se dodává ve výbavách Life, Zen, Intens a právě Helly Hansen, přičemž v základní výbavě Life v ceně od 309 900Kč (0.9 TCe), resp. od 374 000 Kč (1.5 dCi) najdeme mj. šest airbagů, systémy ABS, ESP, ASR, asistent rozjezdu do kopce, palubní počítač, tempomat s omezovačem, denní světla LED, výškově a podélně nastavitelný volant, elektricky ovládaná okna, dvojitou podlahu atd.

Jak jsme už řekli výbava Helly Hansen, v cenovém rozpětí od 411 900 Kč do 511 900 Kč je hodně bohatá a zahrnuje kromě už zmíněných prvků hand free kartu, dešťový a světelný senzor, samočinnou klimatizaci a v rámci Paketu Parking ještě zadní parkovací asistent nebo elektricky vyhřívaná a sklopná vnější zrcátka, zatmavená zadní okna, tmavě šedo-červená sedala s koženkovými bočnicemi. Nesmíme zapomenout ani pětiletou záruku nebo 100 000 km.


Jestli se Renault Captur prosadí stejně dobře jako v minulosti modely Espace nebo Scenic (naopak Modus se neujal) ukáže teprve čas. Rozhodně budí vůz pozornost, ve výbavě Helly Hansen dvojnásob. Rozhodujícím faktorem se zdá být cena, která sehraje velkou roli. I když v porovnání s podobnou konkurencí o něco vyšší, tak zákazníci často slyší na lépe vybavené automobily.



Základní technické údaje

Motor: vznětový přeplňovaný čtyřválec
Objem: 1461 cm³
Výkon: 66 kW (90 k) při 4000/min
Točivý moment: 220 Nm při 1750/min
Rychlost: 170 km/h
Zrychlení 0-100 km/h: 13,9 s
Spotřeba (město/mimo město/kombin.(: 4,6/3,6/3,9 l/100 km
Zav.prostor: 337/455 l
Rozměry: 4122 x 1778 x 1566 mm
Rozvor kol: 2606 mm
Cena: 511 900 Kč (dCi 90 EDC)



J.Lasík 15.5.2015

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar